Declaraţiile lui Ferracci, într-un interviu acordat postului de radio France Inter, vin la câteva zile după ce Michelin şi Auchan, doi dintre cei mai mari angajatori din Franța, au anunțat restructurări, sporind temerile că rata şomajului va creşte din nou, după ani de îmbunătăţire a situaţiei, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Cine sabotează piața muncii din Europa
"Câteva sectoare sunt într-o situaţie dificilă, în special industria chimică, auto şi metalurgică. Aceste dificultăţi sunt provocate în mare măsură de concurenţa externă extrem de strânsă, şi nu întotdeauna corectă, deoarece este puternic subvenţionată în China şi Statele Unite", a acuzat oficialul francez.
Producţia fabricilor din Franţa este în declin, arată sondajele în rândul companiilor. Scăderea este amplificată de un recul semnificativ al comenzilor de export, de tensiunile geopolitice şi de încetinirea economiei mondiale.
Producătorul de anvelope Michelin a anunțat, săptămâna trecută, că va închide două din fabricile sale din Franţa, ceea ce va afecta aproximativ 1.200 de angajaţi, citând concurenţa low-cost din Asia şi majorarea preţurilor la energie în Europa.
Și Auchan a prezentat reprezentanţilor celor peste 53.000 de salariaţi din Franţa un proiect de plan social care ameninţă 2.389 de posturi în Franţa, în încercarea de a se relansa după mai mulţi ani dificili.
Lanţul de supermarketuri controlat de familia Mulliez vrera să elimine 784 de posturi la sediul central şi 915 posturi la magazine. De asemenea, planul social prevede închiderea a 10 magazine, ceea ce va afecta 466 de posturi şi încetarea activităţilor de livrări la domiciliu în marile oraşe Paris, Lille şi Lyon, ceea ce va conduce la eliminarea altor 224 de posturi. În total sunt vizate 2.389 de posturi. Conducerea companiei speră să limiteze numărul concedierilor prn programe de reconversie profesională şi un plan de plecări voluntare.