Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a anunţat vineri că a înregistrat vânzări de peste cinci miliarde de dolari în prima oră a Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie, transmit Reuters şi AFP.
China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică a Black Friday. La miezul nopţii de joi spre vineri, în China (16:00 GMT joi), internauţii chinezi au folosit telefoanele sau calculatoarele pentru a profita de promoţiile oferite cu ocazia acestui eveniment lansat de Alibaba în 2009.
"În 2013, 35 de miliarde de yuani (5,15 miliarde de dolari) era volumul nostru brut pe o zi. Acum am ajuns la această cifră într-o singură oră", a precizat directorul general de la Alibaba, Daniel Zhang.
Grupul de distribuţie precizează că suma de 6,8 miliarde de yuani (aproximativ 917 milioane de euro) a fost cheltuită numai în primele cinci minute de la debutul vânzărilor. De asemenea, înainte de ora locală 07:00, vânzările au depăşit nivelul realizat în întreaga zi în anul 2014 (57 miliarde de yuani sau 7,7 miliarde de euro) sau jumătate din vânzările totale realizate anul trecut care s-au ridicat la cifra record de 91,22 miliarde de yuani (13,31 miliarde de euro).
În aceste condiţii, Ziua Celibatarilor a depăşit în câteva ore recordul mondial de vânzări online care a fost stabilit în fiecare an la finalul lunii noiembrie în SUA cu ocazia Thanksgiving. În cinci zile, americanii au cheltuit anul trecut "doar" 7,2 miliarde de dolari adică 6,6 miliarde de euro la cursul de schimb actual pe internet cu ocazia reducerilor care culminează cu 'Cyber Monday' .
În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este o replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. AGERPRES