x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Campaniile Jurnalul Transportul în comun, o tortură

Transportul în comun, o tortură

13 Apr 2010   •   00:00
Transportul în comun, o tortură
Sursa foto: Karina Knapek/Jurnalul Naţional

"Pe ruta Popeşti-Leordeni - Piaţa Sudului, unde ar trebui să circule autobuze, ca peste tot în Bucureşti, este o adunătură infernală de şoferi manelişti pe maxi-taxi. Cum nu există o altă posibilitate să ajungă la serviciu şi la şcoală, sute de oameni suportă zilnic mirosul, zgomotul şi atitudinea acestor specimene greu de clasificat.

Evident, bilete nu există niciodată şi puţinele controale nu schimbă nimic. Nu înţeleg ce ar trebui făcut ca transportul în comun să fie mai puţin o tortură şi mai mult un serviciu, pentru care se plăteşte scump. E ruşinos şi jalnic să vezi oameni încolonaţi ascultători la ordinele unui astfel de personaj grotesc, puţind a transpiraţie şi tutun, care urlă la oameni «să meargă mai în spate»." (Mara)

 

Mârlănia şoferilor RATB
"Îl invit pe domnul primar Oprescu la Autobaza Ghencea, sau cap de linie RATB, cum se mai spune, să vadă aroganţa, nesimţirea, mârlănia şoferilor RATB! La cap de linie, Ghencea este raiul pe pământ al şoferilor RATB! Tot acolo tu, ca şi contribuitor şi călător supercorect, îţi refaci lunar abonamentul pe toate liniile, iar şoferii RATB te sfidează!

Stau borţoşi la căldurică citind Libertatea, Click, Cancan şi te aştepţi să-şi termine ei sandvişul şi lectura şi eventual o tablă, un poker, până îţi deschid ei uşile să stai măcar ferit de ploi, vânt, zăpadă! Am ajuns să-i felicit pe cei care nu-şi plătesc abonament sau bilet, pentru că la aşa ceva ajungi după nesimţirea acestor şoferi! Mai ales cei de pe linia 126, singura linie care face legătura Drumul Taberei/ Ghencea cu Piaţa Romană şi care pleacă din oră în oră. Cred că angajaţii pe această linie, 126, au pile mari!" (Iulian)

 

Dispreţul faţă de călătorii care plătesc biletul
"În Ghencea, într-adevăr, e raiul şoferilor, un tărâm al nesimţirii. Vedeţi ce se întâmplă şi pe liniile preorăşeneşti. Şoferii nu îşi fac traseul şi eşti invitat să iei microbuzul, că are şi şoferul nişte treabă. Acest lucru a fost semnalat de mai multe ori, însă nu s-au luat măsuri. Cei care confirmă cursele, «nişte doamne bine» şi cu gura mare, sunt mână în mână cu şoferii. Deşi li s-au reclamat anumite fapte la telefon, cu numărul maşinii şi traseul din ziua respectivă, nu s-au luat măsuri, şoferii fiind în continuare pe traseele preorăşeneşti.

Reacţia conducerii lor s-a văzut în cazul şoferului care a bătut un călător pe linia preorăşenească spre Jilava, din iarnă, când a spus că şoferul a depus o plângere la Poliţie, culmea, tot cel care agresase un călător. Nu cred că se va schimba ceva, poate doar agresivitatea şi dispreţul lor, de la şofer, cel care confirmă cursele şi până la directorul regiei, faţă de călătorii care îşi plătesc biletul şi care ar trebui să circule în maşini mai curate, că în maşinile preorăşeneşti nu s-a mai spălat de la Revoluţie, e numai praf şi mizerie.

Îl invit pe domnul primar Oprescu la capătul de linie Ghencea, să vadă şi dumnealui cum «plata abonamentului RATB se regăseşte în calitatea transportului prestat de RATB»." (Eufrosin)

 

Uitaţi-vă în ce condiţii lucrează şoferii RATB
"Îi urăsc din tot sufletul (n.n. - pe şoferii RATB), pentru felul în care îţi taie faţa sau pentru felul cum opresc în mijlocul străzii şi fac staţie. Totuşi, uitaţi-vă în ce condiţii conduc. Păi 80% din şoferii din trafic sunt infinit mai nesimţiţi decât ei. Să ziceţi mersi că îşi păstrează calmul şi nu buşesc foarte multe maşini pe o rută. Dacă eram eu şofer pe troleu, intram în toţi porcii ăia de pe şoselele din Bucureşti.

Pe lângă asta, uitaţi-vă şi ce fenomene de oameni circulă cu autobuzul. Păi iarna asta, când am avut maşina înzăpezită şi a trebuit să circul cu transportul în comun, m-am crucit şi m-am scârbit. Pe lângă faptul că 90% sunt nespălaţi şi put la 7 dimineaţa, uitaţi-vă cum se comportă într-un autobuz. Eu, dacă eram şofer, stăteam cu o puşcă lângă mine şi la 30 de secunde executam câte unul.

