x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Reparaţiile capitale la 9.000 de km de cale ferată ne mănâncă 15 ani

0
Autor: Adrian Stoica 24 Mai 2017 - 09:14
Reparaţiile capitale la 9.000 de km de cale ferată ne mănâncă 15 ani


CFR Călători vrea să-şi dezvolte şi optimizeze serviciile furnizate pasagerilor, în principal prin achiziţionarea de material rulant. Fără o infrastructură adecvată, conceptul de mobilitate îşi pierde însă semnificaţia. Lungimea reţelei de cale ferată a ajuns la circa 20.000 de km, în condiţiile în care în 1990 era de 22.330 km, iar investiţiile mici în infrastructură a redus în timp trenurile româneşti la condiţia de mocăniţe.

Prin programul „Transporturi 2050”, Uniunea Europeană îşi propune, pe termen lung, realizarea unei rețele feroviare europene de mare viteză și, pe termen mediu, până în 2030, triplarea lungimii reţelei de mare viteză și menținerea unei reţele feroviare dense în toate statele membre, inclusiv România. De asemenea, se preconizează că, în 2050, cea mai mare parte a transportului de pasageri pe distanţe medii se va realiza cu trenul.

UE vorbeşte de extindere, noi de reducere

Semnalul transmis de Bruxelles în ceea ce priveşte transportul pe calea ferată a ajuns distorsionat la Bucureşti. La noi, în Master Planul General de Transport se vorbeşte despre reducerea reţelei feroviare pentru că multe rute nu sunt profitabile. „90% din trafic este suportat de aproximativ 54% dintre rute (63% km-cale). Resursele totale utilizate anual în mod real pentru întreţinere şi reparaţii capitale se situează la un nivel cu 40% mai mic decât nivelul necesar unui regim de întreţinere normal pe întreaga reţea aflată în exploatare şi la mai puţin de 20% faţă de nivelul necesar, luând în considerare recuperarea deficitului de reparaţii capitale“, potrivit unui document de sinteză al Master Planului General de Transport.

9.000 de km au nevoie de reparaţii

Pe de altă parte, CFR Infrastructură ar avea nevoie anual de circa 800 de milioane de euro numai pentru reparaţiile capitale la calea ferată.  n medie sunt scadenţi în fiecare an aproximativ 320 de km de linie de cale ferată. La începutul  acestui an ajunseseră la scadenţă circa 9.000 de km. Cu un ritm estimat de 600 km de linie reparată anual şi considerând că alţi kilometri de linie ferată nu ar mai necesita reparaţii capitale, compania ar avea nevoie de 15 ani pentru rezolvarea problemei.

3,45 mld. lei pentru 77,95 km

CFR SA a semnat ieri cu asocierea Astaldi SpA-FCCC Construccione SA-Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA-Thales Szstems Romania SRL două contracte în valoare de 3,45 miliarde de lei pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614-(Cap Y) Bârzava şi Bârzava (Cap Y)-Ilteu (Cap Y) situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nurnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Bucureşti-Constanta. Contractele vizează reabilitarea a 77,95 km, astfel încât să se permită circulaţia trenurilor de călători cu o viteză de 160 km/h.

Trenurile de călători înregistrează o viteză medie de 44,98 km/h şi, potrivit statisticilor, ele acumulează, în medie, o întârziere de 1,8 minute la fiecare 100 km. Singura rută pe care se poate atinge o viteză de până la 160 km/h este Bucureşti-Constanţa.

CFR Călători vrea 100 de rame electrice şi diesel

Potrivit estimărilor CFR Călători, ar fi nevoie de peste 100 de rame electrice şi diesel pentru a răspunde necesităţilor de mobilitate, a declarat ieri Iosif Szentes, în cadrul evenimentului InfraTRANS 2017. În prezent, parcul de material rulant al companiei este format din 1.532 de unităţi, din care 1.050 de vagoane de diferite tipuri, 126 automotoare, 8 rame electrice şi 348 locomotive. Anul trecut, compania a reuşit să repare 445 de vagoane şi speră ca în acest an numărul lor să crească. Nevoia de material rulant s-a făcut simţită în special în ultimii ani, după ce numărul călătorilor transportaţi a revenit pe un trend ascendent. Dacă în 2013 s-a ajuns la un minim de 48 de milioane de călători, în anii următori numărul lor a crescut, ajungând, în 2016, la 52,89 milioane.

 

 

Citeşte mai multe despre:   cale ferata,   reparatii,   cfr

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în 2021

CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în 2021
CFR Călători vrea să repare 239 de vagoane în acest an. Acum se află în circulaţie 1.014 vagoane, a anunţat, directorul general al companiei, Ovidiu Vizante. "La momentul acesta avem mai multe v...

Isărescu: Mesajul principal şi permanent al BNR este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei

Isărescu: Mesajul principal şi permanent al BNR este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei
Mesajul principal al Băncii Naţionale a României este de parteneriat durabil şi robust cu Banca Naţională a Moldovei, a declarat, vineri, guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, la ceremonia de semnarea a noului...

