Romanii vor in schimbul rablelor masini mai scumpe. Redistribuirea aduce pe sosele mai multe autoturisme Maserati, Fiat, Alfa Romeo, Dacia, Nubira, Matiz, Cielo, Mitsubishi si Renault.
Desi reciclarea rablelor s-a realizat doar pe hartie, Programul de innoire a parcului national auto continua. Mai mult, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) a redistribuit unitatile ramase neutilizate de catre unii producatori. Astfel, au fost reimpartite 1.423 de autoturisme. In acest fel, Auto Italia, care introduce pe piata autoturisme marca Fiat, Maserati, Alfa Romeo, a mai primit pe langa cele 405 unitati initiale alte 102, Daewo Automobile Romania, care vinde Nubira, Matiz si Cielo, a primit 273 de unitati peste cele 809, Autobrescia, care comercializeaza Fiat, Maserati si Alfa Romeo, a primit 38 de unitati peste 54 initial, Automobile Dacia a primit 486 de unitati peste cele 8.091, Car Trading a mai primit 38 de unitati peste cele opt primite, societate ce introduce pe piata autoturisme marca Mitsubishi, iar Renault a primit peste cele 3.000 de unitati alte 486. Preturile marcilor redistribuite incep de la 7.000 de euro pentru o Dacie si pot ajunge pana la 28.000 de euro pentru o Alfa Romeo sau 93.000 de euro pentru un Maserati.
40 DE CENTRE DE COLECTARE
|
REMAT-urile au obligatia sa asigure pe cheltuiala lor reciclarea sau eliminarea in conditii de siguranta pentru mediu a deseurilor periculoase rezultate: uleiul uzat, lichidul de frana, acidul din acumulatori etc. Alin Petrut Teiusanu, reprezentant al Organizatiei Profesionale si Patronale REMAT, declara ca "activitatea de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz, conform HG 2406/2004, este in responsabilitatea producatorilor si importatorilor de autovehicule", insa MEC sustine altceva. "La inceperea programului, HG nr. 2406/2005 nu era aplicabila, intrucat nici atunci si nici acum nu exista societati care sa indeplineasca cerintele prevazute de aceasta, respectiv: societati autorizate pentru dezmembrare si pentru reciclarea deseurilor rezultate." Exista circa 40 de societati autorizate de RAR pentru dezmembrari auto, dar care functioneaza ilegal, deoarece nu indeplinesc conditiile de valorificare (prelucrare) a tuturor grupelor de deseuri rezultate din dezmembrari.
|