x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Vacanţe de iarnă de peste 47 milioane de euro

Vacanţe de iarnă de peste 47 milioane de euro

de Elena Stan    |    21 Dec 2010   •   19:24

Numărul românilor care vor petrece Sărbătorile de iarnă în altă parte decât acasă va fi asemănător cu cel înregistrat în 2009. „Numărul românilor care vor pe­trece Sărbătorile de iarnă în străinătate este de circa 25.000, iar prin zonele turis­tice de la noi din ţară, circulaţia turistică va ajunge la 100.000. Datele sunt asemă­nă­toare cu cele din 2009.

Preţul mediu pentru un pachet turistic extern este de circa 700 de euro de persoană, iar pentru destinaţiile interne, acesta este de circa 300 de euro de persoană”, ne-a declarat Traian Bădulescu, consultant în turism. Astfel, de la cei 25.000 de români care vor pleca din ţară agenţiile au încasat 17,5 milioane euro, iar de la românii care vor petrece sărbătorile într-o destinaţie internă, suma încasată ajunge la 30 mi­lioane euro. În total, încasările agenţiilor pentru pachetele vândute cu ocazia Sărbătorilor de iarnă vor fi de peste 47,5 milioane de euro. „Se observă o uşoară creştere a cererii turi­stice pentru perioada Crăciunului, atât pe intern, cât şi pe extern. Motivele sunt obişnuinţa ro­mâ­nilor de a se deplasa cu familia de Crăciun, din ultimii ani, şi ta­rifele mai mici practicate în această perioadă, faţă de Revelion”, potrivit Asociaţiei Naţionale a Agen­ţiilor de Turism (ANAT).

Cele mai cău­tate zone turistice pentru petrecerea Cră­ciunului vizează staţiunile montane, re­spectiv Valea Prahovei, Predeal, Poiana Bra­şov, Bran-Moeciu, Borşa şi Arieşeni, pre­cum şi pe cele balneare, Băile Felix, Că­limăneşti-Căciulata, Vatra Dornei, Bu­ziaş, Covasna, Băile Herculane, Băile Go­vora. De asemenea, la mare căutare sunt şi zonele rurale precum Maramureş, Bu­covina, Mărginimea Sibiu­lui, Vrancea şi Apuseni. Dintre desti­naţiile externe, cele mai so­licitate sunt pa­chetele turistice pentru Aus­tria, Bulgaria, Franţa, Italia, Elveţia, pre­cum şi ma­rile oraşe europene, Paris, Vie­na, Bar­celona, Praga, Roma, Budapesta, Atena. Agenţiile au vândut şi destinaţii de lux şi exotice, cum ar fi Republica Do­mi­nicană, Laponia, Thailanda, Cuba, Bra­zi­lia, Mauritius, Maldive, Bora Bora.

×
Subiecte în articol: economia