Autorităţile iau în calcul o formulă diferită pentru timbrul de mediul pentru maşinile pe benzină şi cele pe motorină, acestea din urmă fiind mai poluante. “În momentul de faţă ne gândim la o formulă diferită a timbrului de mediu care va fi plătit de proprietarii de automobile cu motoare pe benzină şi a celui care va reveni posesorilor de maşini cu motor pe motorină, acestea din urmă fiind mai poluante”, a explicat Rovana Plumb, ministrul Mediului. Oficialul a spus că proiectul timbrului de mediu este “în faza finală de analiză” şi că se va ţine cont de părerile exprimate în dezbaterea publică de producătorii şi importatorii de autoturisme, precum şi de poziţiile altor persoane juridice şi fizice, la şedinţa de guvern de miercuri. Pe de altă parte, întrebată de jurnalişti cum se vor diferenţia cuantumurile, ministrul a răspuns că nu vrea să facă niciun fel de precizare până nu se finalizează elaborarea modului de calcul. În legătură cu faptul că unii producători au cerut pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 taxe de până la trei ori mai mari, Rovana Plumb a spus că nu este vizată, deocamdată, nicio modificare faţă de propunerea existentă. Timbrul de mediu pentru aceste categorii de automobile, mai poluante, ar urma să fie mai mic cu procente cuprinse între 60 şi 90 la sută faţă de actuala taxă, dat fiind că maşinile respective au o durată mai scurtă de viaţă şi vor polua mai puţin în timp. Legat de faptul că producătorii au cerut să crească taxa de mediu pentru autoturismele Euro 3 şi Euro 4, dat fiind că au investit pentru dezvoltarea categoriei Euro 5, ministrul a spus că modificările se referă în special la primele două categorii, în cazul cărora timbrul de mediu va fi cu 10-15 la sută mai mare decât actuala taxă. Noua formulă de calcul prevăzută în proiect conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-Euro.