x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Închiriezi șezlong și comanzi de la bar pe telefon

0
Autor: Luciana Cocoș 25 Iun 2020 - 12:10
Închiriezi șezlong și comanzi de la bar pe telefon
Vezi galeria foto


Digitalizarea a devenit o necesitate pentru aplicarea eficientă a măsurilor impuse de autorităţi ca urmare a pandemiei de coronavirus și nu numai. La nivelul autorităților lucrurile încă se mișcă greu, însă unii antreprenori au realizat rapid că doar îmbinând tehnologia cu inovația vor reuși să se adapteze noilor realități și viitorului. O companie din Constanța a dezvoltat o soluție completă de management al plajei, care facilitează aplicarea condițiilor speciale de siguranță în sezonul estival. 


 
Ani de călătorii și o soluție complexă

 

Nicolae Florin Pop, fost ofițer în marina comercială, a vizitat în opt ani peste 50 de țări și a reușit să-și facă o imagine clară despre cum ar trebui să fie îmbunătățită industria ospitalității. “În România, am identificat nevoia de îmbunătățire a serviciilor turistice de pe Litoral, nevoie care nu îi este străină nimănui. Cu toții suntem nemulțumiți de faptul că ajungem pe plajă când șezlongurile sunt deja ocupate sau că trebuie să îi oferim angajatului plajei un mic ”stimulent” pentru a rezerva șezlong pentru ziua următoare. Cu toții am trecut prin situația de a așepta extrem de mult pentru a comanda ceva de la barul plajei sau de a nu primi rest la nota achitată. Locuind în Constanța, am interacționat destul de mult cu proprietarii de plaje și le-am înțeles nevoile, astfel încât am reușit să creăm o platformă extrem de utilă atât pentru operatorii turistici, cât și pentru clienți”, spune tânărul. Implementarea ideii sale și dezvoltarea platformei au durat trei ani, timp în care o echipă de specialiști a pus la punct toate detaliile pentru ca produsul final să fie unul fără cusur. “Mi-am propus încă de la început să nu fac compromisuri în ceea ce privește acest proiect și am reușit cu ajutorul asociatului meu, pe care l-am întâlnit atunci când am decis să caut sprijin financiar pentru finalizarea proiectului. Adunând orele de lucru la proiect, estimăm o investiție de 170.000 euro pentru dezvoltarea Smart Beach în forma în care este astăzi, gata de lansare”, adaugă Nicolae Pop.


 
Cum funcționează Smart Beach

 

Platforma Smart Beach conține trei aplicații mobile disponibile gratuit în App Store și Google Play, destinate managerilor, ospătarilor și turiștilor. “Core-ul acestei platforme este aplicația de recepție, cea destinată administratorilor de plajă. Aceasta gestionează toate rezervările în funcție de perioade, stadii de ocupare și de plată (ex: liber, rezervat, ocupat, plătit online, protocol, discount etc). În această aplicație, recepția plajei poate crea rezervări de șezlong pe bază de nume și număr de telefon, dar poate și primi rezervări venite din aplicația Client. Adiacent acestei aplicații, am dezvoltat aplicația Client, care le permite turiștilor să caute plaje după anumite criterii, să vadă configurația exactă a plajei cu șezlongurile libere pentru intervalul dorit, să rezerve locurile și să comande produse din meniul plajei odată ajunși la șezlong. Iar aplicația Ospătar preia comenzile trimise din aplicația Client și permite, în același timp, crearea de comenzi de către ospătarul plajei. Pentru că aplicația are și funcție de ”meniu la purtător”, aceasta îi ajută pe ospătarii nou angajați să ofere informații cu privire la ingredientele preparatelor sau prețurile acestora, în cazul în care meniul fizic a fost luat de vânt”, explică antreprenorul. Deja 12 plaje au fost înscrise în platforma Smart Beach și urmează alte 20. “Această soluție de digitalizare a plajelor este bine primită de toți operatorii economici din industria turismului care conștientizează că o afacere poate supraviețui doar în măsura în care reușește să țină pasul cu așteptările clientului, aflate în permanentă evoluție. Desigur, fiind un produs nou, există un anumit segment de public reticent. Însă estimăm că în 2 ani atașamentul pentru soluțiile digitale să crească și în România”, mai spune Nicolae Pop. Dezvoltatorii Smart Beach s-au gândit și la rezolvarea problemei închirierii aceluiași sezlong de mai multe ori pe parcursul unei zile și au integrat în aplicație funcționaliăți de verificare a poziției turistului și un sistem de informare prin “push notifications” pentru a detecta când acesta părăsește plaja. În funcție de răspunsul primit, sezlongul devine disponibil pentru o nouă închiriere sau rămâne ocupat în sistem.


