Peste 5.000 de persoane au participat la evenimentele din cadrul programului integrat de asistenţă, consiliere antreprenorială şi mentorat România Hub, în primele cinci luni de la lansarea acestui program, potrivit reprezentanţilor Departamentului pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri şi Turism (DIMMMAT).
“România Hub este un program fără buget, nu am cheltuit niciun leu pentru acest program (de la bugetul de stat - n.r.). De aceea am încheiat 75 de protocoale cu universităţi, mediul de afaceri, instituţii publice, am avut peste 5.000 de participanţi la cele 105 evenimente. Am mers în principal către studenţi, am reuşit să ne promovăm toate programele - cele patru programe pentru firme start-up (nou-înfiinţate - n.r.), programul pentru locuri de muncă subvenţionate pentru absolvenţi şi altele. Am reuşit să mergem către ei în mod direct”, a declarat George Brezoi, secretar de stat în DIMMMAT.
Programul România Start-up va fi lansat până la finalul anului 2014, iar celelalte programe de finanţare, cum este cel pentru SRL-uri “debutant” (SRL-D), vor fi lansate la începutul anului 2015. “România Hub este un foarte bun proiect de promovare a programelor noastre şi nu a costat nimic de la buget. Obiectivul principal este să ajungem în faţa cât mai multor tineri, este un proiect care se desfăşoară în toată ţară (...) Satisfacţia noastră este ca absolvenţii să nu mai facă primul lor drum către direcţiile de şomaj, ci să fie încadraţi în muncă sau să intre în afaceri”, a spus Brezoi.
România Start-up
În ceea ce priveşte programul România Start-up, el a explicat că există două componente - una de formare antreprenorială şi una de finanţare - 25.000 de euro pe aplicaţie, 100% nerambursabili, bugetul total fiind de 100 milioane de euro, iar numărul de firme nou înfiinţate fiind estimat să se situeze la 3.500. “Sunt bani suficienţi pentru toţi cei care solicită, numai cine nu vrea nu ia bani (...) Interesul se îndreaptă în special spre firme de IT, servicii şi comerţ. Încurajăm foarte tare şi producţia, unde avem exemple de bună practică. Spre exemplu, un tânăr a achiziţionat echipamente de injecţie mase plastice şi produce dopuri de butelie, are clienţi suficienţi şi un business care merge”, a spus George Brezoi.