Care este rolul promovării SEO pentru o afacere online?

Care este rolul promovării SEO pentru o afacere online?
Promovarea SEO are ca principal scop creșterea vizibilității unui website pentru motoarele de căutare, dar și creșterea numărului de conversii.   Acest lucru se poate face prin optimizarea paginilor...

Salariul mediu net a crescut nesemnificativ în aprilie 2021

Salariul mediu net a crescut nesemnificativ în aprilie 2021
Salariul mediu net a fost 3.561 lei în luna aprilie 2021, mai faţă de luna precedentă cu 14 lei (+0,4%). Cel mai mult a crescut în tehnologia informaţiei (8.671 lei), iar cele mai mici în hoteluri şi...

Inflația a crescut la 3,8% în luna mai 2021. Produsele nealimentare s-au scumpit

Inflația a crescut la 3,8% în luna mai 2021. Produsele nealimentare s-au scumpit
Inflația a crescut la 3,8% în luna mai 2021, de la 3,2% în aprilie. Produsele nealimentare s-au scumpit cu 5,70%, alimentele cu 1,52%, iar serviciile cu 2,78%, arată datele INS.  "Preţurile...

Ministerul Finanţelor s-a împrumutat de la bănci, la o dobândă de 3% pe an

Ministerul Finanţelor s-a împrumutat de la bănci, la o dobândă de 3% pe an
Ministerul de Finanţe a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în 2028 şi s-a împrumutat cu 600 milioane lei de la bănci, la o dobândă anuală de 3%. Volumul total al cererii a fost de 675,2...

Arctic Stream începe un plasament privat de acţiuni

Arctic Stream începe un plasament privat de acţiuni
Arctic Stream, furnizor de servicii în domeniul tehnologiilor şi echipamentelor de comunicaţii, al centrelor de date şi al soluţiilor software, derulează un plasament privat de acţiuni prin care urmăreşte...

Facturarea electronică permite economisirea la bugetul statului a 100 de miliarde de euro

Facturarea electronică permite economisirea la bugetul statului a 100 de miliarde de euro
Adoptarea facturării electronice în România ar permite economisirea la bugetul statului a circa 100 miliarde de euro în 10 ani, prin reducerea fraudei cu TVA-ul și îmbunătățirea colectării fiscale, dar și...

Tranzacțiile la BVB au crescut cu 37% în primele 5 luni ale anului 2021

Tranzacțiile la BVB au crescut cu 37% în primele 5 luni ale anului 2021
Valoarea medie zilnică a tranzacțiilor realizate la BVB cu toate tipurile de instrumente financiare s-a dublat în mai față de aprilie. Lichiditatea bursei a crescut cu 37% în primele 5 luni, iar creșterea activit

Băncile ţin banii în depozite la BNR în loc să intensifice creditarea

Băncile ţin banii în depozite la BNR în loc să intensifice creditarea
Piaţa interbancară a fost pe excedent de lichiditate în luna mai, de aproximativ 3,1 miliarde de lei, însă volumul s-a diminuat faţă de surplusul din aprilie, de 4,6 miliarde de lei, scrie Ziarul...

Cifra de afaceri din HoReCa a scăzut cu 35% în 2020

Cifra de afaceri din HoReCa a scăzut cu 35% în 2020
Cifra de afaceri din industria HoReCa a scăzut cu 35% în 2020, la 17,9 miliarde de lei, pe fondul restricţiilor impuse de pandemie, iar pierderile cumulate ale companiilor active în acest sector s-au triplat, la 2,3...

Angajații părinți preferă munca de acasă

Angajații părinți preferă munca de acasă
Dacă în urmă cu un an, aproape jumătate dintre angajații care lucrau de acasă împreună cu copiii declarau că au dificultăți în a-și organiza eficient sarcinile de serviciu, acum 2 din 3 angajați care au...

UPDATE Guvernul a adoptat creșterea opțională a vârstei de pensionare la 70 de ani

UPDATE Guvernul a adoptat creșterea opțională a vârstei de pensionare la 70 de ani
Guvernul a aprobat proiectul de lege care prevede creșterea opțională a vârstei de pensionare la 70 de ani și interzicerea cumulului de pensie cu salariul la stat, anunță premierul Forin Cîțu, care respinge...

Afacerile din logistică cresc în sud-estul Europei, cu precădere în România

Afacerile din logistică cresc în sud-estul Europei, cu precădere în România
Companiile de logistică și depozite își accelerează planurile de extindere în sud-estul Europei, unde se așteaptă ca afacerile să crească, în condițiile în care pandemia va determina fabricanții să își...

Trei motive pentru care ar trebui să începi să faci economii

Trei motive pentru care ar trebui să începi să faci economii
Cu posibilitatea de a obține rapid și fără multe acte credite de nevoi personale, cine se mai gândește să economisească bani și să-și conceapă o plasă de siguranță? Cu toate acestea, sunt momente în care...
Serviciul de email marketing furnizat de