x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Pierderi de miliarde şi incompetenţă la Tarom

Pierderi de miliarde şi incompetenţă la Tarom

de Cristian Anton    |    27 Sep 2017   •   13:30
Pierderi de miliarde şi incompetenţă la Tarom
Sursa foto: Dragos Stoica/Intact Images

Dezastrul de la Tarom a fost confirmat, cu cifre şi constatări exacte, şi de Curtea de Conturi, în urma unui control care a vizat activitatea companiei aeriene de stat în perioada 2012- 2016. Tarom a înregistrat în acest interval pierderi totale uriaşe, de peste 5,4 miliarde lei, iar principalii vinovaţi pentru situaţia companiei sunt managerii, “care nu au manifestat voința necesară”, nu au respectat strategia Guvernului şi nu au manifestat preocupare şi implicare pentru rezolvarea problemelor.

“Tarom nu și-a asumat și îndeplinit în mod real, economic, eficient și eficace obiectivele, atribuțiile și responsabilitățile stabilite legal referitoare la activitatea de transport aerian”, este prima concluzia Curţii de Conturi. “Nu au fost luate măsuri suficiente și adecvate pentru realizarea obiectivului strategiei guvernamentale privind privatizarea societății”, în timp ce “începând cu exercițiul financiar 2013 valoarea capitalurilor proprii s-a diminuat la mai puțin de jumătate din valoarea capitalului social subscris”, se mai arată în raportul Curţii de Conturi.

444 milioane de euro reprezintă pierderile cumulate de Tarom până la sfârşitul anului 2016

“În perioada 2012-2016 societatea a realizat pierderi contabile în cuantum total de 545.339,98 mii lei, iar la finele exercițiului financiar 2016 pierderea reportată preliminată a fost de 2.091.103 mii lei, astfel încât este puțin probabil ca în perioada următoare acțiunile Tarom să poată genera venituri din dividende, astfel încât să devină atractive pentru investitori”, se arată în raport. 

Ce propune Curtea de Conturi

Curtea de Conturi a constatat că managementul privat nu a implementat corect mecanismele de bună guvernare, în timp ce “organele de conducere și administrare nu au manifestat voința necesară și nu s-au implicat suficient și constant pentru atingerea obiectivelor companiei”. Printre recomandările curţii se află includerea în contractele de mandate ale managerilor a unor obiective şi criterii de performanţă, precum şi revizuirea anuală a remuneraţiei acestora, raportată performanţa atinsă, dar şi “inventarierea de către conducerea Tarom a tuturor contractelor de consultanță încheiate cu terții și analiza posibilității realizării acestor servicii cu resurse interne”

Compania aeriană de stat a ajuns în această situaţie catastrofală din cauza managementului prost. Managerii Tarom sunt numiţi de Guvern pe criterii strict politice, clientelare

 

 

×
Subiecte în articol: tarom