După patru ani de la declanșarea crizei financiare, piața de asigurări din România se reașează și încearcă să câștige terenul pierdut prin propriile greșeli. Lupta pentru cota de piață, în care s-au înfruntat ani la rând asigurătorii, a adus acestora pierderi semnificative. Din această situație se poate ieși doar prin aplicarea unor politici corecte de tarifare, care, la rândul lor, vor susține îmbunătățirea managementului daunelor. Ceea ce înseamnă că, în final, consumatorul va fi cel care va avea de câștigat.
MIHAIL TECĂU, președintele Omniasig Vienna Insurance Group – companie rezultată în urma fuziunii dintre BCR Asigurări și vechiul Omniasig -, mizează, în competiția pentru menținerea poziției de lider pe piață, pe care subsidiara austriacă a câștigat-o după primele șase luni din acest an, pe calitatea serviciilor post-vânzare oferite clienților și pe produsele nou lansate, din categoria non-auto, și, nu în ultimul rând, pe o echipă tânără și pe experiența internațională a grupului-mamă. Toate acestea într-un mediu de business în continuă schimbare și în care companiile trebuie să identifice rapid soluții la problemele și cerințele clienților, care pun astăzi un accent semnificativ pe calitate și pe produse adaptate nevoilor lor.
Unul dintre subiectele tabu se referă la relaţia client – asigurător auto – service. De ce apar astfel de probleme şi care ar fi soluţia pentru rezolvarea lor?
Totul pleacă de la un contract care ar trebui să existe între societatea de asigurări şi service-urile în care clienții asigurătorilor își repară autovehiculele. Costurile asigurătorilor cu reparațiile, adică banii plătiți service- urilor, au crescut de la an la an. În parcul auto actual există maşini pretenţioase, iar calitatea per total este superioară situaţiei economice pe care o avem. Riscul de a se produce accidente este ridicat, iar cheltuielile de reparaţii sunt mari. Profitând de această situație, există service-uri care vor să scoată cât mai mulți bani de la asigurători. Cel care pierde, în final, este clientul. Ca asigurător, mi-aș dori să plătesc direct clientului, în contextul în care acesta se află de multe ori la mijloc, între asigurător și service, şi de aceea apar şi reclamaţiile.
Citeste interviul integral pe incomemagazine.ro
Citeste si
China va construi un aeroport cat Insulele Bermude
Cine va conduce una din cele mai mari puteri ale lumii. "S-a stabilit deja ORDINEA"
Taxa care loveste in romanii din Italia. Cum vrea Fiscul din Peninsula sa scoata bani din casele din Romania