x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Şomaj tehnic redus la CFR Călători

0
Autor: Elena Stan 15 Sep 2010 - 00:00
Şomaj tehnic redus la CFR Călători Raul Stef/Intact Images


O dată cu plecarea lui Radu Berceanu de la conducerea Ministerului Transporturilor, a fost posibilă reducerea perioadei de şomaj tehnic a celor 15.000 de salariaţi ai CFR Călători.



Printr-un ordin intern, care nu a mai fost făcut public, venit de la directorul CFR Călători, Liviu Pescăraşu, perioada de şomaj tehnic a angajaţilor CFR Călători s-a redus la jumătate faţă de 60 de zile, cât era preconizat iniţial.

"Revenim la adresa SNTFC CFR Călători nr. 1/3493/2010 şi dispunem limitarea perioadei de aplicare a şomajului tehnic pentru personalul SNTFC CFR Călători la maxim 30 de zile", se menţionează în adresa semnată de Liviu Pescăraşu. Zilele libere se vor lua prin rotaţie, până la sfârşitul anului, iar oamenii vor primi 75% din salariu. Prin trimiterea în şomaj tehnic a celor 15.000 de salariaţi ai CFR Călători, timp de 60 de zile, până la sfârşitul anului, urma să se realizeze o reducere a cheltuielilor de 543.250 de lei. Reducerea perioadei de şomaj tehnic face ca economia realizată de CFR Călători să fie doar de 271.625 de lei. "De la numirea în funcţie a doamnei Anca Boagiu nu am fost chemaţi la discuţii cu privire la restructurarea companiilor feroviare. Pentru început doamna ministru s-a întâlnit cu directorii companiilor şi săptămâna viitoare suntem invitaţi şi noi, reprezentanţii sindicatelor", ne-a explicat Voicu Sala, vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.

Supăraţi de neregulile pe care le văd zilnic, unii ceferişti au început să ne scrie la redacţie pentru a ne relata câteva dintre nemulţumirile lor.
"Nu ştiu cum să facă să demonstreze că CFR Călători nu merge bine, că nu e companie profitabilă. Mai bine s-ar uita mai atent la cei care conduc compania şi care ne impun tot felul de lucruri ciudate. Să ne spună cât plăteşte CFR Călători către firmele private pentru «locomotivele-tampon». Dacă pui locomotiva privată în faţa trenului de călători, cu toate că locomotiva de la CFR Călători face faţă, şi nu ar fi nevoie de încă o locomotivă, privatul trebuie să încaseze o anumită sumă. Dacă o pui în faţă se numeşte că te ajută pe tine, CFR Călători, şi îţi trage trenul, însă dacă o pui în coada trenului, nu mai primeşte nimic. Aşa se face că de ceva ani am început să vedem un tren cu câteva vagoane tras de două locomotive", ne-a relatat un şef de tren. Acesta mai povesteşte că înainte de Revoluţie nu se întâmpla aşa ceva.

Şeful de tren a vrut să ne explice şi de ce îi convine operatorului feroviar privat Regiotrans să meargă cu trenul gol de la Bucureşti la Braşov şi cum a reuşit acesta să obţină autorizaţie de circulaţie pe o rută profitabilă operată de CFR Călători. "Operatorului privat îi convine să meargă cu trenul gol, deoarece primeşte subvenţie pe kilometru parcurs, nu pe călător transportat, aşa cum se întâmplă în cazul operatorului de stat, CFR Călători", ne-au declarat surse oficiale. Potrivit legii, CFR Călători ar trebui să ofere spre închiriere operatorilor privatizaţi numai sectoarele de linie ferată care se dovedesc a fi nerentabile pentru stat, adică linii neinteroperabile.
Citeşte mai multe despre:   economic

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Șomajul s-a situat la 3% în iunie 2021

Șomajul s-a situat la 3% în iunie 2021
La sfârşitul lunii iunie 2021, rata şomajului înregistrat la nivel naţional a fost de 3%, mai mică decât cea din luna anterioară cu 0,06 pp şi egală cu cea din luna iunie a anului 2020. Numărul total de şo...

Înmatricularile auto au crescut cu peste 20% în iulie 2021

Înmatricularile auto au crescut cu peste 20% în iulie 2021
Circa 17.500 de autovehicule noi au fost înmatriculate în luna iulie 2021, cu 20,3% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, transmite Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile...

