50% din companiile din România intervievate într-un studiu al companiei de consultanţă Horvath&Partners, sunt de părere că nu se află în criză chiar dacă numărul comenzilor a scăzut dramatic.
56% dintre companiile participante la studiu au înregistrat diminuări ale activităţii în medie cu 15%, în timp ce 31% au stagnat la nivelul anului 2008, iar 13% au indicat o creştere a cifrei de afaceri. Una dintre cele mai mari probleme ale companiilor din România este inexistenţa strategiei, acest lucru fiind cauzat de lipsei de inovaţie sau pierderea cotelor de piaţă, spun reprezentanţii Horvath&Partners.
Aproape 70% din firmele locale estimează o scădere a lichidităţilor pe termen lung, comparativ cu procentajul companiilor nemţeşti şi austriece, de 55%.
Estimări pe domenii
99% dintre jucătorii din construcţii estimează diminuări ale cifrei de afaceri pe termen lung, iar peste 65% din firmele din industria chimică participante la studiu iau măsuri privind reducerea creanţelor. Companiile din industria auto sunt cele mai rezervate deoarece, 43% apreciază că efectele crizei vor fi resimţite şi după anul 2011.
În piaţa producţiei de bunuri industriale lucrurile se văd destul de contradictorii. 44% din participanţi consideră că efectele recesiunii se vor diminua în acest an, iar 48% aproximează o scădere a acestora abia la sfârşitul lui 2011, potrivit studiului.
Sectorul IT este singurul domeniu unde situaţia nu este atât de dramatică. 50% dintre companii cred în îmbunătăţiri încă de la jumătatea acestui an, iar 25% estimează chiar creşteri ale cifrei de afaceri.