Guvernul aprobă un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unor măsuri active de sprijin pentru angajaţi şi angajatori în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea panemiei de coronavirus.
De la 1 iunie, angajații care au fost în șomaj tehnic şi cărora le sunt menţinute raporturile de muncă ulterior reluării activităţii de către angajatori, beneficiază, pentru o perioada de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata unei părţi din salariu, reprezentând 45% din salariul de baza brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 45% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
Angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de 6 luni după împlinirea termenului de 3 luni.
Totodată, angajatorii care încadrează în muncă, până la 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu normă întreagă, persoane în vârste de peste 50 de ani ale căror raporturi de muncă au încetat din motive neimputabile lor, prin concediere, în perioada stării de urgenţă sau a stării de alertă, înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceasta categorie, suma de 2.500 lei.
Angajatorii care încadrează în muncă, până la 31 decembrie 2020, pe perioada nedeterminată, cu normă întreagă, persoane cu vârste între 16 şi 29 de ani înregistraţi ca şomeri în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajată din această categorie, suma de 2.500 lei.
Angajatorii au obligaţia menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă de încă 12 luni de la împlinirea termenului de 12 luni.