"Efectele crizei economice asupra turismului au fost chiar mai puternice în 2010. (...) Dacă în anii trecuţi românii îşi permiteau câte două vacanţe, una vara, cealaltă în perioada sărbătorilor de iarnă, în 2010 mulţi români au renunţat la a doua vacanţă, iar unii nu şi-au mai permis nici măcar o vacanţă pe an", a declarat Corina Martin citată de Mediafax.
"Turismul românesc a reuşit să iasă din criză, pentru că, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), hotelurile, agenţiile de turism şi restaurantele au înregistrat creşteri ale contribuţiei în PIB în fiecare din cele patru trimestre ale anului trecut. Astfel, la capitolul servicii, contribuţia în PIB pentru 2010 la categoria turoperatori a fost înregistrată o creştere de 14,9% în trimestrul unu, 8,2% în trimestrul al doilea, 24,1% în trimestrul al treilea şi 37,2% în ultimul trimestru", a declarat ieri, la Bucureşti, Elena Udrea.
De partea cealaltă, Corina Martin a dat ca exemplu scăderile de vânzări înregistrate pe litoralul românesc, care concentrează aproximativ 46% din capacitatea de cazare a României. În 2010, pe litoral s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor cu 18% faţă de 2009, în condiţiile în care şi în anul 2009 se înregistraseră scăderi de 15 procente faţă de anul anterior.
Udrea a spus ieri că speră ca turismul să cunoască în continuare un trend ascendent, astfel încât "să putem vorbi de consolidarea şi relansarea acestui sector". În acest sens, MDRT a pregătit un Plan de Marketing Strategic şi Operaţional pentru perioada 2011-2015, potrivit căruia România se va promova pe internet, acolo unde se află publicul ţintă al turismului românesc.
Unul dintre cele mai importante obiective în domeniul turismului până în 2015 este dublarea numărului de vizitatori străini, comparativ cu nivelul din 2010. Potrivit datelor INS, sosirile turiştilor străini în România s-au situat anul trecut la 1,343 milioane, în creştere cu 5,6% faţă de 2009, în timp ce înnoptările au însumat 2,75 milioane, cu 3,7 mai multe.
"Creşterea sosirilor în unităţile de cazare până la aproape 2,5 milioane în anul 2015, realizată prin creşterea numărului de turişti internaţionali care vin în scop de recreere, aceştia ajungând la o cotă de 50%, comparativ cu cota actuală de 25% din totalul vizitelor internaţionale din România", este unul dintre obiectivele incluse în strategia de marketing. Planul de marketing recomandă crearea unui portal web cu date complete despre România şi crearea unei baze de date referitoare la potenţialii clienţi. Planul de Marketing Strategic şi Operaţional 2011-2015 pentru turismul României a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului de compania Horvath HTL. Valoarea contractului a fost de 503.906 lei
Fonduri
Acţiunile de promovare cuprinse Planul de Marketing sunt finanţate din fonduri europene, în valoare totală de 118 milioane euro, pentru perioada 2011-2015. Compania care l-a eleborat, Horvath HTL, recomandă ca bugetul disponibil să fie cheltuit în perioada 2011-2013, argumentând că dacă se concentrează bugetul în perioade mai scurte, se generează o mai mare presiune asupra grupului ţintă. Bugetul de anul acesta şi cel din 2013 va fi de câte 21,5 milioane de euro, iar în 2011 suma va ajunge la 29,4 milioane de euro. Pentru 2014-2015, Horwath propune cheltuirea a 46 de milioane de euro, 28,5 milioane de euro din această sumă fiind alocate pentru comunicare. "Important este să reuşim să cheltuim, în perioada 2011-2013 toţi banii pe care îi avem la dispoziţie pentru promovarea turismului, respectiv 74 de milioane de euro", a spus încântată Elena Udrea.
Citește pe Antena3.ro