x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Închiriezi șezlong și comanzi de la bar pe telefon

0
Autor: Luciana Cocoș 25 Iun 2020 - 12:10
Închiriezi șezlong și comanzi de la bar pe telefon
Vezi galeria foto


Digitalizarea a devenit o necesitate pentru aplicarea eficientă a măsurilor impuse de autorităţi ca urmare a pandemiei de coronavirus și nu numai. La nivelul autorităților lucrurile încă se mișcă greu, însă unii antreprenori au realizat rapid că doar îmbinând tehnologia cu inovația vor reuși să se adapteze noilor realități și viitorului. O companie din Constanța a dezvoltat o soluție completă de management al plajei, care facilitează aplicarea condițiilor speciale de siguranță în sezonul estival. 


 
Ani de călătorii și o soluție complexă

 

Nicolae Florin Pop, fost ofițer în marina comercială, a vizitat în opt ani peste 50 de țări și a reușit să-și facă o imagine clară despre cum ar trebui să fie îmbunătățită industria ospitalității. “În România, am identificat nevoia de îmbunătățire a serviciilor turistice de pe Litoral, nevoie care nu îi este străină nimănui. Cu toții suntem nemulțumiți de faptul că ajungem pe plajă când șezlongurile sunt deja ocupate sau că trebuie să îi oferim angajatului plajei un mic ”stimulent” pentru a rezerva șezlong pentru ziua următoare. Cu toții am trecut prin situația de a așepta extrem de mult pentru a comanda ceva de la barul plajei sau de a nu primi rest la nota achitată. Locuind în Constanța, am interacționat destul de mult cu proprietarii de plaje și le-am înțeles nevoile, astfel încât am reușit să creăm o platformă extrem de utilă atât pentru operatorii turistici, cât și pentru clienți”, spune tânărul. Implementarea ideii sale și dezvoltarea platformei au durat trei ani, timp în care o echipă de specialiști a pus la punct toate detaliile pentru ca produsul final să fie unul fără cusur. “Mi-am propus încă de la început să nu fac compromisuri în ceea ce privește acest proiect și am reușit cu ajutorul asociatului meu, pe care l-am întâlnit atunci când am decis să caut sprijin financiar pentru finalizarea proiectului. Adunând orele de lucru la proiect, estimăm o investiție de 170.000 euro pentru dezvoltarea Smart Beach în forma în care este astăzi, gata de lansare”, adaugă Nicolae Pop.


 
Cum funcționează Smart Beach

 

Platforma Smart Beach conține trei aplicații mobile disponibile gratuit în App Store și Google Play, destinate managerilor, ospătarilor și turiștilor. “Core-ul acestei platforme este aplicația de recepție, cea destinată administratorilor de plajă. Aceasta gestionează toate rezervările în funcție de perioade, stadii de ocupare și de plată (ex: liber, rezervat, ocupat, plătit online, protocol, discount etc). În această aplicație, recepția plajei poate crea rezervări de șezlong pe bază de nume și număr de telefon, dar poate și primi rezervări venite din aplicația Client. Adiacent acestei aplicații, am dezvoltat aplicația Client, care le permite turiștilor să caute plaje după anumite criterii, să vadă configurația exactă a plajei cu șezlongurile libere pentru intervalul dorit, să rezerve locurile și să comande produse din meniul plajei odată ajunși la șezlong. Iar aplicația Ospătar preia comenzile trimise din aplicația Client și permite, în același timp, crearea de comenzi de către ospătarul plajei. Pentru că aplicația are și funcție de ”meniu la purtător”, aceasta îi ajută pe ospătarii nou angajați să ofere informații cu privire la ingredientele preparatelor sau prețurile acestora, în cazul în care meniul fizic a fost luat de vânt”, explică antreprenorul. Deja 12 plaje au fost înscrise în platforma Smart Beach și urmează alte 20. “Această soluție de digitalizare a plajelor este bine primită de toți operatorii economici din industria turismului care conștientizează că o afacere poate supraviețui doar în măsura în care reușește să țină pasul cu așteptările clientului, aflate în permanentă evoluție. Desigur, fiind un produs nou, există un anumit segment de public reticent. Însă estimăm că în 2 ani atașamentul pentru soluțiile digitale să crească și în România”, mai spune Nicolae Pop. Dezvoltatorii Smart Beach s-au gândit și la rezolvarea problemei închirierii aceluiași sezlong de mai multe ori pe parcursul unei zile și au integrat în aplicație funcționaliăți de verificare a poziției turistului și un sistem de informare prin “push notifications” pentru a detecta când acesta părăsește plaja. În funcție de răspunsul primit, sezlongul devine disponibil pentru o nouă închiriere sau rămâne ocupat în sistem.


