O dată cu plecarea lui Radu Berceanu de la conducerea Ministerului Transporturilor, a fost posibilă reducerea perioadei de şomaj tehnic a celor 15.000 de salariaţi ai CFR Călători.
Printr-un ordin intern, care nu a mai fost făcut public, venit de la directorul CFR Călători, Liviu Pescăraşu, perioada de şomaj tehnic a angajaţilor CFR Călători s-a redus la jumătate faţă de 60 de zile, cât era preconizat iniţial.
"Revenim la adresa SNTFC CFR Călători nr. 1/3493/2010 şi dispunem limitarea perioadei de aplicare a şomajului tehnic pentru personalul SNTFC CFR Călători la maxim 30 de zile", se menţionează în adresa semnată de Liviu Pescăraşu. Zilele libere se vor lua prin rotaţie, până la sfârşitul anului, iar oamenii vor primi 75% din salariu. Prin trimiterea în şomaj tehnic a celor 15.000 de salariaţi ai CFR Călători, timp de 60 de zile, până la sfârşitul anului, urma să se realizeze o reducere a cheltuielilor de 543.250 de lei. Reducerea perioadei de şomaj tehnic face ca economia realizată de CFR Călători să fie doar de 271.625 de lei. "De la numirea în funcţie a doamnei Anca Boagiu nu am fost chemaţi la discuţii cu privire la restructurarea companiilor feroviare. Pentru început doamna ministru s-a întâlnit cu directorii companiilor şi săptămâna viitoare suntem invitaţi şi noi, reprezentanţii sindicatelor", ne-a explicat Voicu Sala, vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă.
Supăraţi de neregulile pe care le văd zilnic, unii ceferişti au început să ne scrie la redacţie pentru a ne relata câteva dintre nemulţumirile lor.
"Nu ştiu cum să facă să demonstreze că CFR Călători nu merge bine, că nu e companie profitabilă. Mai bine s-ar uita mai atent la cei care conduc compania şi care ne impun tot felul de lucruri ciudate. Să ne spună cât plăteşte CFR Călători către firmele private pentru «locomotivele-tampon». Dacă pui locomotiva privată în faţa trenului de călători, cu toate că locomotiva de la CFR Călători face faţă, şi nu ar fi nevoie de încă o locomotivă, privatul trebuie să încaseze o anumită sumă. Dacă o pui în faţă se numeşte că te ajută pe tine, CFR Călători, şi îţi trage trenul, însă dacă o pui în coada trenului, nu mai primeşte nimic. Aşa se face că de ceva ani am început să vedem un tren cu câteva vagoane tras de două locomotive", ne-a relatat un şef de tren. Acesta mai povesteşte că înainte de Revoluţie nu se întâmpla aşa ceva.
Şeful de tren a vrut să ne explice şi de ce îi convine operatorului feroviar privat Regiotrans să meargă cu trenul gol de la Bucureşti la Braşov şi cum a reuşit acesta să obţină autorizaţie de circulaţie pe o rută profitabilă operată de CFR Călători. "Operatorului privat îi convine să meargă cu trenul gol, deoarece primeşte subvenţie pe kilometru parcurs, nu pe călător transportat, aşa cum se întâmplă în cazul operatorului de stat, CFR Călători", ne-au declarat surse oficiale. Potrivit legii, CFR Călători ar trebui să ofere spre închiriere operatorilor privatizaţi numai sectoarele de linie ferată care se dovedesc a fi nerentabile pentru stat, adică linii neinteroperabile.
Citește pe Antena3.ro