Circa 500.000 de salariați din industria auto își vor pierde locurile de muncă în UE din cauza trecerii la vehiculele electrice, arată un studiu realizat de PwC Strategy, la solicitarea Asociaţiei Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA).
Acest domeniu este responsabil de aproximativ 5% din totalul salariaților în 13 state UE, peste 60% din lucrători lucrând la furnizorii de automobile. Studiul evaluează riscurile şi oportunităţile din 7 state ţări, Germania, Spania, Franţa, Italia, Cehia, Polonia şi România.
În scenariul vehiculelor exclusiv electrice, 70% din impactul asupra ocupării forţei de muncă va fi resimţit în perioada 2030-2035 iar oportunităţile acestora depind de stabilirea unui lanţ de aprovizionare cu baterii în UE.
În țările din Europa de Vest se vor produce propulsoare electrice, iar locurile de muncă din ţările Central şi Est Europene vor rămâne dependente de motoarele pe carburanți.
"Inovaţiile furnizorilor de automobile au făcut ca mobilitatea electrică să fie din ce în ce mai accesibilă pentru consumatori şi un instrument esenţial pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor. Dar nevoile societăţii sunt mult prea diverse pentru o abordare universală. Un cadru de reglementare care este deschis tuturor soluţiilor disponibile, cum ar fi utilizarea tehnologiilor hibride, hidrogenul verde şi combustibilii durabili din surse regenerabile, va permite inovarea pe măsură ce redefinim mobilitatea în următoarele decenii", spune Sigrid de Vries, secretarul general CLEPA.
CLEPA, Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile, are sediul la Bruxelles și reprezintă peste 3.000 de companii. Furnizorii de automobile din Europa angajează direct 1,7 milioane de oameni în UE.