 
Pandemia, oportunitate vs impediment

 

După lansarea oficială în România, Smart Beach are planuri de extindere la nivel internațional, poziționându-se drept prima platformă de management integrat al plajei. “Nu avem nicio îndoială legată de faptul că Smart Beach este un produs mult așteptat de publicul din România și va avea un impact semnificativ și pe piețele internaționale, unde există aplicații pentru găsirea plajelor, pentru rezervarea șezlongurilor (fără a permite însă selectarea locului preferat conform configurației plajei) sau pentru comanda online de la bar, însă niciuna care să integreze aceste trei mari beneficii. Ne dorim să contribuim la îmbunătățirea serviciilor turistice pe litoralul românesc prin înscrierea a cât mai multe plaje în platformă. După lansarea oficială din România, vom aborda piața internațională, începând cu Grecia și Spania. Pentru 2021, pe lângă expansiunea internațională, ne propunem să adăugăm în platformă și funcționalitatea de a rezerva șezlonguri la piscinele hotelurilor, respectiv mese la restaurante, terase și cluburi, dar și plata cu cardul direct din aplicație pentru comenzile de la bar”, mai spune cofondatorul Smart Beach. Pe lângă creșterea vizibilității în mediul online și posibilitatea de a lista în profilul afacerii fotografii cu plaja și facilitățile pentru clienți, Smart Beach oferă și instrumente de raportare a activității și monitorizare a angajaților, precum statistici privind numărul de rezervări/comenzi primite sau timpul de onorare a comenzilor. “Cu siguranță, turiștii vor fi mai puțin toleranți cu experiențele neplăcute și mai selectivi în ceea ce privește modul în care cheltuie banii. De asemenea, vor căuta sentimentul de siguranță în locurile în care aleg să își petreacă timpul liber și se vor informa mai mult înainte de a lua o decizie.  Având în vedere că românii vor fi nevoiți să apeleze la turismul intern într-o mare măsură, este o oportunitate uriașă pentru furnizorii de servicii să demonstreze că și la noi se poate.”
 


 
Proiect pentru industria HoReCa

 

Nicolae Pop nu se află la prima sa experiență antreprenorială. Cu o experiență de peste opt ani în marina comercială, cursuri de pregătire și de specialitate în management, leadership și resurse umane, tânărul a mai încercat îmbunătățirea industriei HoReCa, dezvoltând o platformă de meniuri digitale care puteau fi accesate fără conexiune la internet. “Era un proiect la fel de complex ca și Smart Beach, cu trei aplicații mobile, cu multe funcționalități avansate, pentru care la momentul respectiv piața din România nu era pregătită. Deși platforma nu a fost implementată pe piață încă, nu am abandonat proiectul. Abia acum a început România să facă pași mai hotărâți pe drumul digitalizării și ne gândim să reluăm dezvoltarea conform noilor nevoi de pe piața HoReCa”, conchide antreprenorul.
 

 

Până când procedurile birocratice nu se vor modifica să ajungem la nivelul țărilor din vest, pot spune că ne reducem cu 50% șansele să vedem proiecte și produse de calitate.

Nicolae Florin Pop, cofondator platforma Smart Beach

Pandemia a reprezentat atât o oportunitate, cât și o piedică. Oportunitate pentru că a grăbit digitalizarea și i-a ”forțat” cumva pe proprietarii de afaceri să conștientizeze că regulile jocului s-au schimbat. Pe de altă parte, planurile noastre de expansiune la nivel european au fost oarecum încetinite de restricțiile de călătorie.

