x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Proiectul de privatizare a CFR Marfă va fi pus în dezbatere publică

Proiectul de privatizare a CFR Marfă va fi pus în dezbatere publică

25 Aug 2010   •   00:00

Sindicatele din CFR au convenit cu reprezentanţii conducerii Ministerului Transporturilor să retragă proiectul cu privire la privatizarea CFR Marfă pentru a fi pus mai întâi în dezbatere publică.



Preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, a declarat, miercuri, la finalul discuţiilor cu administraţia CFR Marfă, că au convenit ca joi, în Comisia de Dialog Social, să fie retras proiectul privind privatizarea CFR Marfă, aceasta fiind o prevedere legală, potrivit Mediafax.
"Am făcut solicitare pentru a se retrage proiectul ca să fie pus în dezbatere publică potrivit Legii 52, urmând ca abia apoi să fie introdus pe ordinea de zi, aceasta fiind o prevedere legală", a spus Măntescu.
Liderul sindical a subliniat că reprezentanţii Ministerului Transporturilor "nu au dat de înţeles" că renunţă la privatizarea CFR Marfă.
Măntescu a mai spus că este posibil ca cifra privind disponibilizările din CFR să fie alta, dând de înţeles că aceasta va fi mai mică după discuţiile din următoarele două zile cu directorii din teritoriu.
"Există un proiect strategic privind privatizarea CFR Marfă, dar nu îl putem accepta atât timp cât nu a fost discutat cu noi înainte. În acest moment, respingem privatizarea CFR Marfă. Nu este oportună acum. Compania trebuie echilibrată financiar înainte", a susţinut, luni, Iulian Măntescu, după discuţii cu ministrul Radu Berceanu şi cu directorii celor trei companii.
"Strategia de privatizare (a CFR Marfă ­ n.r.) are ca obiective maximizarea preţului ce poate fi obţinut din vânzarea pachetului de acţiuni, asigurarea unui sistem modern de transport, viabil din punct de vedere economic, social şi al protecţiei mediului şi reducerea duratei procesului de privatizare şi simplificarea derulării transferului dreptului de proprietate. De asemenea, se urmăreşte maximizarea primei de control total pe care investitorii ar fi dispuşi să o plătească şi menţinerea capacităţii şi sarcinilor specifice CFR Marfă, pentru nevoile de apărare a ţării şi monitorizarea postprivatizare a îndeplinirii acestei obligaţii", anunţa MTI la 5 august.
Strategia a fost realizată de consorţiul de consultanţi format din Deloitte şi societatea Boştină şi Asociaţii.
Ministerul de resort va vinde toate acţiunile companiei, prin licitaţie cu strigare.
Garanţia de participare la licitaţie va reprezenta 20% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare.
Taxa de participare la licitaţie pentru fiecare investitor/grup de investitori care depune documente de participare este de 5% din valoarea nominală a pachetului de acţiuni scos la vânzare.
În procesul de vânzare, MTI va constitui o comisie de privatizare compusă din cinci reprezentanţi ai MTI, unul al Ministerului Apărării Naţionale şi unul din partea Ministerului Finanţelor Publice.
Ministerul Transporturilor a elaborat şi proiectul de hotărâre de Guvern privind aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă.
Potrivit proiectului, ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vânzare şi/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificărilor de orice natură intervenite în termenii ofertei iniţiale de vânzare, intervenţiei unor condiţii care ar putea influenţa negativ rezultatele procesului de privatizare şi/sau neparticipării potenţialilor investitori la procesul de privatizare sau a nefinalizării tranzacţiei.
"Situaţia financiară actuală a CFR Marfă indică o stabilitate financiară relativă pe termen scurt. Din perspectiva pe termen lung, situaţia financiară a societăţii este foarte expusă la influenţe externe, cum ar fi cursul valutar, costul de capital şi elementele de impozitare. Toate acestea pot afecta valoarea CFR Marfă şi deformează metoda de privatizare spre o vânzare comercială, nefiind posibilă aplicarea unei oferte publice iniţiale derulată pe piaţa de capital, întrucât societatea are nevoie de investiţia unui operator strategic pentru a-şi îmbunătăţi profitabilitatea", mai susţinea MTI.

×
Subiecte în articol: economic