x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”

0
Autor: Luciana Cocoș 18 Feb 2019 - 09:33
Portofelul minimalist, un business “made in Romania”
Vezi galeria foto


Într-un mediu de business în care apar mereu provocări, ai nevoie de mult curaj şi determinare pentru a reuşi, dar mai ales pentru a te menţine pe piaţă. Multe idei se pot transforma în succese trecătoare dacă ele nu sunt susţinute de multă pasiune şi perseverenţă. Aşa cum este cazul Elenei Patroescu, care, la doar 26 de ani, a reuşit să transforme o o idee într-o afacere de succes “made in Romania”.

Fiind educatoare timp de mai bine de şase ani şi dezvoltându-şi continuu creativitatea în lucrul cu copiii, Elenei nu i-a fost deloc greu să treacă de la decuparea hârtiei creponate la cea a pieilor naturale din care să confecţioneze accesorii moderne. În realitate însă, pe cât de simplu s-a născut ideea de a face din asta o afacere, pe atât de greu s-a dovedit a fi drumul către succes.

Am lucrat şi la stat, şi la privat, iar în ultima fază lucram de la 8.00 la 18.00. Ajunsesem la concluzia că nu rentează.  Am ştiut să pun punct când trebuia, ca să pot merge mai departe

Elena Patroescu

“Am început într-o joacă”

Totul a început în urmă cu patru ani, când partenerul său i-a lansat o provocare: să-i realizeze un portofel minimalist, adaptat vremurilor în care oamenii nu mai umblă cu mulţi bani cash şi vor să aibă la ei doar lucrurile strict necesare (buletinul, cardurile, talon auto etc.). Zis şi făcut! Aşa s-a născut ELAN - Handcrafted Leather Goods, un brand 100% românesc, ce propune o reinterpretare în materie de design a produselor realizate din piele. “Am început într-o joacă! Portofelele disponibile pe piaţă erau oarecum standard, nu erau customizate pentru buletinele noastre. Aşa a apărut #elanONE, un model compact, în care încap 2-3 carduri, buletinul, dar şi ceva bani. Am făcut teste, i-a plăcut, iar de la apropiaţi am primit feedback bun”, povesteşte Elena.

Atelierul din sufragerie

După ce a mai studiat puţin piaţa şi a observat că nimeni nu oferea asemenea produse, s-a apucat serios de treabă. Cu tot ce trebuie, înfiinţarea firmei şi a paginii de Facebook, de altfel singura modalitate prin care s-a promovat în primă fază. “Am început de acasă, mai bine de jumătate de an am lucrat într-o cameră care era şi atelier, şi sufragerie. De acasă m-am ocupat de tot, de la schiţe la produsul final postării, de interacţiunea cu clienţii, ambalare şi livrări”, ne povesteşte Elena.

Testul pieţei, trecut cu brio

Portofelele şi accesoriile Elan au fost foarte bine primite în piaţă, recomandările şi comenzile curgeau. “Este foarte greu până câştigi încrederea oamenilor. De ce să te aleage pe tine dintre atâţia care există pe piaţă?”, se întreba Elena. Dar ideea venită din nevoia partenerului său a fost printre primele care au definit un nou concept pe piaţa din România, acela al portofelului minimalist, care complimentează orice stil, oferind, totodată, un accesoriu inovativ, versatil şi modern. În 2017 a fost lansat şi site-ul elanx.ro, unde clienţii pot face comenzi. De atunci lucrurile au început să se mişte mai repede, iar promovarea masivă în social-media i-a adus numai beneficii.

Investiţia iniţială în acest business a fost de aproximativ 7.000 de euro, bani care s-au amortizat nesperat de repede. După un an de la lansare, Elena a închiriat un atelier în care lucrează acum trei oameni.

Piele românească via Portugalia

Alegerea materialelor pentru confecţionarea produselor nu a fost deloc uşoară. Elena a testat mai multe variante până a găsit ceea ce se potrivea produselor sale. “Avem mai mulţi furnizori de piele, dar alegerea a fost greoaie. Pielea pe care o folosim este piele din România care e trimisă în Portugalia pentru procesare, pentru ca mai apoi să să întoarcă în ţară. Şi asta pentru că la noi nu mai există tăbăcării”, mai spune Elena.

Elan trece graniţa

Portofelele Elan au prins avânt şi peste graniţă. Din luna noiembrie a anului trecut, românii din diaspora îşi pot comanda produsele de pe un site special pus la dispoziţie de Elena şi echipa sa. Ideea s-a concretizat în urma cererilor venite de la români stabiliţi în Europa, şi tot din “pricina” cărţii de identitate. “Am creat o nouă entitate şi un nou site, în limba engleză, care se adresează exclusiv celor care doresc un accesoriu #elan şi nu sunt în acel moment în România. NobleMoose.com, un site ce arată în proportie de 95% identic cu elanX.ro. Suntem pe creştere de la lună la lună, iar până în martie venim pe piaţă cu cinci noi modele.”

