x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Oamenii de afaceri vor drumuri bune - Economia pierde bani din cauza soselelor proaste

Oamenii de afaceri vor drumuri bune - Economia pierde bani din cauza soselelor proaste

de Daniela Ivan    |    25 Mai 2006   •   00:00
Oamenii de afaceri vor drumuri bune - Economia pierde bani din cauza soselelor proaste

Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca dezvoltarea lucrarilor de infrastructura este prioritatea numarul unu pentru Romania. Economia pierde in fiecare an 2% din PIB din cauza drumurilor proaste.

Si statistica inregistreaza cifre cutremuratoare, aproape jumatate din accidente fiind provocate de aceleasi cauze. Oameni morti, bani pierduti. Nimeni nu raspunde pentru faptul ca 85% dintre drumurile asfaltate au durata de viata depasita sau pentru ca jumatate din podurile rutiere pot sa se prabuseasca in orice clipa.

PIERDERI. Oamenii de afaceri sunt suparati si spun ca inregistreaza pierderi mari, pentru ca guvernantii nu gasesc bani sa repare reteaua de drumuri. "Fiecare dolar pe care nu-l cheltuim ca sa reparam un drum se muta in spinarea operatorilor de transport, care pierd 3-4 dolari pentru fiecare kilometru de drum cu probleme", a declarat Romeo Medan, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), prezent la conferinta de presa organizata de Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR). El a adaugat ca firmele de transport autohtone nu reusesc sa parcurga decat 80.000 de kilometri pe an, fata de 140.000 de kilometri pe care reusesc sa-i strabata firmele similare din UE.

PROPUNERE. "Ne-am propus ca impreuna cu UNTRR sa facem calcule foarte precise si sa comunicam in fiecare zi cat ne costa drumurile proaste", a declarat Florin Pogonaru, presedintele AOAR.

Transporatorii spun ca pentru refacerea tuturor drumurilor nationale este nevoie de 18 miliarde de euro si sustin ca, daca s-ar folosi taxa pe acciza din benzina pentru refacerea drumurilor, s-ar putea concepe si aplica un program riguros de refacere a drumurilor. Romania are o retea nationala de drumuri care insumeaza 79.000 de kilometri, din care 15.000 sunt de drumuri nationale, iar restul, judetene si comunale.

AVERTISMENT
"Ne-am propus ca impreuna cu UNTRR sa facem calcule foarte precise si sa comunicam in fiecare zi cat ne costa drumurile proaste" - Florin Pogonaru, presedintele AOAR

MORATORIU PENTRU CEC
"Am cerut un Moratoriu (o amanare cu sase luni) a privatizarilor din Romania, la consultarile pe care le-am avut cu partidele politice", a spus Constantin Bostina, vicepresedinte AOAR.

Desi nu s-a cazut de acord cu oprirea privatizarilor CEC, Loteriei Romane si a Imprimeriei Nationale, reprezentantii partidelor politice au fost de acord sa se evalueze mai multe variante de privatizare a Romgaz. "Trebuie sa nu vindem pamantul si fierul vechi atunci cand privatizam, ci sa determinam o dezvoltare intr-un domeniu de activitate", a mai spus Bostina.

ALTE PRIORITATI
  • Aprobarea urgenta de catre Guvern a unei strategii de reducere a dependentei economiei Romaniei de importurile de resurse energetice;
  • Anuntarea publica cat mai urgenta de catre Guvern a unei liste de proiecte mari si foarte mari ce se propun a fi realizate in parteneriate publice private;
  • Romania trebuie sa-si stabileasca un plan de actiuni pentru a se inscrie inca din 2006 pe linia realizarii indicatorilor stabiliti in Agenda Lisabona;
  • Imbunatatirea in continuare a mediului de afaceri prin revenirea la un Cod Fiscal stabil pe o perioada de minimum trei ani si a unui Cod al Muncii care sa permita o flexibilizare a pietei fortei de munca;
  • Continuarea procesului de reglementare si de dezvoltare a intermedierilor financiare, inclusiv a celor nebancare;
  • Cresterea competitivitatii economiei romanesti in principal prin sustinerea si valorificarea rezultatelor din sectorul de cercetare-dezvoltare.
  • ×
    Subiecte în articol: economic romania