Aproape jumătate dintre românii din mediul urban (46%) au preferat să meargă la cumpărături în hipermarketuri anul trecut, potrivit unui studiul al companiei de cercetare GFK.
În comparaţie cu 2008, au apărut câteva schimbări în rândul populaţiei în ceea ce priveşte tipul de magazin în care aceasta cheltuieşte cei mai mulţi bani. Au câştigat teren şi magazinele de tip discount. Dacă în 2008, 17% din respondenţi aveau ca magazin principal un discounter, numărul lor a crescut la 22% în 2009, se precizează în studiu. Peste jumătate dintre consumatorii de la oraş au cumpărat mărcile proprii retailerilor, iar 12% le achiziţionează regulat.
Categoriile preferate în acest sens sunt dulciurile şi mezelurile. "Respondenţii percep în general diferenţa de preţ a mărcilor private, dar cei mai mulţi nu consideră că acestea au o calitate scăzută, care i-ar putea împiedica să le cumpere", se precizează în studiul menţionat. Există însă şi unii români, 30% mai exact, care spun că nu au auzit de acest tip de mărci. Românul a fost mai hotărât în 2009. Ştia exact ce vrea să cumpere şi ce apreciază în magazinele de unde cumpără produsele necesare. Astfel că servirea, personalul din magazin şi raportul calitate-preţ contează foarte mult în această alegere.
Totodată, importante mai sunt şi curăţenia din magazin şi din împrejurimi, calitatea şi prospeţimea produselor, precum şi afişarea vizibilă şi corectă a preţurilor.
Citește pe Antena3.ro