Măsura va fi transpusă în legislaţie prin introducerea unei excepţii de la prevederile Legii 45/2009 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi a sistemului de cercetare-dezvoltare din domeniile agriculturii, silviculturii şi industriei alimentare.
"Consecinţa neadoptării prezentului act normativ constă în imposibilitatea respectării obligaţiilor asumate prin contractele de lucrări încheiate, care poate conduce la cheltuieli suplimentare pentru statul român, ce se vor achita de la bugetul de stat, cheltuieli apărute ca urmare a revendicărilor constructorilor pentru neasigurarea frontului de lucru în termenul prevăzut în contractele de lucrări, precum şi la întârzierea execuţiei construcţiei/reabilitării de drumuri de interes naţional declarate de utilitate publică şi care fac obiectul unor investiţii prioritare", se arată în nota de fundamentare a unui proiect de modificare a Legii 45/2009, elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
În prezent, preluarea terenurilor de la astfel de unităţi se poate face doar prin lege. Procedura este îndelungată şi poate întârzia derularea lucrărilor, respectiv imposibilitatea respectării datelor limită de tragere specificate în acordurile de împrumut, fapt care atrage penalităţi, mai arată ministerul.
Constanţa va deveni al doilea port european
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, s-a întâlnit joi cu ambasadorii Marii Britanii şi Olandei, cu care a discutat despre portul Constanţa, şi a declarat că acesta poate deveni al doilea port din Europa, din punct de vedere al dezvoltării, după Rotterdam.
Ambasadorul Marii Britanii, Martin Harris, a subliniat că portul Constanţa are un potenţial important pentru dezvoltarea economică a regiunii, argumentând că pentru maximizarea acestui potenţial România trebuie să modernizeze infrastructura feroviară şi rutieră spre portul Constanţa.
"Ministrul Anca Boagiu a reamintit că până la sfârşitul lui 2011 va fi posibil să se circule pe autostradă pe întreaga rută Piteşti-Bucureşti-Constanţa şi pe linia feroviară Bucureşti Nord-Constanţa. Domnul Harris a subliniat că noul guvern de la Londra doreşte să aibă un rol activ în Europa, iar România este văzută ca un partener important şi apropiat al Marii Britanii", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Totodată, Boagiu a discutat cu ambasadorul Olandei, Tanya Van Gool, despre elaborarea unui memorandum de înţelegere între porturile Constanţa şi Rotterdam, prin care să fie urmărite o serie de obiective clare, urmând ca portul olandez să trimită o serie de propuneri.