x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Arte Vizuale “Enescu”, la final

“Enescu”, la final

de Maria Sârbu    |    26 Sep 2009   •   00:00

Ultimele acorduri ale Festivalului "George Enescu", ediţia 2009, se vor auzi astăzi, la Sala Palatului, unde va avea loc concertul susţinut de "Orchestre de la Suisse Romande".



Au fost 28 de zile pline de evenimente muzicale. Conducerea Festivalului "George Enescu" se bucură de reuşită: rezultatele sunt satisfăcătoare. Mihai Constantinescu, directorul "Artexim", agenţia care organizează manifestarea, a afirmat pentru Jurnalul Naţional: "Sunt foarte mulţumit de ceea ce s-a întâmplat la această ediţie a Festivalului şi Concursului Internaţional "George Enescu" şi cred foarte tare că ne-am atins scopul, acela de a promova mari artişti consacraţi ai lumii, dar şi de a realiza o scenă pentru lansarea tinerei generaţii de artişti.

Mă bucură faptul că vom continua colaborarea cu domnul Ioan Holender, care a acceptat să fie preşedinte şi director artistic al Festivalului şi în 2011. Deja plănuim ediţia următoare. Chiar dacă a fost o muncă foarte grea, au fost momente dificile şi nopţi nedormite, Festivalul îl percep ca pe o sărbătoare a muzicii la care devenim cu toţii părtaşi".

PROMOVARE PE PLAN EXTERN
Programul a cuprins peste 280 de lucrări muzicale, printre care 24 opusuri enesciene; peste 80 de lucrări ale unor compozitori români contemporani; 10 spectacole de operă şi balet. Au avut loc 175 de evenimente la care au participat peste 1.800 de artişti străini şi peste 1.300 de artişti români. La ediţia care se încheie, au venit unele dintre cele mai mari ansambluri simfonice din lume, nelipsind Royal Concertgebouw Orchestra din Amsterdam, dirijată de Mariss Jansons, iar printre celebrii artişti prezenţi s-au numărat Elisabetha Leonskaja, Alexander Melnikov, Fredrik Ullen. Nu poate fi trecut cu vederea nici spectacolul "La Belle" al Baletului din Monte Carlo.

Festivalul a fost promovat, în plan extern, pe cele mai importante canale tv: CNN (423 de spoturi), Euronews (186 de spoturi), Mezzo (112 spoturi şi 7 concerte transmise), RFI (peste 300 anunţuri), Deutsche Welle (400 anunţuri).

S-au acreditat peste 80 de jurnalişti şi cronicari muzicali din străinătate. În total, au fost acordate circa 190 de ecusoane de presă. S-au vândut bilete la concerte şi spectacole din săli în valoare de 1.160.000 de lei ş aproximativ 6% din bugetul total, iar în "Piaţa Festivalului" au venit în jur de 40.000 de spectatori. Această ediţie a Concursului şi Festivalului "George Enescu" a avut un impact semnificativ asupra vieţii culturale româneşti şi internaţionale, susţin organizatorii.

×
Subiecte în articol: arte