x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Portofelul minimalist, un business “made in Romania”

0
Autor: Luciana Cocoș 18 Feb 2019 - 09:33
Portofelul minimalist, un business “made in Romania”
Vezi galeria foto


Într-un mediu de business în care apar mereu provocări, ai nevoie de mult curaj şi determinare pentru a reuşi, dar mai ales pentru a te menţine pe piaţă. Multe idei se pot transforma în succese trecătoare dacă ele nu sunt susţinute de multă pasiune şi perseverenţă. Aşa cum este cazul Elenei Patroescu, care, la doar 26 de ani, a reuşit să transforme o o idee într-o afacere de succes “made in Romania”.

Fiind educatoare timp de mai bine de şase ani şi dezvoltându-şi continuu creativitatea în lucrul cu copiii, Elenei nu i-a fost deloc greu să treacă de la decuparea hârtiei creponate la cea a pieilor naturale din care să confecţioneze accesorii moderne. În realitate însă, pe cât de simplu s-a născut ideea de a face din asta o afacere, pe atât de greu s-a dovedit a fi drumul către succes.

Am lucrat şi la stat, şi la privat, iar în ultima fază lucram de la 8.00 la 18.00. Ajunsesem la concluzia că nu rentează.  Am ştiut să pun punct când trebuia, ca să pot merge mai departe

Elena Patroescu

“Am început într-o joacă”

Totul a început în urmă cu patru ani, când partenerul său i-a lansat o provocare: să-i realizeze un portofel minimalist, adaptat vremurilor în care oamenii nu mai umblă cu mulţi bani cash şi vor să aibă la ei doar lucrurile strict necesare (buletinul, cardurile, talon auto etc.). Zis şi făcut! Aşa s-a născut ELAN - Handcrafted Leather Goods, un brand 100% românesc, ce propune o reinterpretare în materie de design a produselor realizate din piele. “Am început într-o joacă! Portofelele disponibile pe piaţă erau oarecum standard, nu erau customizate pentru buletinele noastre. Aşa a apărut #elanONE, un model compact, în care încap 2-3 carduri, buletinul, dar şi ceva bani. Am făcut teste, i-a plăcut, iar de la apropiaţi am primit feedback bun”, povesteşte Elena.

Atelierul din sufragerie

După ce a mai studiat puţin piaţa şi a observat că nimeni nu oferea asemenea produse, s-a apucat serios de treabă. Cu tot ce trebuie, înfiinţarea firmei şi a paginii de Facebook, de altfel singura modalitate prin care s-a promovat în primă fază. “Am început de acasă, mai bine de jumătate de an am lucrat într-o cameră care era şi atelier, şi sufragerie. De acasă m-am ocupat de tot, de la schiţe la produsul final postării, de interacţiunea cu clienţii, ambalare şi livrări”, ne povesteşte Elena.

Testul pieţei, trecut cu brio

Portofelele şi accesoriile Elan au fost foarte bine primite în piaţă, recomandările şi comenzile curgeau. “Este foarte greu până câştigi încrederea oamenilor. De ce să te aleage pe tine dintre atâţia care există pe piaţă?”, se întreba Elena. Dar ideea venită din nevoia partenerului său a fost printre primele care au definit un nou concept pe piaţa din România, acela al portofelului minimalist, care complimentează orice stil, oferind, totodată, un accesoriu inovativ, versatil şi modern. În 2017 a fost lansat şi site-ul elanx.ro, unde clienţii pot face comenzi. De atunci lucrurile au început să se mişte mai repede, iar promovarea masivă în social-media i-a adus numai beneficii.

Investiţia iniţială în acest business a fost de aproximativ 7.000 de euro, bani care s-au amortizat nesperat de repede. După un an de la lansare, Elena a închiriat un atelier în care lucrează acum trei oameni.

Piele românească via Portugalia

Alegerea materialelor pentru confecţionarea produselor nu a fost deloc uşoară. Elena a testat mai multe variante până a găsit ceea ce se potrivea produselor sale. “Avem mai mulţi furnizori de piele, dar alegerea a fost greoaie. Pielea pe care o folosim este piele din România care e trimisă în Portugalia pentru procesare, pentru ca mai apoi să să întoarcă în ţară. Şi asta pentru că la noi nu mai există tăbăcării”, mai spune Elena.

Elan trece graniţa

Portofelele Elan au prins avânt şi peste graniţă. Din luna noiembrie a anului trecut, românii din diaspora îşi pot comanda produsele de pe un site special pus la dispoziţie de Elena şi echipa sa. Ideea s-a concretizat în urma cererilor venite de la români stabiliţi în Europa, şi tot din “pricina” cărţii de identitate. “Am creat o nouă entitate şi un nou site, în limba engleză, care se adresează exclusiv celor care doresc un accesoriu #elan şi nu sunt în acel moment în România. NobleMoose.com, un site ce arată în proportie de 95% identic cu elanX.ro. Suntem pe creştere de la lună la lună, iar până în martie venim pe piaţă cu cinci noi modele.”

