x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Studiu de criză pe piaţa de recrutare

Studiu de criză pe piaţa de recrutare

de Diana Scarlat    |    01 Sep 2009   •   00:00
Studiu de criză pe piaţa de recrutare

Conform unui recent studiu realizat de HR Club, membru al Asociaţiei Europene a Managementului Oamenilor (EAPM), în colaborare cu firma de consultanţă The Boston Consulting Group, dezvoltarea capacităţii de leadership, managementul talentelor şi capitalizarea pe imaginea de brand a angajatorilor reprezintă principalele trei preocupări ale HR-ului românesc în perioada crizei.

Studiul "Creating people advantage in times of crisis" a fost realizat în perioada noiembrie 2008 - ianuarie 2009 de The Boston Consulting Group (BCG) şi de Asociaţia Europeană a Managementului Oamenilor (EAPM), al cărei membru în România este Asociaţia HR Management Club. Studiul se concentrează pe principalele preocupări ale managerilor de resurse umane în perioada actualei recesiuni economice şi pe acţiunile care trebuie întreprinse de conducătorii marilor corporaţii, pentru a preîntâmpina efectele contracţiei economice globale.

Conform rezultatelor, dintre cele 21 de provocări identificate de specialiştii în resurse umane din Europa, 7 sunt considerate critice în actualul context economic: managementul talentelor, dezvoltarea abilităţilor de leadership, planificarea strategică a forţei de muncă, implicarea şi motivarea angajaţilor, evaluarea performanţei angajaţilor, managementul schimbării şi consolidarea unor organizaţii centrate pe procese de învăţare continuă. Conform studiului, spre deosebire de România, Bulgaria trebuie să recupereze în privinţa managementului talentelor şi, mai ales, în lupta pentru transformarea departamentului de resurse umane într-un partener strategic pentru managementul de vârf. 

PE CRITERII DE PERFORMANŢĂ
Conform aceluiaşi studiu, angajatorii români s-au trezit la realitate după prima lovitură a crizei economice şi şi-au dat seama că au nevoie de angajaţi capabili, bine pregătiţi, creativi şi eficienţi care să le facă treaba, iar aceştia ar trebui să fie stimulaţi. Reducerea costurilor cu recrutarea, evenimentele interne şi bonusurile bazate pe performanţă sunt cele mai comune acţiuni pe care le-ar întreprinde specialiştii de HR pentru a echilibra costurile în perioada recesiunii.

Disponibilizările bazate pe performanţă individuală au crescut în mod semnificativ implicarea angajaţilor şi au eliminat simptomul de culpabilitate ("survivor guilt"), frica şi frustratrea pe care o simt angajaţii care rămân în companii după primul val de disponibilizări. De asemenea, recrutarea celor mai performanţi angajaţi de la companiile concurente are un impact sporit asupra modului în care a crescut implicarea angajaţilor.

 - Citiţi aici rezultatele studiului HR Club

×
Subiecte în articol: studiu criza recrutare