Sunt şi mulţi şoferi nesimţiţi pe mijloacele de transport în comun? Da! Dar încă o dată uitaţi-vă în ce condiţii îşi fac meseria, cu benzi blocate, străzi făcute vraişte. Şi de călători nu pot să mai zic nimic, pentru că sunt nevoit să mă gândesc la ei şi cred că vomit." (Avi)

 

Şoferi - dumnezei pe hârburile lor
"V-aş înjura non-stop, tablagiilor care conduceţi dube de cartofi. Se mai trezeşte câte unul să spună că la el e bine. Păi, neamule, cu o floare nu se face primăvară. În foarte multe cazuri, meltenii de şoferi se cred mari şi tari. Bătaie cu ranga în dinţi meritaţi! Şi încă sunt modest în exprimare. Toţi coate-goale sunt şoferi profesionişti şi se cred dumnezei pe hârburile lor, multe fără aer condiţionat, fără scaune curate, fără linişte din cauza manelelor şi fără loc pe interval, căci se cară vite, ca pentru Auschwitz!" (Coco Şanel)

 

Nimic pentru locurile istorice
"Păcat că nu se ocupă nimeni de acest monument istoric (n.n. - Cetatea Poienari), aşa cum nu se face nimic în ţară pentru multe alte locuri istorice care ar putea să ne aducă turişti. Nu sunt bani, dar nici interes din partea Ministerului Culturii şi al Turismului. Cred că dacă s-ar face nişte proiecte şi ar fi duse la Comunitatea Europeană, am primi şi ceva bani, aşa rămân în paragină şi nimănui nu-i pasă." (Amalia)

 

Modernizarea ţării versus modificarea Constituţiei
"Stimată Mişcare de Rezistenţă, vă trimit această foarte scurtă şi concisă scrisoare deschisă ce poate să fie începutul programului Mişcării de Rezistenţă. Modernizarea ţării versus modificarea Constituţiei. Modernizarea statului actual de esenţă fanarioto-comunistă, stat bazat pe clientelă şi privilegii, nu constă nici în numărul de camere ale Parlamentului şi nici într-un număr mai mare sau mai mic de parlamentari.

E bine să fie o singură cameră şi cel mult 220 de parlamentari. Dar primul act de modernizare constă în ocuparea posturilor administrative, cu excepţia celor de ministru, numai pe baze strict profesionale. Politizarea tuturor structurilor statale este un grav act de sabotare a statului.

Încăpăţânarea autorităţilor de a nu folosi specialişti pentru accesarea de fonduri structurale aduce mari prejudicii românilor, creând şomaj, scăderea nivelului de trai, abandonul ţării de către tineri, decese premature. Al doilea act major de modernizare constă în subordonarea programei şcolare în întregime, formării caracterului concomitent cu substituirea învăţământului pasiv bazat pe memorare cu un act educaţional activ şi creativ.

Taxarea excesivă a muncii concomitent cu privilegierea unor sectoare profesionale bugetare, batjocorirea medicilor şi a profesorilor concomitent cu stipendierea excesivă a «puterilor» este un act deliberat de subminare a statalităţii române. După cum sifonarea aproape generalizată a bugetului către «clientelă», semnarea de contracte confidenţiale pe bani publici şi obţinerea de comisioane «legale» în urma achiziţiilor publice sunt acte care dovedesc caracterul fanarioto-comunist al regimurilor postdecembriste.

Cedarea proprietăţilor comunitare în Transilvania, proprietăţi ale fondurilor de studii şi religioase, nu este doar un act antistatal, de laşitate şi «oportunitate» politică pentru guvernanţii temporari, ci şi o încălcare juridică gravă a proprietăţii. Politicii şovine, rasiste, autonomiste pe criterii de rasă la care din neştiinţă şi laşitate s-au asociat guvernanţii trebuie să-i fie opusă o politică înţeleaptă de recuperare a majorităţii maghiarizate, benefică Europei bazate pe diversitate, girată de Uniunea Europeană şi, în primul rând, de Germania." (Octavian Căpăţînă, deputat 1990-1992, membru al Constituantei 1990-1991)

 

Miros de CFR
"La CFR e mai bine? Când stai cu toţi oamenii care put de te loveşte mirosul de la 10 m? Toţi beţivii care te înjură dacă te uiţi la ei sau le spui să înceteze cu înjurăturile? E mai bine să mergi cu «naşu'» şi să asculţi înjurăturile beţivilor din tren. Mult mai bine." (Ipse)

● Răspunderea pentru opiniile exprimate în această pagină aparţine exclusiv autorilor

×
Subiecte în articol: mişcarea de rezistenţă