x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ioan Rus: Contractul pentru autostrada Piteşti-Sibiu ar putea fi semnat vineri! În iunie, dăm drumul la Bucureşti-Braşov

0
10 Iun 2015 - 23:14
Ioan Rus: Contractul pentru autostrada Piteşti-Sibiu ar putea fi semnat vineri! În iunie, dăm drumul la Bucureşti-Braşov


Contractul pentru autostrada Piteşti - Sibiu se va semna vineri, a anunţat, miercuri seară, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la un postul de televiziune.

"Vineri, poimâine, cred că se va putea semna contractul şi după aceea urmează un montaj financiar pe treaba aceasta, după ce durează un an de zile studii geo etc., etapizarea lucrărilor pe tronsoane, astfel încât să începem din multe puncte simultan. S-ar putea ca să începem partea în care nu avem nevoie de atâtea studii geo. Este o porţiune de la Sibiu spre munte şi de la Piteşti spre munte în care am putea începe mai repede lucrările decât în interiorul defileului sau chiar în interiorul strict montan. Dar acolo mai avem de lucru. Vineri se semnează contractul şi considerăm problema încheiată că, odată începută, cineva o va şi termina. Că noi, că următorii...", a spus Rus.

Întrebat când a devenit o prioritate pentru autorităţile de resort această autostradă, ministrul Rus a răspuns că "tot timpul" şi a explicat că, deşi la primele evaluări, Piteşti - Sibiu s-a calificat pentru drum expres, cu exproprieri la nivel de autostradă, Comisia Europeană a solicitat un punctaj mai mare pentru întreaga reţea TEN-T.

"A fost tot timpul o prioritate (autostrada Piteşti - Sibiu - n.r.). Pe primele evaluări pe care le-au făcut specialiştii americani, pentru că am avut o firmă americană care a făcut evaluările acestea de trafic, de eficienţă economică etc., se califica într-o primă instanţă ca drum expres, dar oricum exproprierile urmau să se facă la nivel de autostradă. După aceea, când am evaluat proiectele ca să prioritizăm toate planurile şi Comisia Europeană ne-a cerut să dăm punctaje mai mari pentru tot ce înseamnă reţeaua TEN -T, deci pentru reţeaua europeană, atunci acestea au luat din start un punctaj mai mare. La asta s-a adăugat eficienţa, care a adus un punctaj suplimentar, astfel încât Piteşti - Sibiu a ajuns pe un loc fruntaş în priorităţile pe care noi le avem", a spus Rus.

Potrivit şefului de la Transporturi, finanţarea lucrărilor la această autostradă va fi din fonduri europene, din bugetul de stat, dar şi din fonduri BEI/BERD.

"Finanţarea este europeană. Noi am făcut un montaj financiar ca să putem utiliza lângă bani europeni...Deci, sunt bani europeni, sunt bani de la bugetul statului, cofinanţare la acei bani europeni, după care sunt alocaţi 7 miliarde de euro din bugetul statului - atât spaţiu fiscal am găsit noi, pentru 7 miliarde - pe care să îi utilizăm - nu bani fizici, ci bani de BEI, BERD, astfel ca de la structurarea fiecărui proiect să am asociat BEI şi BERD, că atunci nu greşeşti niciodată, pentru că ei operează cu regulile Comisiei. Negocierile sunt în desfăşurare în acest moment. Şi, la un moment dat, când ai facturi suficiente, poţi să o treci toată pe bani europeni. Ai mai mulţi bani europeni la un moment dat, muţi acolo. Nu ai, laşi pe BEI/BERD. Ne trebuie un montaj financiar", a precizat ministrul.

În context, Ioan Rus a explicat că autorităţile române de resort au construit un mini-plan Juncker pentru finanţarea autostrăzilor.
"Am făcut un mini-plan Juncker. Din 10 miliarde de euro să rostogolesc şi eu şi să fac 30, că Juncker spune că din 20 face 300. Am făcut şi noi un astfel de montaj, astfel încât să utilizăm toate resursele posibile existente în piaţă, inclusiv partea aia de public - privat, dacă va fi să fie'', a adăugat el.

Pe de altă parte, întrebat dacă există vreo garanţie că lucrurile vor merge mai departe aşa cum au fost plănuite în cazul în care el va pleca de la minister, Ioan Rus a răspuns: "Niciuna, în afara structurii Master Planului'', care, odată aprobat, nu mai poate fi modificat decât cu acordul CE.