Cred că asta a fost cel mai mare atu al meu, am avut încredere în ceea ce am făcut

Elena Patroescu

Accesorii personalizate cu stil

După patru ani de muncă asiduă, implicare 100% şi pasiune, Elena spune: “Acum, da, putem spune că ne ştie lumea. Suntem un brand recunoscut!”. Comenzile vin şi cu zecile pe zi, iar creatoarea Elan are în plan expunerea produselor sale şi în câteva magazine, precum şi introducerea sistemului de produse pe comandă. “Vorbesc mereu cu clienţii mei, le explic şi îi îndrum să facă alegerile care se potrivesc stilului fiecăruia”, spune ea. De asemenea, portofelele pot fi personalizate prin gravură laser, cu iniţialele posesorului, mesaje sau chiar logo-ul firmei, în cazul unei comenzi corporate. Cea mai mare comandă pe care a primit-o a fost de aproape 250 de portofele şi brelocuri. Produsele sunt realizate integral manual, astfel încât fiecare articol beneficiază de o atenţie sporită la detalii şi finisaje impecabile. “De aceea avem clienţi care au revenit chiar şi de 10-15 ori”, mai spune Elena Patroescu. O tânără care nu a dat un pas înapoi şi nicio clipă nu a avut intenţia de a renunţa.

Citeşte mai multe despre:   afaceri,   Elena Patroescu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE
Dacă doriţi să comparaţi ofertele furnizorilor în piaţa concurenţială, ANRE vă pune la dispoziţie un comparator de oferte pe care îl găsiţi pe site-ul Autorităţii la adresa www.anre.ro. După ce accesaţi...

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic
Există un „Top 5” al companiilor care furnizează electricitate și care, conform ofertelor vehiculate oficial, ar putea pune la dispoziția consumatorilor cele mai avantajoase oferte, din punctul de vedere al...

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora
La 1 ianuarie 2021, momentul liberalizării totale a pieței de energie electrică, România avea, potrivit datelor oficiale, aproape 2,9 milioane de consumatori casnici cu contracte de furnizare la prețuri...

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei
Sectorul energiei electrice și cel al gazelor naturale sunt domenii prioritare, pe care Consiliul Concurenţei le monitorizează cu atenție, având în vedere impactul pe care îl are asupra populației procesul de...

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic
Galerie Foto După tensiunile create de modul haotic în care a fost gestionat procesul de liberalizare a pieţei de energie, Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) încearcă acum să calmeze clienţii...

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi
Galerie Foto Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară şi el nemulţumit de actuala situaţie şi spune că a fost prelungită perioada în care poate fi schimbat contractul de furnizare. Deşi recunoaşte că cei care nu...

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială
Galerie Foto Pentru a vă alege contractul în piaţa concurenţială care vi se potriveşte cel mai bine consumului dumneavoastră trebuie să vă înarmaţi cu răbdare şi să consultaţi ofertele cât mai multor furnizori....

Facturile la energie îi curentează mai tare pe estici

Facturile la energie îi curentează mai tare pe estici
Galerie Foto Energia electrică pare ieftină comparativ cu alte țări UE, dar în raport cu veniturile populației, reprezintă un lux. Românul cel mai prost plătit poate cumpăra mai puţin de jumătate din cantitatea de...

Totul despre încheierea contractelor în piaţa concurenţială

Totul despre încheierea contractelor în piaţa concurenţială
La alegerea ofertelor pentru trecerea din piaţa reglementată în piaţa concurenţială sau pentru a prelungi valabilitatea contractului pe piaţa liberă, clienţii casnici  trebuie să fie foarte atenţi la valo...

Ajutorul pentru energie, până la 70% din venit

Ajutorul pentru energie, până la 70% din venit
Guvernul a discutat, în primă lectură, proiectul de lege privind consumatorul vulnerabil de energie, o iniţiativă legislativă care face valuri în România încă din 2012. Ajutorul financiar, acordat în funcție...

Clienții întreabă, Hidroelectrica răspunde

Clienții întreabă, Hidroelectrica răspunde
Schimbarea furnizorului de electricitate presupune întreruperea curentului electric? Nu, trecerea contractului la Hidroelectrica nu presupune întreruperea alimentării. Se schimbă doar oferta de energie de...

Dumitru Chisăliță, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă: Discursuri amăgitoare, tarife mai mari, niciun vinovat

Dumitru Chisăliță, preşedintele Asociaţiei Energia Inteligentă: Discursuri amăgitoare, tarife mai mari, niciun vinovat
Discursurile amăgitoare, expuse de autorități în spațiul public în ultimele zile, sunt de două ori nefaste pentru românul de rând: – Prima ar fi că ele creează așteptări la nivelul omului de rând care...

Corina Popescu, directorul general al Grupului Electrica: „Suntem mai mult decât un furnizor de energie. Suntem un partener care oferă prețuri stabile și predictibilitate”

Corina Popescu, directorul general al Grupului Electrica: „Suntem mai mult decât un furnizor de energie. Suntem un partener care oferă prețuri stabile și predictibilitate”
Galerie Foto Liberalizarea pieței de energie electrică poate aduce, pe termen lung, beneficii pentru consumatorii casnici, în condițiile în care aceștia știu cum să își aleagă corect furnizorul de energie și ce trebuie s

Avioanele Boeing 737 MAX, implicate în două catastrofe aeriene, vor putea zbura din nou în Europa

Avioanele Boeing 737 MAX, implicate în două catastrofe aeriene, vor putea zbura din nou în Europa
Avioanele Boeing 737 MAX vor putea zbura din nou în Europa începând de săptămâna viitoare, la aproape doi ani de la imobilizarea lor la sol, ca urmare a două accidente care au dus la moartea a 346 de morți, a...

Riscurile pentru companiile românești în 2021. Ce state nu sunt afectate de pandemie

Riscurile pentru companiile românești în 2021. Ce state nu sunt afectate de pandemie
Principalele riscuri pentru firmele românești în acest an sunt pandemia de coronavirus, întreruperea activității și impredictibilitatea legislației în domeniu, arată studiul Allianz Risk Barometer...
Serviciul de email marketing furnizat de