 
Pandemia, oportunitate vs impediment

 

După lansarea oficială în România, Smart Beach are planuri de extindere la nivel internațional, poziționându-se drept prima platformă de management integrat al plajei. “Nu avem nicio îndoială legată de faptul că Smart Beach este un produs mult așteptat de publicul din România și va avea un impact semnificativ și pe piețele internaționale, unde există aplicații pentru găsirea plajelor, pentru rezervarea șezlongurilor (fără a permite însă selectarea locului preferat conform configurației plajei) sau pentru comanda online de la bar, însă niciuna care să integreze aceste trei mari beneficii. Ne dorim să contribuim la îmbunătățirea serviciilor turistice pe litoralul românesc prin înscrierea a cât mai multe plaje în platformă. După lansarea oficială din România, vom aborda piața internațională, începând cu Grecia și Spania. Pentru 2021, pe lângă expansiunea internațională, ne propunem să adăugăm în platformă și funcționalitatea de a rezerva șezlonguri la piscinele hotelurilor, respectiv mese la restaurante, terase și cluburi, dar și plata cu cardul direct din aplicație pentru comenzile de la bar”, mai spune cofondatorul Smart Beach. Pe lângă creșterea vizibilității în mediul online și posibilitatea de a lista în profilul afacerii fotografii cu plaja și facilitățile pentru clienți, Smart Beach oferă și instrumente de raportare a activității și monitorizare a angajaților, precum statistici privind numărul de rezervări/comenzi primite sau timpul de onorare a comenzilor. “Cu siguranță, turiștii vor fi mai puțin toleranți cu experiențele neplăcute și mai selectivi în ceea ce privește modul în care cheltuie banii. De asemenea, vor căuta sentimentul de siguranță în locurile în care aleg să își petreacă timpul liber și se vor informa mai mult înainte de a lua o decizie.  Având în vedere că românii vor fi nevoiți să apeleze la turismul intern într-o mare măsură, este o oportunitate uriașă pentru furnizorii de servicii să demonstreze că și la noi se poate.”
 


 
Proiect pentru industria HoReCa

 

Nicolae Pop nu se află la prima sa experiență antreprenorială. Cu o experiență de peste opt ani în marina comercială, cursuri de pregătire și de specialitate în management, leadership și resurse umane, tânărul a mai încercat îmbunătățirea industriei HoReCa, dezvoltând o platformă de meniuri digitale care puteau fi accesate fără conexiune la internet. “Era un proiect la fel de complex ca și Smart Beach, cu trei aplicații mobile, cu multe funcționalități avansate, pentru care la momentul respectiv piața din România nu era pregătită. Deși platforma nu a fost implementată pe piață încă, nu am abandonat proiectul. Abia acum a început România să facă pași mai hotărâți pe drumul digitalizării și ne gândim să reluăm dezvoltarea conform noilor nevoi de pe piața HoReCa”, conchide antreprenorul.
 

 

Până când procedurile birocratice nu se vor modifica să ajungem la nivelul țărilor din vest, pot spune că ne reducem cu 50% șansele să vedem proiecte și produse de calitate.

Nicolae Florin Pop, cofondator platforma Smart Beach

Pandemia a reprezentat atât o oportunitate, cât și o piedică. Oportunitate pentru că a grăbit digitalizarea și i-a ”forțat” cumva pe proprietarii de afaceri să conștientizeze că regulile jocului s-au schimbat. Pe de altă parte, planurile noastre de expansiune la nivel european au fost oarecum încetinite de restricțiile de călătorie.

Nicolae Florin Pop, cofondator platforma Smart Beach
 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Românii pot cumpăra „Noua Casă” în trei variante

Românii pot cumpăra „Noua Casă” în trei variante
După publicarea în Monitorul Oficial a principalelor prevederi din programul „Noua Casă”, Ministerul Finanțelor a elaborat și normele de aplicare a măsurii de sprijin pentru cumpărători, introducând trei...