"E greu de modificat acel document. În rest, montajele acestea le-am conceput şi au nu numai valenţă economică ci şi valenţe sociale masive. Asta am explicat şi săptămâna trecută şi am şi reuşit să grăbesc în discuţia cu comisarii europeni, în special cu cel pentru transporturi, deci ne interesează să grăbim toate aceste procese pentru că România are 3 milioane de oameni din forţa activă în acest moment în Occident. Din care, vreun milion sunt fierari betonişti, zidari etc, lucrează în construcţie, autostrăzi prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. De 700 de euro vin acasă jumătate din ei. În Portugalia, când s-a dat drumul la acest Master Plan, s-au întors vreo 700.000 de portughezi din toată Europa, care făceau acelaşi lucru ca şi noi. S-au întors acasă şi au contribuit la acea infrastructură rutieră, feroviară, navală, aeriană, că acelaşi lucru l-au făcut şi ei", a mai spus Rus.

În ceea ceprivește lucrările la autostrada Bucureşti - Braşov, acestea vor începe în luna iunie cu bani de la bugetul statului şi se vor desfăşura pe parcursul următorilor 3-4 ani, a declarat, tot miercuri seară, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

"În luna iunie, adică luna aceasta, dăm drumul şi la Bucureşti - Braşov. Avem schemă de finanţare, avem tot ce ne trebuie ca să începem lucrările la Bucureşti - Braşov. Începem şi lucrările la bucăţica aia de intrare în Bucureşti", a spus Rus.

Potrivit acestuia, lucrările se vor desfăşura "pe bucăţi", pentru că sunt tronsoane pentru care studiile de fezabilitate nu mai corespund.

"Vor fi bucăţi. Avem un studiu de fezabilitate pe Bucureşti - Braşov, dar pentru Comarnic-Braşov. Din cele 5 tronsoane sunt 3 pentru care studiile de fezabilitate pe care le avem nu corespund. Deci, acolo trebuie făcute alte studii geo, dar în rest pe celelalte bucăţi putem pleca de la acel studiu din bani de la buget în acest an, pentru că avem banii aceia alocaţi, şi, atunci, la capătul acesta de Bucureşti, de 3 virgulă kilometri de autostradă începem lucrările. Ploieşti - Comarnic: avem 4 benzi, îl lăsăm pentru 2020, la primul tronson de la Comarnic începem lucrările şi ultimul tronson de la Braşov încoace şi, în paralel cu acest lucru, pe cele trei tronsoane de munte ne trebuie studii geo şi atunci începem, practic, toată această lucrare, în paralel cu Centura de la Comarnic, unde ne apropiem de finalizat cu toate aranjamentele necesare, cu Centura de la Buşteni, cu intrarea în Sinaia dinspre Predeal, unde se face a treia bandă, un sens giratoriu, regularizăm acolo, şi Valea Doftanei, cel de-al treilea drum naţional între Câmpina şi Săcele, deci între DN1 şi DN1 A cel prin Cheia pe Valea Doftanei se mai naşte încă un drum naţional tot cu două benzi. Atunci, vom avea şase benzi începând de anul viitor la sfârşitul său, cu care ne rezolvăm problema în următorii 3-4 ani, până se termină autostrada", a explicat ministrul Transporturilor.

Conform site-ului CNADNR, sectorul de autostradă Bucureşti - Braşov are o lungime de 173 de kilometri. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat, pe 28 mai, cu Egis România, două contracte vizând elaborarea de studii de fezabilitate pentru realizarea de variante ocolitoare la Comarnic şi, respectiv, Buşteni, în valoare totală de 257.800 lei (58.069 euro), fără TVA. Sectorul Comarnic - Buşteni DN 1 (E60) face legătura între judeţele Prahova şi Braşov, traseul urmând cursul Văii Prahova, traversând de la sud la nord Carpaţii Meridionali. DN 1 se încadrează în categoria drumurilor naţionale principale ce leagă Bucureştiul de oraşul Braşov.

"Având în vedere faptul că acest drum este deschis traficului internaţional, iar intensitatea traficului pe DN 1 este în continuă creştere şi datorită faptului că drumul face legătura între două mari oraşe, Bucureşti, respectiv Braşov, s-a impus realizarea unor studii de fezabilitate ce vor avea ca scop principal studierea realizării variantelor de ocolire a oraşelor Buşteni şi Comarnic, necesare pentru creşterea capacităţii de trafic pe tronsonul aflat pe Valea Prahovei", precizează CNADNR.

Valoarea fiecărui contract este de 128.900 lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat. Contractele de servicii au fost atribuite operatorului economic Egis România şi au o durată de implementare de patru luni.
Citeşte mai multe despre:   Investitii,   autostradă,   ioan rus,   autostrada sibiu pitesti

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România are sute de focare active de pestă porcină africană

România are sute de focare active de pestă porcină africană
România are 585 de focare active de pestă porcină africană (PPA) în 35 de judeţe şi în Capitală, arată ANSVSA. Dintre acestea, 20 sunt în exploatații comerciale și 3 în exploataţii...

