x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie România turistică, imagine proastă, dar cu banii luaţi

România turistică, imagine proastă, dar cu banii luaţi

de Daniela Ivan    |    14 Mar 2012   •   21:00
România turistică, imagine proastă, dar cu banii luaţi

In ciuda banilor multi cheltuiti pe reclama si promovare de Ministerul Turismului, condus pana acum o luna de Elena Udrea, imaginea turismului ro­manesc in strainatate este mai proasta acum decat inainte de anul 1990. 'Dupa 22 de ani, Romania con­tea­za foarte putin ca destinatie turistica pe piata internationala. Conta mai mult inainte de 1989', a declarat presedintele ANAT, Corina Martin. Potrivit reprezentantilor patro­na­te­lor, in ultimii ani vin pe litoral maxi­mum cateva zeci de mii de turisti straini, spre deosebire de sutele de mii de straini prezenti in statiunile de la Marea Neagra inainte de 1989.

'Ca sa refacem imaginea turismului romanesc si sa o aducem macar la nivelul pe care il avea inainte de 1990 ar trebui sa investim in promovare cateva miliarde de euro', a spus Mohammad Murad, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc.

Bani aruncati fara folos
Reprezentantii patronatelor au sustinut ca unii dintre banii alocati in ultimii ani pentru promovare externa au fost cheltuiti fara nici un folos. 'Nu ne intereseaza sa mergem la 100 de targuri, in tari care nu au nici un potential pentru noi. Sunt bani aruncati aiurea. Pe noi ar trebui sa ne in­tereseze doar tarile cu potential', a spus Martin. In plus, Murad a adau­gat ca acordarea greoaie a vizelor de catre Romania face ca banii cheltuiti pe reclame sa fie inutili.
'De ce sa ne facem reclama in Japonia daca vin zece japonezi pe an?', a mai spus seful FPTR.

In perioada 2009-2012 au fost alocate pentru dezvoltarea turismului fonduri europene si de la buget de aproape 820 de milioane de euro, fata de 20 de milioane de euro, cat au fost in perioada 2006-2008. Spre exemplu, anul trecut, Ministerul Tu­rismului a avut la dispozitie pentru promovare 5 milioane de euro, bani pentru participarea la targuri internationale si pentru manifestari expozitionale. Nu trebuie uitata nici valoarea totala a campaniei de promovare pe TV Internationale CNN, Euronews si Eurosport, care s-a desfasurat pe o perioada de 12 luni si care s-a ridicat la 4,96 milioane de euro, TVA inclusa. Brandul turistic al Romaniei a costat 890.000 de euro.

×
Subiecte în articol: economia