Compania Klarna, din Suedia, are probleme serioase, după ce conducerea societății a decis să a înlocuit angajații cu AI.
Toodată, CEO-ul s-a lăudat că a automatizat serviciul de relații cu clienți al companiei.
Sebastian Siemiatkowski a susținut că roboții AI făceau treaba a „700 de angajați cu normă întreagă”.
Pierderi de 99 de milioane de dolari prin folosirea AI
Klarna a înregistrat pierderi de 99 de milioane de dolari în primul trimestru din 2025, după ce compania a înlocuit angajații umani cu AI pentru a economisi banii pe salariile lor. Pierderea este dublă față de aceeași perioadă a anului trecut.
Compania a oprit listarea la bursa din SUA din cauza acestor probleme. Înainte de schimbare, Klarna avea o valoare de piață de peste 15 miliarde de dolari.
Cazul a atras atenția la nivel mondial pentru că Sebastian Siemiatkowski și-a lăudat public decizia de a apela la AI. El a afirmat că nu a mai făcut angajări de peste 1 an. Siemiatkowski a lăudat în trecut eficiența și economiile aduse de AI.
Însă Siemiatkowski și-a schimbat percepția. CEO-ul a dezvăluit că schimbarea nu a ajutat compania, după cum a declarat acesta într-un interviu pentru Bloomberg.
El a recunoscut că „întotdeauna va exista un om dacă vrei” atunci când vine vorba de serviciile de relații cu clienții ale companiei sale.
Cu toate acestea, CEO-ul care și-a înlocuit angajații cu AI pentru a economisi bani nu pare convins că este necesar să se întoarcă la sistemul precedent.
Siemiatkowski și-a apărat susținerea AI și a dezvăluit că Klarna și-a redus personalul cu 40%.
În timpul unui apel video despre veniturile Klarna de săptămâna trecută, un avatar AI al lui Siemiatkowski a condus întâlnirea, ceea ce este un semn că Klarna încă nu este pregătită să renunțe la noul sistem.
Însă susținerea publică a noii tehnologii a început să scadă semnificativ. Duolingo a fost criticat de utilizatori, mai ales pe TikTok, după ce CEO-ul companiei a dezvăluit că AI va înlocui treptat colaboratorii.
Încă nu se știe dacă acest caz al companiei Klarna este un avertisment pentru adoptarea la tehnologia AI dar întregul sector al inteligenței artificiale a început să aibă pierderi record.
Pierderile la nivelul creditelor Klarna au crescut cu 17%, la 136 de milioane de dolari, ceea ce reflectă instabilitatea economică actuală, la nivel mondial.
Reprezentanții Klarna au declarat că firma „monitorizează atent schimbările din mediul macroeconomic”. În același timp, societatea estear fi „bine poziționată pentru a se adapta rapid la schimbări dacă va fi necesar”, susțin reprezentanții săi, potrivit a1.ro.