Scumpirile din energie. Ministerul Finanțelor monitorizeazã companiile din domeniu

Scumpirile din energie. Ministerul Finanțelor monitorizeazã companiile din domeniu
Ministerul Finanțelor monitorizeazã firmele din domeniul energiei pentru a depista eventualele distorsiuni ale pieței în contextul creșterii prețurilor la energie și gaze naturale. Ministrul Finanțelor, Dan...

Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. CNAIR a desemnat câștigătorul pentru zona de nord

Construcția Centurii Capitalei intră într-o nouă etapă. CNAIR a desemnat câștigătorul pentru zona de nord
Construcția Centurii București Nord, lotul 1, a fost câștigată de asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A.- RETTER Projectmanagement, transmite CNAIR. "Joi, 21.10.2021, a fost desemnat...

România, în blocaj total. De luni, șoferii vor lucra online

România, în blocaj total. De luni, șoferii vor lucra online
Galerie Foto Propunerea de a se vota în Parlament o lege organică prin care să se permită accesul la locul de muncă doar celor care au certificat verde ar bloca România începând de luni. Transportatorii de mărfuri și de...

Certificatele verzi s-ar obține în cel puțin o lună

Certificatele verzi s-ar obține în cel puțin o lună
Galerie Foto Dacă ar începe vaccinarea astăzi, abia peste o lună ar putea avea certificatul verde primii angajați care ar alege să facă schema completă de vaccinare. Această problemă nu a fost luată în calcul de...

ANAF desfășoară controale la marii contribuabili pentru combaterea evaziunii fiscale

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală(ANAF) a demarat circa 100 de acţiuni de control la operatori economici pentru verificarea modului de conformare a aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnalul...

România are unul dintre cele mai mari deficite guvernamentale din UE

Deși toate statele UE au avut deficit guverenamental în anul 2020, România se află pe primele locuri, cu 9,4% din PIB, arată Eurostat. Alte țări cu deficite mari sunt Spania 11% din PI), Grecia 10,1% din...

Cum să plătești în rate de Black Friday, direct în magazine?

Cum să plătești în rate de Black Friday, direct în magazine?
Conceptul de Black Friday, extrem de popular și în România, atrage an de an tot mai mulți comercianți și tot mai mulți clienți. În 2021, deja au apărut primele campanii de acest tip, în luna octombrie....

100.000 de firme riscă să dispară

100.000 de firme riscă să dispară
Galerie Foto Deși premierul demis Florin Cîțu continuă să susțină că economia României duduie, peste 100.000 de firme se află astăzi într-o situație de risc, pe fondul creșterii semnificative a costurilor, extinderii...

Analiză: Dobânda de politică monetară a crescut din cauza crizei politice și a inflației

Analiză: Dobânda de politică monetară a crescut din cauza crizei politice și a inflației
Dobânda de politică monetară a ajuns la 1,5% la începutul lunii octombrie, majorându-se cu 0,25%, arată BNR. Motivele majorării se regăsesc în creșterea inflației, scumpirile la alimente și energie,...

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate

30% dintre români dețin carduri de credit. Ce vor să cumpere în rate
Circa 30% dintre români dețin cel puțin un card de credit. Motivele constau în faptul că se simt mai în siguranță având acces la o rezervă de bani dar și dorința de a face achiziții mai...

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă

ROBOR la 3 luni EXPLODEAZĂ. A crescut cu 40% în această toamnă
Indicele ROBOR la trei luni, folosit pentru calcularea dobânzilor variabile la creditele în lei contractate înainte de luna mai 2019, a fost cotat miercuri la 2,25%, după ce în ultimele 5 zile stagnase la...

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești

Economia în CRIZĂ. Blocajul financiar depășește 320 de miliarde de lei. Ce se va întâmpla cu firmele românești
Analiştii avertizează că peste 100.000 de firme din România riscă să se închidă. Blocajul financiar din economie depăşeşte 320 miliarde de lei, nivel fără precedent în ultimii 10 ani. Peste 100.000...

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?

Cât ar costa o excursie în Las Vegas, în lumea jocurilor de cazino?
În o mulțime de filme, Las Vegas apare ca un tărâm al distracției la cel mai înalt nivel, o zonă unde oricine se poate bucura de divertisment veritabil la cazinou și de multe alte atracții. Probabil cele mai...
Serviciul de email marketing furnizat de