Nicolae Florin Pop, cofondator platforma Smart Beach
 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri
În plină pandemie de coronavirus, start-up-urile românești au atras cu 59% mai mult capital autohton în 2020, raportat la anul anterior, potrivit analizei Romanian Venture Report 2020, publicată How...

Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021

Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021
Unitatea 1 CNE Cernavodă va fi oprită controlat pe 23 ianuarie 2021 pentru lucrări de reparații, provocate de o defecțiune la circuitul tehnologic, transmite Nuclearelectrica (SNN). Manevrele de reducere a...

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă
Peste 65% dintre angajați vor un loc de muncă aproape de locuință. Totodată, 41% vor ca tehnologiile din spațiile de birouri să fie mai sigure pentru sănătate, iar 51% acordă importanță măsurilor sanitare,...

Primul atelier de cold brew și craft soda din România

Primul atelier de cold brew și craft soda din România
Galerie Foto Piața băuturilor artizanale din România s-a extins și îmbunătățit în ultimii ani, tot mai mulți oameni căutând gusturi și arome rafinate pentru o stare de bine. Deși pandemia a afectat numeroase afaceri,...

Construcții împotmolite. Ultimul loc din UE

Construcții împotmolite. Ultimul loc din UE
Sectorul construcțiilor a încheiat luna noiembrie 2020 cu rezultate slabe, dar aceasta după o perioadă destul de îndelungată de creșteri accelerate. Specialiștii din domeniu arată că una dintre cauzele...

Pandemia ne-a răsturnat obiceiurile de consum

Pandemia ne-a răsturnat obiceiurile de consum
Criza COVID-19 a făcut ca evoluția afacerilor din comerțul cu ridicata să fie mult mai slabă, după cum arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS). În anul pandemiei, aceste afaceri au...

Vești bune pentru șoferi. Polițele RCA vor fi decontate direct

Vești bune pentru șoferi. Polițele RCA vor fi decontate direct
Polițele RCA ar putea fi decontate direct, această clauză devenind obligatorie la cumpărare, ceea ce va duce la creșterea prețului. Această schimbare îi va liniști însă pe șoferi, nemulțumiți de faptul...

Schimbări importante în noile contracte de energie electrică. Clienții vor primi acasă un formular

Schimbări importante în noile contracte de energie electrică. Clienții vor primi acasă un formular
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat noi schimbări în procesul de contractare şi informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să...

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE
Dacă doriţi să comparaţi ofertele furnizorilor în piaţa concurenţială, ANRE vă pune la dispoziţie un comparator de oferte pe care îl găsiţi pe site-ul Autorităţii la adresa www.anre.ro. După ce accesaţi...

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic
Există un „Top 5” al companiilor care furnizează electricitate și care, conform ofertelor vehiculate oficial, ar putea pune la dispoziția consumatorilor cele mai avantajoase oferte, din punctul de vedere al...

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora
La 1 ianuarie 2021, momentul liberalizării totale a pieței de energie electrică, România avea, potrivit datelor oficiale, aproape 2,9 milioane de consumatori casnici cu contracte de furnizare la prețuri...

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei
Sectorul energiei electrice și cel al gazelor naturale sunt domenii prioritare, pe care Consiliul Concurenţei le monitorizează cu atenție, având în vedere impactul pe care îl are asupra populației procesul de...

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic
Galerie Foto După tensiunile create de modul haotic în care a fost gestionat procesul de liberalizare a pieţei de energie, Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) încearcă acum să calmeze clienţii...

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi
Galerie Foto Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară şi el nemulţumit de actuala situaţie şi spune că a fost prelungită perioada în care poate fi schimbat contractul de furnizare. Deşi recunoaşte că cei care nu...

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială
Galerie Foto Pentru a vă alege contractul în piaţa concurenţială care vi se potriveşte cel mai bine consumului dumneavoastră trebuie să vă înarmaţi cu răbdare şi să consultaţi ofertele cât mai multor furnizori....
Serviciul de email marketing furnizat de