Legislatia achizitiilor publice a fost modificata de Parlament prin mentinerea dreptului de suplimentare a valorii unui contract ulterior atribuirii, prin act aditional, fiind insa decis ca suplimentarea sa nu depaseasca 20% din valoarea contractului, sub limita de 50% aplicata pana in prezent.
In vara anului trecut, Guvernul a decis ca valoarea unui contract de achizitie publica sa poata fi majorata cu pana la 50% prin act aditional cu aprobarea expresa a ordonatorului principal de credite, precum si cu conditia ca in comisia de evaluare sa fie aceleasi persoane care au decis atribuirea contractului.
"Suplimentarea de lucrari si limitarea valorii actelor aditionale au fost stabilite la 20%, ca si regula. Pentru situatii exceptionale, care se refera la aprobarea expresa a ordonatorului principal de credite, precum si la existenta acelorasi membri in comisia de evaluare, care au decis initial atribuirea contractului, se poate ajunge la 50% pentru suplimentarea de lucrari", a declarat Cristina Traila, presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP).
O alta modificare prevede ca acele criterii de calificare si selectie precizate in cadrul invitatiei/anuntului de participare trebuie sa fie aceleasi cu cele precizate in cadrul documentatiei de atribuire si ca orice modificare si/sau completare a criteriilor de calificare si selectie precizate anterior conduce la anularea procedurii de atribuire, cu exceptia modificarilor dispuse prin decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. Noile reguli au intrat in vigoare la inceputul acestei saptamani.