Primăria Municipiului Bucureşti a încheiat vineri două protocoale de colaborare cu UNATC (Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică «I.L.Caragiale») pe de-o parte, şi pe de altă parte cu Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian".
Sorin Oprescu: "Un singur lucru mă preocupă mai mult în acest sens - ca banii să se folosească cu mai multă parcimonie morală"Protocoalele încheiate (care au intrat în vigoare chiar din momentul semnării lor), în prezenţa Primarului General Sorin Oprescu, a rectorului UNATC - Gelu Colceag, a actorului George Ivaşcu, profesor în cadrul UNATC şi a directorului Teatrului de Operetă Răzvan Dincă, implică un acord de susţinere reciprocă în vederea promovării culturii, realizarea şi derularea de proiecte, programe şi evenimente comune.
Concret, acţiunile pe care Primăria Bucureşti le va susţine sunt, printre altele, cele legate de teatru şi proiecţii cinematografice în licee (filme studenţeşti realizate de studenţii Facultăţii de Film), organizarea unui festival de teatru şi unul de film pentru elevii bucureşteni, prezentarea producţiilor studenţeşti în teatrele bucureştene, teatru în muzee. În plus faţă de acestea, în urma unor discuţii colaterale dintre reprezentanţii UNATC şi cei ai Teatrului de Operetă s-a pus şi problema colaborării dintre cele două instituţii, în sensul sprijinirii de către Teatrul de Operetă a unor proiecte (musicaluri) realizate de către studenţii UNATC.
Conştient de faptul că până în momentul de faţă reprezentanţii instituţiilor de artă bucureştene s-au adaptat, aşa cum au putut, condiţiilor de viaţă, Sorin Oprescu şi-a exprimat poziţia vizavi de motivele care au dus la derapajul pe partea administrativă a teatrelor de stat româneşti: "Ştiu că n-au fost bani niciodată, ciorapii actriţelor erau rupţi, pantofii aceeşi de ani de zile. Poate exagerez şi nu vreau să jignesc pe nimeni, nu sunt critic de piese de teatru şi nu am valenţele culturale necesare (pot spune doar dacă-mi place sau nu un spectacol, la fel ca orice alt cetăţean), însă aş dori din tot sufletul ca de acum înainte să fie civilizaţie financiară.
Un singur lucru mă preocupă mai mult în acest sens - ca banii să se folosească cu mai multă parcimonie morală. Cer de la dumneavoastră mai multă aplecare pe partea de administrare, acolo unde lucrurile au început să intre într-un fel de derapaj, poate din cauza vârstei, din cauza stării de sănătate, dar trebuie să găsim o modalitate frumoasă şi elegantă, de oameni civilizaţi, de a rezolva asta".
Întâlnirea dintre Sorin Oprescu şi reprezentanţii celor două instituţii (UNATC, respectiv Teatrul Naţional de Operetă «Ion Dacian»), vine după o discuţie care a avut loc în urmă cu aproape o lună de zile între Primarul General al Capitalei şi directorii teatrelor bucureştene, întâlnirea de atunci având ca scop punerea la cale a unui plan de adaptare la situaţia economico-financiară actuală. "Până una alta, reducerea de cheltuieli şi desfiinţarea unor posturi care nu sunt absolut necesare, au fost câteva dintre punctele trecute pe lista acestui plan de supravieţuire, soluţii pe care domnul Oprescu le-a cerut fiecărui director de teatru din Bucureşti", declara Harry Eliad, directorul Teatrul Evreiesc de Stat, prezent şi el la discuţiile de atunci.