In loc sa curete institutia pe care o conduce, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, este convins ca interese oculte se ascund in dosul seriei de articole din Jurnalul Nati-onal dedicate starii infrastructurii rutiere.
In loc sa curete institutia pe care o conduce, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, este convins ca nu starea deplorabila a soselelor Romaniei, ci interese oculte se ascund in spatele seriei de articole dedicate starii infrastructurii rutiere. Deocamdata nu vrea sa le nominalizeze. De cativa ani buni, tranzitul dinspre Bucuresti spre Brasov al masinilor ce depasesc un anumit tonaj a fost deviat de pe DN1 (via Otopeni - Sinaia) pe DN1A (via Buftea - Cheia). O solutie fericita la prima vedere, dat fiind ca soseaua ce leaga Capitala de Valea Prahovei inregistreaza recorduri de trafic, iar camioanele ingreunau si mai mult circulatia. Pe romaneste insa, solutia descongestionarii a fost luata in pripa. Infrastructura existenta pe ruta ocolitoare suporta cu greu provocarea la care a fost supusa, iar aducerea ei la standarde compatibile intarzie. In consecinta, cel putin o data pe trimestru, o buna parte din DN1A isi pierde cu desavarsire proprietatile de drum public. Dupa luni de asteptare, responsabilii regionali ai Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) se incumeta timid sa plombeze gaurile de pe tronsonul ce traverseaza judetul Dambovita, cel mai des afectat. CARPELILE. O echipa a Jurnalului National a fotografiat vineri, 28 aprilie, unul dintre segmentele cu cele mai multe probleme - in dreptul padurii Lucianca. Intamplator sau nu, tocmai in acel sfarsit de saptamana, peste craterele din asfalt a fost pus bitum. Am fi putut fi inclinati sa dam crezare reprezentantilor CNADNR, care spuneau ca nu au stiut nimic despre descinderea echipei Jurnalului National. Dar lucrurile nu se opresc aici. La 4 mai i-am cerut primarului din Butimanu, Marin Dragnea, sa ne ofere cateva detalii legate de starea soselei nationale ce traverseaza comuna pe care a fost ales sa o administreze: cand a avut loc cea mai recenta reparatie capitala, ce interventii au fost operate in intervalul scurs de atunci, cand a sesizat ultima oara CNADNR despre starea deplorabila a soselei, care a fost raspunsul reprezentantilor Companiei si, nu in ultimul rand, daca a incercat sa atraga in vreun fel atentia asupra lipsei de preocupare a celor responsabili cu intretinerea DN1A. Dragnea a fost plecat in Germania pentru un tratament medical. La intoarcere a gasit intampinarea Jurnalului National, a pus mana pe telefon si a sunat la Crevedia, cerandu-i sefului districtual al CNADNR, Alexandru Sarealba, pe un ton imperativ, educat probabil in perioada in care activa in cadrul politiei economice, sa astupe gropile din centrul comunei Butimanu. In aceeasi zi, la Butimanu au aparut cateva utilaje, iar intr-un final, peste gropi a fost turnat un strat neregulat - de umplutura - de asfalt, la fel cum in luna aprilie fusesera astupate, la iesirea din Crevedia, gropile care transformasera DN1A intr-un veritabil poligon de slalom rutier. Trebuie precizat ca, intre timp, plombele au inceput din nou sa cedeze.Citește pe Antena3.ro
SCAUN CALDUT?
|
Exista, fara indoiala, si probleme greu rezolvabile, asa ca ne-am permis sa-l intrebam pe Dobre, precizandu-i ca aceeasi intrebare i-am pus-o si subordonatului sau sef de district: "Care sunt motivele pentru care, atunci cand se afla in fata blocajelor cauzate de lipsa de sprijin politic si guvernamental, nu iese la rampa si nu reclama public impasul, aratandu-i cu degetul pe vinovati?".
|
DOBRE SI CONSPIRATIILE
|
Intalnirea noastra cu Gheorghe Dobre a avut loc joi dimineata, zi de sedinta de Guvern, motiv pentru care timpul ministrului a fost limitat. In plus, intrevederea a inceput cu intarziere din cauza traficului infernal din Bucuresti, rezultat al infrastructurii catastrofale a Capitalei. La despartire, seful Transporturilor ne-a promis ca, in ziua de dupa ultimul articol dedicat soselelor Romaniei, ne va spune care este motivul real pentru care Jurnalul National a lansat aceasta campanie publicistica.
|