x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Piața online a explodat în ultimul deceniu. Numărul consumatorilor a crescut cu 71% în România

Piața online a explodat în ultimul deceniu. Numărul consumatorilor a crescut cu 71% în România

21 Mar 2022   •   09:07
Piața online a explodat în ultimul deceniu. Numărul consumatorilor a crescut cu 71% în România

Numărul consumatorilor care au achizițioant produse prin intermediul internetului a explodat în ultimul deceniu. Acesta a crescut de șapte ori în Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria, potrivit studiului realizat de compania Horvath.

 

În România avansul este de 71% în 2020 față de anul anterior iar în 2021 creșterea a fost de 29%. 

"Această rată de creştere nu a putut fi susţinută şi în 2021, parţial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce. Discrepanţa dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban şi cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană şi în continuă creştere în ultimii 10 ani. Relaxarea restricţiilor şi posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creştere, precum a avut-o şi faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute ca fiind prohibitive (un exemplu fiind vânzările restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezintă un cost foarte mare pentru patroni). IMM-urile româneşti au avut de asemenea foarte mult de câştigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 faţă de anul precedent în ţările analizate - Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria", arată cercetarea.

În perioada 2010-2021, creșterea cumpărătorilor online din România a fost de 733%, majoritatea din mediu urban. 

"Diferenţa dintre cele două segmente (rural/urban n.r.) de cumpărători este cea mai mare din Uniunea Europeană (aproape triplă faţă de media UE) şi cu mult peste media ţărilor analizate în studiu. În acest context economic incert, marcat de efectele pandemiei, soluţia este o accelerare a digitalizării proceselor de business în numeroase industrii şi sectoare de activitate, cu scopul de a oferi alternative viabile", precizează studiul.

Horvath este o companie internaţională, independentă, de consultanţă în management, prezentă şi pe piaţa din România din 2005. 

×
Subiecte în articol: online