Lucrările de modernizare fac parte din obiectivul de investiții „Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad” pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Oferta financiară depusă de o asociere de firme, în valoare de peste 2,1 miliarde de lei, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat la finalul perioadei legale de contestaţii.
Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 pentru proiectare și execuția lucrărilor, 60 de luni reprezentând perioada de garanție a obiectivului.
Finanțarea va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Modernizarea Lotului 4 Ronaț Triaj - Arad, în lungime de 55 km, cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovăț, pe o distanță de cca. 7 kilometri.
„Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dotată cu instalație BLA și este dispusă atât în rambleu cu înălţimea de maxim 12 metri, cât și în debleu cu adâncimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar, vizat pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulația cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou și Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”, transmite CFR SA.
De asemenea, se vor mai executa lucrări de reconstrucție sau reparaţii la un număr de 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate, inclusiv 9 podeţe de descărcare, de modernizare a instalațiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicații, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice și de modernizare a clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăț, Micălaca. Stația care se va transforma în post de mișcare este Staţia Valea Viilor.