x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Fonduri europene mai... prietenoase cu românii

Fonduri europene mai... prietenoase cu românii

de Diana Scarlat    |    27 Mar 2019   •   10:50
Fonduri europene mai... prietenoase cu românii
Sursa foto: Stefan Mihai

„Bani europeni pentru idei româneşti!” este sloganul primei campanii de informare a Ministerului Fondurilor Europene din ultimii şase ani. Scopul campaniei este acela de a determina cât mai mulţi români să ia în considerare finanţarea proiectelor din bani europeni. UE vrea ca politicile de coeziune să fie cunoscute de toţi cetăţenii europeni şi să se înţeleagă necesitatea acestui sprijin.

Imagini atractive, rezultate pozitive şi limbaj prietenos – acestea sunt coordonatele campaniei MFE. „Scopul campaniei este de promovare a beneficiilor pe care fondurile europene le-au generat în România, în cei 11 ani de la aderare. Avem spoturi TV şi radio, bannere online, promovare social-media, advertoriale, panouri publicitare stradale şi obiecte promoţionale”, a explicat Adriana Mărgărit, directoarea Departamentului de Comunicare al MFE. 28 martie este startul acestei campanii, prin lansarea primului spot. Campania se va desfăşura între 28 martie şi 31 august 2019, având un buget de circa 2,5 milioane de euro, din bani europeni. „Această campanie vine într-un context european extrem de important. Istoria politicii de coeziune a început în anii '60, pentru a salva nişte regiuni miniere din Germania. Această politică a reuşit să susţină motorul economiei europene, de acum 50 de ani. Din păcate, s-a constatat, în anul 2017, că cetăţenii europeni, în general, nu ştiu foarte multe lucruri despre ceea ce a făcut pentru ei politica de coeziune. Pentru că se discuta despre reforma politicii de coeziune în 2017, iar unii dintre principalii beneficiari ai fondurilor de coeziune contestau necesitatea continuării sau consolidăriii ei, sub preşedinţia malteză a Consiliului UE s-au pus bazele promovării politicilor de coeziune. În acest moment avem şi noi o campanie. Orice implementare şi orice reformă trebuie să se bazeze pe ceea ce s-a-ntâmplat deja. Vrem să arătăm că această politică de coeziune a ajutat România să ajungă unde este astăzi, a sprijinit oameni, a sprijinit IMM-uri. România continuă să fie un beneficiar al acestei politici şi vrem să fie foarte bine cunoscut acest lucru”, a explicat Mihaela Toader, secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene. Ministrul Rovana Plumb a anunţat, recent, că au fost depuse deja proiecte în valoare de 39 de miliarde de euro, din care au fost contractate aproape 21 de miliarde, iar până în prezent nu s-au înregistrat corecţii financiare.

Campania reprezintă o noutate absolută, pentru că respectă regulile de bază din publicitate, nu pe cele obişnuite pentru instituţiile publice. De la 1 august 2017 au intrat în România 8,6 miliarde de euro.

×
Subiecte în articol: fonduri europene