Anunț îngrijorător. Deficitul bugetar este estimat să crească la 8,6% din PIB

Anunț îngrijorător. Deficitul bugetar este estimat să crească la 8,6% din PIB
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a anunțat o creștere îngrijorătoare a deficitului bugetar al României la 8,6% din PIB, cu 5% în plus față de deficitul aprobat inițial de 3,6%. Florin Cîțu a...

„Tineri la țară”, ultimele zile de punctaj maxim

„Tineri la țară”, ultimele zile de punctaj maxim
Potrivit calendarului de implementare a submăsurii 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR 2020), cei care depun cererile de finanțare până la data...

Curs valutar. Leul se apreciază în raport cu euro. ROBOR la 6 luni scade. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se apreciază în raport cu euro. ROBOR la 6 luni scade. Aurul se ieftinește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat un curs de referinţă de 4,8344 lei/euro, 4,0836 lei/dolar, 5,3431 lei/liră sterlină, 4,4894 lei/franc elveţian. Cursul de referință anunțat, ieri, de BNR a...

Cristina Chiriac, CONAF: “Creșterile salariale în pandemie, o percepție eronată a realității economice”

Cristina Chiriac, CONAF: “Creșterile salariale în pandemie, o percepție eronată a realității economice”
“Creșterile salariale în pandemie nu reprezintă altceva decât o percepție eronată a realității economice. Nu putem vorbi de creșteri ale salariului mediu net în domeniul HORECA atât timp cât s-a...

Deficitul de cont curent al României a scăzut cu 20% în prima jumătate a anului 2020

Deficitul de cont curent al României a scăzut cu 20% în prima jumătate a anului 2020
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 3,497 miliarde de euro în prima jumătate a acestui an, în scădere față de 4,373 miliarde de euro, în aceeaşi perioadă din 2019, arată...

Creștere fulminantă a afacerilor cu jocuri de noroc, după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei

Creștere fulminantă a afacerilor cu jocuri de noroc, după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei
Activităţile de jocuri de noroc și alte activități recreative au crescut cu 1506,7% în luna iunie faţă de perioada anterioară, ajungând la un avans al serviciilor de piaţă prestate populaţiei...

Planuri mărețe: 15.000 de ani pentru reabilitarea termică a clădirilor

Planuri mărețe: 15.000 de ani pentru reabilitarea termică a clădirilor
România ar avea nevoie de 12,8 miliarde de euro pentru renovarea a 340.000 de clădiri în următorii 10 ani. Această ţintă, care apare în proiectul Strategiei Naţionale de Renovare pe Termen Lung (SNRTL),...

Orban o ține pe a lui: pensiile cresc cu 14%

Orban o ține pe a lui: pensiile cresc cu 14%
Proiectul de rectificare bugetară discutat ieri la Palatul Cotroceni prevede, potrivit unor surse apropiate negocierilor, că pensiile vor crește în această toamnă cu 14% și alocațiile copiilor, cu 20%. Asta ar î...

Costurile traiului decent au crescut mai mult decât salariile

Costurile traiului decent au crescut mai mult decât salariile
Salariul mediu pe economie a crescut cu 3,4% în prima jumătate a anului, dar produsele de bază necesare pentru asigurarea unui trai decent s-au scumpit, în primele 7 luni, cu mult peste această medie. Pâinea,...

Business de succes cu imprimante 3D

Business de succes cu imprimante 3D
Galerie Foto Printatul 3D a început să prindă teren din ce în ce mai mult și în România. Folosite cu succes în lume încă de la începutul anilor ’80 de companii cu bugete uriașe, imprimantele 3D sunt azi mult mai...

Premieră la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în SPV

Premieră la ANAF: Identificarea vizuală online pentru înregistrarea în SPV
Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat o nouă facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuală...

Curs valutar. Leul rămâne la 4,83 în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește semnificativ

Curs valutar. Leul rămâne la 4,83 în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește semnificativ
Banca Națională a României a anunțat pentru astăzi un curs de referință de 4,8357 lei/euro, 4,1087 lei/dolar, 5,3638 lei/lira sterlină, 4,4964 lei/franc elvețian. Cursul de referință anunțat,...
Serviciul de email marketing furnizat de