Soseaua costiera, sustinuta de primarul PSD Radu Mazare, nu va mai primi finantare din fondurile europene gestionate de Ministerul Integrarii Europene. Ministrul Anca Boagiu a aflat din Jurnalul National ca proiectul lui Mazare incalca legislatia in vigoare.
Anca Boagiu, ministrul Integrarii Europene (MIE), a tinut cont in cele din urma de recomandarile ministrului Mediului, Sulfina Barbu, care s-a opus constructiei strazii care ar trebui sa uneasca portul Tomis de statiunea Mamaia. In urma materialului "Boagiu da bani strazii Mazare", publicat ieri in Jurnalul National, MIE a hotarat excluderea proiectului "Cresterea atractivitatii turistice a falezei Tomis Mamaia" de pe lista celor ce urmau a fi finantate din fonduri structurale, incepand cu 2007. Astfel, demersul primarului Radu Mazare a ramas iar fara sustinere. Prin HG nr. 811 din 21 iunie 2006, privind finantarea din bugetul Ministerului Integrarii Europene a asistentei tehnice pentru pregatirea de proiecte de investitii publice, finantabile prin Programul Operational Regional 2007-2013 (POR), Executivul a aprobat o lista cu 96 de proiecte ce vor fi finantate din 2007 din fonduri structurale. Conform anexei, proiectul, "Cresterea atractivitatii turistice a falezei Tomis Mamaia" era primul pe Lista de Dezvoltare a regiunii Sud-Est. "In prezent, acest proiect se afla pe lista celor care vor fi pregatite pentru finantare din fondurile structurale", se arata intr-un e-mail trimis la data de 17 august de catre MIE si semnat de Daniela Taranu. OMISIUNI. Oficialilor Ministerului Integrarii le-a scapat din vedere faptul ca pregatesc pentru finantare chiar soseaua primarului pesedist Radu Mazare. Proiectul soselei costiere a fost aprig subiect de disputa intre acesta si ministrul Mediului, Sulfina Barbu. Conform OUG nr. 202/2002 privind gospodarirea integrata a zonei costiere, aprobata cu modificari prin Legea nr. 280/2003, este interzis in mod expres "autorizarea de construire de noi sosele in banda litorala - de 50-150 m paralela cu linia tarmului sau in zonele protejate". Cu toate acestea, proiectul lui Mazare reusise sa se strecoare pe lista Guvernului. MASURI. Dupa articolul publicat ieri, MIE a rectificat urgent situatia. "In urma clarificarilor primite de la Ministerul Mediului, MIE a hotarat excluderea acestui proiect de pe lista de proiecte care puteau primi finantare pentru asistenta tehnica, intrucat nu respecta prevederile legale referitoare la gospodarirea zonei costiere", a precizat intr-un drept la replica trimis tot pe mail si semnat de Daniela Taranu, consilier de presa. Taranu nu a putut spune exact cand au fost facute clarificarile cu Ministerul Mediului. Nici angajatii biroului de presa al Ministerului Mediului nu stiau despre lamuririle trimise MIE, in urma carora strada lui Mazare a ramas fara finantare.
CIRCUL ACUZATIILOR MINISTERIALE
|
Prins in ofsaid, ministrul Integrarii a trecut la acuzatii. Intr-un drept la replica trimis redactiei, Anca Boagiu sustine ca "Declaratia Danielei Taranu nu este autentica. Jurnalista care a redactat articolul nu a avut nici o discutie cu doamna Taranu in care aceasta sa faca afirmatiile prezentate in articol". Intr-adevar, discutia la care face referire ministrul Boagiu nu a avut loc telefonic, ci prin intermediul e-mailului semnat de consilierul de presa al MIE. Ministrul precizeaza si ca Daniela Taranu ocupa functia de consilier de integrare si purtator de cuvant al ministerului, si nu cum o promovase redactorul JN in functia de director de comunicare.
|
Citește pe Antena3.ro