Piaţa de leasing s-ar putea majora cu 13% faţă de 2010, dacă economia va creşte cu 0,5%, estimează reprezentanţii firmelor de profil. Asta înseamnă că afacerile din leasing se vor situa la peste 1,3 miliarde euro, faţă de 1,2 miliarde de euro în 2010.
Criza a responsabilizat întreprinzătorii care nu se mai grăbesc imediat ce îşi deschid o firmă să-şi cumpere maşini de fiţe, cum făceau acum doi-trei ani, ci mai degrabă vor să-şi ia utilaje în leasing. "Dacă în 2009 percepţia era să iei în leasing o maşină şi eventual 2-3 camioane, acum tendinţa este exclusiv pentru active care eficiantizează activitatea companiei", a declarat Felix Daniliuc, director general Raiffeisen Leasing. Acesta a mai precizat că se maifestă o cerere mare de utilaje în domeniul infrastructurii, agriculturii, precum şi în domeniul medical. " Vedem din ce în ce mai des planuri de afaceri care au în spate eleemnte de siguranţă în planificarea afacerii şi care nouă ne oferă confortul că afacerea va fi finalizată cu succes", a mai adăugat Daniliuc.
Reprezentanţii firmelor de profil sunt nemulţumiţi că legislaţia românească nu le dă dreptul să-şi recupreze bunurile de la cei care nu-şi mai plătesc ratele, ci sunt nevoţi să aştepte o decizie de executare silită. Însă, în acestă perioadă, care în medie durează două-trei luni, firmele de leasing sunt obligate să plătească TVA.