x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Strategie - Dacia mizeaza pe exporturi

Strategie - Dacia mizeaza pe exporturi

de Vali Blanaru    |    06 Ian 2007   •   00:00
Strategie  -  Dacia mizeaza pe exporturi

Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In timp ce vanzarile scad pe piata interna, exporturile, in special in Europa, sunt in crestere.

Producatorul autohton a trecut la cucerirea pietelor externe. Lupta pe piata auto se ascute. Liberalizarea importurilor de masini rulate, dar si scaderea pretului la masinile noi importate vor concura puternic producatorul de autoturisme Dacia. In timp ce vanzarile scad pe piata interna, exporturile, in special in Europa, sunt in crestere.

Automobile Dacia a vandut 107.669 de autoturisme anul trecut in Romania, cu 5% mai putin decat in 2005, insa vanzarile uzinei romanesti pe plan mondial au crescut cu 19%, pana la 83.000 de masini. Cu tot cu exporturi, vanzarile Dacia au totalizat 196.592 de unitati, din care 184.571 au fost Logan, iar celelalte de 11.841 au fost vehicule utilitare. Fata de 2005, vanzarile Dacia pe plan mondial au crescut cu 19,6%, pe fondul cresterii puternice a exporturilor care aproape s-au dublat, ajungand la peste 83.000 de masini. Singurul model exportat a fost Logan, iar Europa Occidentala a fost principala destinatie de export, cu 40% din totalul inmatricularilor. In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, cu 18.742 de Loganuri vandute in 2006, urmata de Algeria (8.573 de unitati), Turcia (7.356 de unitati), Spania (6.483 de unitati) si Germania (6.361 de unitati).

PIETE EXTERNE. In afara de uzina din Romania, grupul Renault mai produce Logan in Maroc, Rusia si Columbia, iar in aceste doua piete modelul este comercializat sub sigla Renault. Vanzarile modelului Logan pe plan mondial au ajuns la 247.000 de unitati, daca se iau in calcul si pietele pe care modelul se vinde sub sigla marcii franceze, se precizeaza in raportul Renault. "Volumul vanzarilor din 2006 este cel mai bun din istoria Dacia", a declarat, intr-o conferinta de presa, Jacques Daniel, director comercial Dacia Renault Nissan Romania. Din volumul total, 183.958 de vehicule au fost produse in Romania si 12.750 in Maroc, a precizat Daniel.

In Rusia, Logan a incheiat anul pe locul doi in clasamentul automobilelor straine, iar in Maroc vanzarile au crescut cu peste 300% fata de 2005, in timp ce in Bulgaria si in Ucraina Dacia a comercializat de sapte ori mai multe masini in 2006, comparativ cu anul precedent. In Europa Occidentala, vanzarile Dacia au crescut cu 54,4%, pana la 47.517 masini. Franta a fost cea mai importanta piata externa pentru marca romaneasca, avand vanzari de 18.794 de masini in 2006.

Per total, vanzarile Logan au reprezentat aproape 10% din totalul grupului Renault, ce si-a gasit pe plan mondial peste 2,4 milioane de clienti anul trecut. Daniel nu a oferit date privind previziunile de vanzari pentru acest an, mentionand insa ca printre planurile Dacia se numara lansarea versiunii Logan furgoneta in aceasta luna, extinderea gamei de motorizari pentru Logan cu un nou motor, in toamna acestui an, intrarea pe noi piete si dezvoltarea unitatilor de productie din Maroc si Rusia.
Schimbari europene

Producatorul francez detine, prin marcile Renault si Dacia, o cota de 46,25% din piata romaneasca de autoturisme si vehicule comerciale usoare. "Procentul detinut de Dacia este mare. In paralel se intampla insa alte fenomene: oferta masinilor de import este larga si atrage un procent mare din clientii potentiali, iar multe marci importante se orienteaza si cauta clientela in vadul cel mai larg, acela in care concureaza si Dacia", a spus Bent Valmar, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA). La randul sau, Radu Cristian, director comercial al importatorului general Peugeot, Trust Motors, apreciaza ca pretul redus al unor modele de import a stimulat avansul cererii de masini straine.

"Exista foarte multe modele de import la preturi apropiate de cel al Daciei Logan, cum ar fi Chevrolet Spark, Fiat Albea, Skoda Fabia etc. De aici provine si reorientarea cererii. Intre import si local nu mai exista acea marja mare de pret ce conducea si la o diferenta semnificativa de volume", a spus Cristian. El crede ca se va mentine tendinta de crestere a vanzarilor masinilor de import in detrimentul celor construite in Romania. "Este mai mult decat probabil ca acest trend se va mentine. Un pronostic rezonabil poate fi acela ca 60% din vanzari vor proveni din import", a adaugat Cristian.

×
Subiecte în articol: economic masini Dacia logan vanzarile