Prețurile producției industriale au crescut cu peste 11% în iunie 2021

Prețurile producției industriale au crescut cu peste 11% în iunie 2021
Preţurile producţiei industriale au crescut cu 11,8% în luna iunie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Totodată, acestea au...

Piața locală de fuziuni și achiziții a crescut la 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021

Piața locală de fuziuni și achiziții a crescut la 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021
Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021, pentru circa 80 de tranzacții anunțate, arată o analiză PwC România. Astfel, prima...

Efect în lanț al prăbușirii acțiunilor grupului din care face parte eMag

Efect în lanț al prăbușirii acțiunilor grupului din care face parte eMag
Acţiunile grupului olandez Prosus, din care face parte şi eMag, au scăzut la mijlocul zilei de marți cu 6,4%, scrie ZF. Rezultatele vin după ce acţiunile Tencent, gigantul chinez din domeniul tehnologiei...

Administratorii speciali de la uzinele Cugir și Moreni au fost eliberați din funcții

Administratorii speciali de la uzinele Cugir și Moreni au fost eliberați din funcții
Administratorii speciali ai Uzinei Mecanică Cugir, Fabricii de Arme Cugir şi Uzinii Automecanica Moreni au fost eliberaţi din funcţie, a anunţat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi...

BRD a înregistrat un profit net cu peste 50% mai mare în semestrul I din 2021

BRD a înregistrat un profit net cu peste 50% mai mare în semestrul I din 2021
BRD a înregistrat un profit net de 626 milioane de lei în semestrul I din 2021, cu 50,9% mai mare față de aceeași perioadă de anul trecut, când a fost de 415 milioane de lei. "Venitul net bancar a...

Românii, printre saracii Europei. Penultimul loc în UE la plecarea în concediu

Românii, printre saracii Europei. Penultimul loc în UE la plecarea în concediu
Circa 28% dintre cetățenii UE, respectiv 35 de milioane de persoane nu pot pleca în concediul de vară timp de o săptămână din cauza lipsei banilor. Totodată, procentul ajunge la 59,5% pentru cei aflați în...

Virgil Popescu face precizări despre acțiunile OMV la Petrom

Virgil Popescu face precizări despre acțiunile OMV la Petrom
Compania austriacă OMV nu poate vinde acţiunile pe care le deține la Petrom fără acordul statului român, a scris ministrul Energiei, Virgil Popescu, pe Facebook. "Din păcate, lansarea unor zvonuri...

Ministrul Economiei a eliberat din funcție administratorii speciali de la trei companii de stat

Ministrul Economiei a eliberat din funcție administratorii speciali de la trei companii de stat
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunță eliberarea de funcție a administratorilor speciali de la trei companii de stat: Uzina Mecanică Cugir, Fabrica de Arme Cugir și Uzina Automecanica Moreni. Salariile lor...

Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara    

Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment  Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara    
Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara     Banat’s University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine “King...

Prețul carburanților, ultima tușă a unui tablou sumbru

Prețul carburanților, ultima tușă a unui tablou sumbru
Anul acesta, odată cu trecerea lunilor, prețurile produselor de larg consum au început să crească din ce în ce mai agresiv. Guvernul pare depășit de situație și, mai degrabă, preferă să ocolească subiectul...

UE pierde 50 de miliarde de euro anual din plimbarea profiturilor. Cât pierde România, știe cineva?

UE pierde 50 de miliarde de euro anual din plimbarea profiturilor. Cât pierde România, știe cineva?
Plata impozitelor pe profit de către companiile multinaționale este o problemă care preocupă Comisia Europeană. Ea vrea ca toți acești giganți să fie obligați să-și declare public locul unde își realizează...

Companiile au cel mai puternic ritm de creștere din ultimii 12 ani

Companiile au cel mai puternic ritm de creștere din ultimii 12 ani
În trimestrul II al anului este estimat cel mai puternic ritm de creștere a companiilor din ultimii 12 ani. Câștigurile pe acțiune sunt prognozate să se aprecieze cu peste 63% pentru companiile de pe Wall Street,...

Consiliul Concurenței analizează preluarea Ergo Asigurări de către Signal Iduna

Consiliul Concurenței analizează preluarea Ergo Asigurări de către Signal Iduna
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Signal Iduna Asigurare Reasigurare S.A. intenționează să preia companiile Ergo Asigurări S.A. și Ergo Asigurări de Viață S.A. Signal Iduna Asigurare...
Serviciul de email marketing furnizat de