x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Udrea cumpără publicitate de 5 milioane de euro

Udrea cumpără publicitate de 5 milioane de euro

de Elena Stan    |    01 Feb 2011   •   11:26
Udrea cumpără publicitate de 5 milioane de euro
Sursa foto: Bogdan Chesaru/Intact Images

149288-.jpgAvem un brand, să îl promovăm! Tu­riştii străini vor fi invitaţi să exploreze Grădina Carpatină prin interme­diul unor spoturi publicitare difuzate pe televiziunile paneuropene.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, cumpără publicitate pe canale in­ternaţionale de televiziune cu un bu­get de 17,2 milioane de lei, fără TVA (5,1 milioane euro, inclusiv TVA), pentru promovarea brandului turistic naţional.

Acţiunea este cofinanţată în ca­drul Programului Operaţional Re­gio­nal 2007-2013, Axa 5, operaţiunea „Crearea unei imagini pozitive a Ro­mâniei ca destinaţie turistică prin de­finirea şi promovarea brandului tu­ris­tic naţional”. Udrea speră ca această mă­sură să creeze o imagine pozitivă a României ca destinaţie turistică, să crească gradul de cunoaştere a ţării pe plan internaţional şi, bineînţeles, să crească numărul de turişti pro­ve­niţi în special de pe principalele pieţe prioritare identificate în Master Pla­nul pentru Dezvoltarea Turismului Na­ţ­ional 2007-2026. Vor fi difuzate spo­turi de 30 secunde şi de 20 de se­cun­de în proporţie egală (50% spoturi de 30 de secunde şi 50% spoturi de 20 de secunde). Ofertantul va asigura dis­tribuţia echilibrată a spoturilor pe du­rata unei campanii de 12 luni, iar nu­mărul difuzărilor va fi distribuit în mod egal pe zile. MDRT doreşte ca măcar puţin 60% din spoturile difuzate pe fiecare din cele trei posturi să fie di­fuzate la ore de maximă audienţă co­respunzătoare fiecărei regiuni geo­gra­fice acoperite de fiecare dintre aces­tea, potrivit informaţiilor din c­aie­tul de sarcini, publicat pe site-ul e-li­citatie.ro.

„Având în vedere valoarea financiară ridicată a acestei campanii me­dia, solicităm ca în bugetul alocat să fie inclusă ca bonus şi producţia oferi­tă de unul dintre cele trei canale internaţionale selecţionate a unui spot de 30 secunde şi a cel putin două de 20 secunde, ale căror scenarii trebuie să fie aprobate de MDRT şi care să poată fi difuzate în cadrul acestei campanii pe toate cele trei posturile”, potrivit caietului de sarcini.
Posturile de televiziune vizate sunt primele trei posturi de televiziu­ne internaţionale în funcţie de au­dien­ţa în rândul persoanelor care că­lă­toresc (în interes de afaceri şi de plă­cere, minimum şase călătorii pe an), conform datelor furnizate de Eu­ro­pean Media and Marketing Survey (EMS) pentru anul 2010. Primele două posturi de televiziune vor primi câ­te 35% din suma totală, iar al treilea va primi doar 30%. Criteriul de atri­bui­re a contractului este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic în condiţiile celui mai mic cost pe punctul de audienţă, conform media planului oferit.

Ofertele se depun la sediul MDRT până la data de 14 martie, la ora 10:00, ur­mând ca la ora 12:00 acestea să fie des­chise. Fiecare ofertant va putea fi reprezentat oficial în faţa comisiei de evaluare de o singură persoană, pe baza împuternicirii de participare la procedură. Ofertanţii trebuie să aibă experienţă similară şi să prezin­te o listă cu principalele prestări de ser­vicii similare efectuate în ultimii trei ani (2008, 2009 şi 2010). Acestea tre­bu­ie să conţină valori, perioade de li­vrare, beneficiari, indiferent dacă aceş­tia din urmă sunt autorităţi con­trac­tante sau clienţi privaţi, şi pre­zen­ta­rea unui contract de servicii anterior ce reprezintă din punct de vedere va­loric suma de cel puţin 1.200.000 euro, echivalent a 5.160.000 lei, sau pre­zentarea a maximum trei contracte anterioare a căror sumă cumulată să fie minimum 2.000.000 euro, echi­valent a 8.600.000 lei. Se va ane­xa cel puţin o recomandare emisă de be­neficiarii care au derulat campanii pu­blicitare. Ofertanţii tre­buie să de­pu­nă o garanţie de bună par­ticipare în valoare de 340.000 de lei.

Udrea are experienţă similară
În urmă cu doi ani, Elena Udrea a apelat la o metodă similară pentru derularea campaniei de promovare „România, Land of Choice”, pentru care a alocat un buget de 1,3 milioane de euro. Fondurile au fost asigurate de la bugetul de stat. Ministerul Turismului a reuşit în 2009 „performanţa” de a plăti un milion de euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică pe Eurosport, iar restul banilor au ajuns la CNN. Campania a intrat în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătind un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare. Campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia 400.000 de euro, sumă care a inclus 805 spoturi.

×