Cred că asta a fost cel mai mare atu al meu, am avut încredere în ceea ce am făcut

Elena Patroescu

Accesorii personalizate cu stil

După patru ani de muncă asiduă, implicare 100% şi pasiune, Elena spune: “Acum, da, putem spune că ne ştie lumea. Suntem un brand recunoscut!”. Comenzile vin şi cu zecile pe zi, iar creatoarea Elan are în plan expunerea produselor sale şi în câteva magazine, precum şi introducerea sistemului de produse pe comandă. “Vorbesc mereu cu clienţii mei, le explic şi îi îndrum să facă alegerile care se potrivesc stilului fiecăruia”, spune ea. De asemenea, portofelele pot fi personalizate prin gravură laser, cu iniţialele posesorului, mesaje sau chiar logo-ul firmei, în cazul unei comenzi corporate. Cea mai mare comandă pe care a primit-o a fost de aproape 250 de portofele şi brelocuri. Produsele sunt realizate integral manual, astfel încât fiecare articol beneficiază de o atenţie sporită la detalii şi finisaje impecabile. “De aceea avem clienţi care au revenit chiar şi de 10-15 ori”, mai spune Elena Patroescu. O tânără care nu a dat un pas înapoi şi nicio clipă nu a avut intenţia de a renunţa.

Citeşte mai multe despre:   afaceri,   Elena Patroescu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Granturi nerambursabile în valoare de 1 miliard de euro pentru IMM-uri

Granturi nerambursabile în valoare de 1 miliard de euro pentru IMM-uri
Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, spune că va exista un pachet de ajutor pentru IMM-uri cu un buget pentru granturi nerambursabile de 1 miliard de euro, banii urmând să fie...

Declarația unică, cu bonificațiile de până la 10%, a fost publicată în Monitorul Oficial

Declarația unică, cu bonificațiile de până la 10%, a fost publicată în Monitorul Oficial
Noua Declarație unică, care include bonificațiile de până la 10%, a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul pentru completarea declarației este 30 iunie. Astfel, bonificațiile de până la 10% reprezint...

Brexit pune pe butuci marca Nissan în Marea Britanie

Brexit pune pe butuci marca Nissan în Marea Britanie
Fără un acord cu UE pentru menținerea facilităților de export în industria auto, fabrica Nissan din Marea Britanie s-ar putea închide. Un oficial al companiei nipone a declarat că fabrica din Sunderland este...

Curs valutar. Leul se apreciază față de principalele valute. ROBOR scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se apreciază față de principalele valute. ROBOR scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, astăzi, un curs de referinţă de 4,8398 lei/euro, 4,3112 lei/dolar, 5,4325 lei/liră sterlină, 4,4819 lei/franc elveţian. Leul s-a apreciat în faţa...

Șomajul a crescut la 4,8% în aprilie 2020

Șomajul a crescut la 4,8% în aprilie 2020
Rata şomajului a ajuns la 4,8%, în luna aprilie 2020, fiind la același nivel cu cel din a doua parte a anului 2017. Șomajul la bărbaţi a fost cu 1,5% mai mare decât la...

România, printre statele UE cu cele mai mari vânzări de pesticide

România, printre statele UE cu cele mai mari vânzări de pesticide
România se afla pe locul șase în Uniunea Europeană la vânzările de pesticide, în anul 2018, după Franța, Spania, Italia, Germania și Polonia, potrivit datelor Eurostat.  Vânzările de pesticide în UE...

Electrica vrea să participe la licitația pentru preluarea filialelor CEZ în România

Electrica vrea să participe la licitația pentru preluarea filialelor CEZ în România
Electrica analizează eventualitatea participării, împreună cu Societatea de Administrare a Participaţiilor în Energie (SAPE SA) şi Hidroelectrica, la procedura organizată de CEZ pentru vânzarea...

Scăderea din 2020 menţine sectorul construcţiilor peste anii 2014-2018

Scăderea din 2020 menţine sectorul construcţiilor peste anii 2014-2018
Galerie Foto Pe fondul pandemiei de coronavirus şi al impactului economic asociat, activitatea în sectorul de construcţii a înregistrat o ușoară scădere. Valoarea proiectelor noi anunţate s-a redus la 1,3 miliarde de euro, ce...

Vine liberalizarea, clienţii în ofsaid

Vine liberalizarea, clienţii în ofsaid
Liberalizarea pieţei gazelor de la 1 iulie nu va duce la o scădere mare a preţurilor pentru populaţie pentru că ofertele furnizorilor vor include şi sezonul rece 2020-2021, “perioadă pentru care, noi vedem din...

„Valutiștii” câștigă în 8 zile cât patronii în jumătate de an

„Valutiștii” câștigă în 8 zile cât patronii în jumătate de an
Câștigi mai bine dacă speculezi decât în situația în care administrezi o afacere direct productivă. Evoluția monedei americane din aceste zile este un exemplu de activ cu o puternică fluctuație, care poate...

Probleme la Dacia. Peste o mie de angajaţi sunt trimişi din nou în şomaj tehnic

Probleme la Dacia. Peste o mie de angajaţi sunt trimişi din nou în şomaj tehnic
1100 de angajaţi de la secţiile Presaj şi Mecanică de la uzina Dacia din Mioveni intră în şomaj tehnic în perioada 2-30 iunie, din cauza lipsei comenzilor. Compania declară că activitatea este adaptată...

BNR vine cu un scenariu sumbru pentru economia României

BNR vine cu un scenariu sumbru pentru economia României
Dinamica medie a PIB real va înregistra o valoare negativă semnificativă, apropiată de cea din criza economică din 2009, conform raportului trimestrial privind inflaţia unde tratează pe larg situaţia economică...

UPDATE Când vor fi redeschise mallurile, cinematografele, locurile de joacă

UPDATE Când vor fi redeschise mallurile, cinematografele, locurile de joacă
Mallurile vor fi redeschise din 15 iunie, dacă până la această dată numărul persoanelor infectate va scădea, a transmis ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil...
Serviciul de email marketing furnizat de