Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Descoperirea Romaniei Jurnal de caravana - Provocarea Nerei

Jurnal de caravana - Provocarea Nerei

de Carmen Plesa    |    14 Iul 2005   •   00:00
Jurnal de caravana  -  Provocarea Nerei

Ultima zi la Anina s-a terminat cu o excursie in cheile Nerei, misiune destul de dificila daca esti invatat cu RATB-ul si cu metroul.

Tropaiala a inceput de la 5:00 dimineata in cabana. Azi e ultima zi din etapa Anina.
Scarile de lemn duduie, iar de la dusuri se aud proteste cauzate de apa prea rece. Nu-i nimic. Asa se mai caleste omul. In cateva minute, Caravana Jurnalul - Antena 1 - Zapp reia asaltul. Monica se bate cu fierul vechi de la termocentrala din Anina, Alex si-a adunat fortele ca sa se intoarca in mina, impreuna cu Marin Raica, eu si Catalin ne apucam de facut vizite - mai intai la speologii care l-au descoperit pe cel mai batran homosapiens, apoi pe la germanii din Steierdorf. Intre timp ne-a mai sosit de la Bucuresti un ajutor pretios - fotoreporterul Victor Stroe, proaspat si cu chef de munca, in ciuda unei nopti nedormite pe tren.

INTALNIRE. Speologii sunt matinali. Cafeaua e deja gata si ne asteapta, printre costumele de scafandru si aparatura de pestera. Dupa ce ne-am mai luminat cum vine treaba cu homo sapiens si cu prieteniile lui de acum 40.000 de ani, plecam sa batem pe la portile germanilor din Steierdorf. Prima oprire - la familia Vlad. Cafea nu mai bem. Dar ne lasam convinsi sa mancam dulciurile cu care ne imbie doamna Gertruda, nemtoaica adevarata, cu talent la strudele. De altfel, toate vizitele la familiile germanilor din Steierdorf sunt "de dulce".

PERICULOS. La pranz, ne adunam la gara din Anina. Alex si Marin sunt foarte multumiti de ce au facut in mina si se pregatesc sa mearga la o proaspata descoperire - un miliardar miner, care continua sa mearga la lucru. Pana la urma, eu il conving pe Marin ca i-ar sta mai bine radioactiv - termen devenit cuvant de ordine de cand am trecut cu drezina prin locul de unde se incarca uraniul in tren. Drumul spre mina e misterios, ascuns de vegetatie. Din loc in loc apar si paznicii, care ne privesc din gheretele lor de beton. La gara, soferul Bogdan se sperie de apa care curge pe peretii podului unde se afla buncarul de uraniu. Dar se lasa convins sa treaca.

Pe stanga si pe dreapta citim cu ochii cat cepele - zona radioactiva. Marin intreaba soptit daca m-am interesat ce riscam intrand in aceasta zona. Daca e sa ne luam dupa autoritati - nu mare lucru. Marturiile catorva oameni intalniti pe drum nu au insa darul de a ne linisti. Pana la urma scapam cu bine dintre haldele de minereu de uraniu si steril.
Parca ne-ar fi un pic somn totusi, asa cum ne-a avertizat o asistenta din colonia Ciudanovita ca am putea sa reactionam la contactul cu o zona in care radiatiile depasesc cota normala. Pe seara, rezistenta ne-a fost pusa la incercare de o excursie prin cheile Nerei. Sase ore intre munti, fara semnal pe telefoanele mobile din toate retelele. O cascada. Ceva noroi.
Alex Nedea vrea sa se intoarca in concediu, cu bicicleta. Alearga de proba prin iarba umeda. La cascada mare au mai ajuns doar cativa. Baietii de la foto s-au lasat invinsi de greutatea rucsacurilor pe care le cara inca de la prima cascada. De atata alergatura, am dormit neintorsi, fara vise radioactive.

NU RATATI!
Intrarea in bazinul Portilor de Fier este flancata de doua manastiri aparte. Vodita este cea mai veche manastire crestina, in vreme ce Sfanta Ana a fost zidita de Pamfil Seicaru in memoria mamei sale.

INTRATI IN CONTACT CU ECHIPA!
Jurnalul National va asteapta sa contactati echipa noastra. Pentru orice sugestii va punem la dispozitie numarul de telefon 224.39.94, faxul 318.20.35 si adresa de e-mail caravana@jurnalul.ro.
Subiecte în articol: descoperirea romaniei