Avem un brand, să îl promovăm! Turiştii străini vor fi invitaţi să exploreze Grădina Carpatină prin intermediul unor spoturi publicitare difuzate pe televiziunile paneuropene.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, cumpără publicitate pe canale internaţionale de televiziune cu un buget de 17,2 milioane de lei, fără TVA (5,1 milioane euro, inclusiv TVA), pentru promovarea brandului turistic naţional.
Acţiunea este cofinanţată în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa 5, operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional”. Udrea speră ca această măsură să creeze o imagine pozitivă a României ca destinaţie turistică, să crească gradul de cunoaştere a ţării pe plan internaţional şi, bineînţeles, să crească numărul de turişti proveniţi în special de pe principalele pieţe prioritare identificate în Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026. Vor fi difuzate spoturi de 30 secunde şi de 20 de secunde în proporţie egală (50% spoturi de 30 de secunde şi 50% spoturi de 20 de secunde). Ofertantul va asigura distribuţia echilibrată a spoturilor pe durata unei campanii de 12 luni, iar numărul difuzărilor va fi distribuit în mod egal pe zile. MDRT doreşte ca măcar puţin 60% din spoturile difuzate pe fiecare din cele trei posturi să fie difuzate la ore de maximă audienţă corespunzătoare fiecărei regiuni geografice acoperite de fiecare dintre acestea, potrivit informaţiilor din caietul de sarcini, publicat pe site-ul e-licitatie.ro.
„Având în vedere valoarea financiară ridicată a acestei campanii media, solicităm ca în bugetul alocat să fie inclusă ca bonus şi producţia oferită de unul dintre cele trei canale internaţionale selecţionate a unui spot de 30 secunde şi a cel putin două de 20 secunde, ale căror scenarii trebuie să fie aprobate de MDRT şi care să poată fi difuzate în cadrul acestei campanii pe toate cele trei posturile”, potrivit caietului de sarcini.
Posturile de televiziune vizate sunt primele trei posturi de televiziune internaţionale în funcţie de audienţa în rândul persoanelor care călătoresc (în interes de afaceri şi de plăcere, minimum şase călătorii pe an), conform datelor furnizate de European Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010. Primele două posturi de televiziune vor primi câte 35% din suma totală, iar al treilea va primi doar 30%. Criteriul de atribuire a contractului este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic în condiţiile celui mai mic cost pe punctul de audienţă, conform media planului oferit.
Ofertele se depun la sediul MDRT până la data de 14 martie, la ora 10:00, urmând ca la ora 12:00 acestea să fie deschise. Fiecare ofertant va putea fi reprezentat oficial în faţa comisiei de evaluare de o singură persoană, pe baza împuternicirii de participare la procedură. Ofertanţii trebuie să aibă experienţă similară şi să prezinte o listă cu principalele prestări de servicii similare efectuate în ultimii trei ani (2008, 2009 şi 2010). Acestea trebuie să conţină valori, perioade de livrare, beneficiari, indiferent dacă aceştia din urmă sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, şi prezentarea unui contract de servicii anterior ce reprezintă din punct de vedere valoric suma de cel puţin 1.200.000 euro, echivalent a 5.160.000 lei, sau prezentarea a maximum trei contracte anterioare a căror sumă cumulată să fie minimum 2.000.000 euro, echivalent a 8.600.000 lei. Se va anexa cel puţin o recomandare emisă de beneficiarii care au derulat campanii publicitare. Ofertanţii trebuie să depună o garanţie de bună participare în valoare de 340.000 de lei.
Udrea are experienţă similară
În urmă cu doi ani, Elena Udrea a apelat la o metodă similară pentru derularea campaniei de promovare „România, Land of Choice”, pentru care a alocat un buget de 1,3 milioane de euro. Fondurile au fost asigurate de la bugetul de stat. Ministerul Turismului a reuşit în 2009 „performanţa” de a plăti un milion de euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică pe Eurosport, iar restul banilor au ajuns la CNN. Campania a intrat în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătind un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare. Campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia 400.000 de euro, sumă care a inclus 805 spoturi.