Autorităţile au făcut primul pas pentru construcţia uriaşului pod peste Dunăre, între Brăila şi Tulcea. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația de atribuire pentru ”execuția unui proiect care cuprinde podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila”.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974,30 metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La acesta se vor adăuga două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila și 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Podul ar urma să aibă o înălțime de cel puțin 38 de metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri.
Contrucţia podului vine în contextul în care fostul primar al Galaţiului, Marius Stan, a plătit aproape patru milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate privind realizarea unui tunel pe sub Dunăre, situat la doi paşi de locul unde va fi ridicat podul
Calea de pod va avea 22 de metri și va avea patru benzi de circulație de câte 3,50 m lățime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având câte 2,80 m fiecare.
Podul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi va costa peste două miliarde de lei, bani din fonduri europene