Radu Muntean nu e numai regizor, ci si "diplomat". Isi tine pietrele-n buzunar cand vine vorba de relele publicitatii, pentru ca "intentionez sa mai lucrez in domeniu", si aduce elogiu regiei, "ca altceva nu stiu sa fac!".
Artist sau meserias
Radu Muntean nu e numai regizor, ci si "diplomat". Isi tine pietrele-n buzunar cand vine vorba de relele publicitatii, pentru ca "intentionez sa mai lucrez in domeniu", si aduce elogiu regiei, "ca altceva nu stiu sa fac!". Jurnalul National: Care e formula magica ce face ca la public sa ajunga exact mesajul intentionat de emitator, atunci cand vorbim de spot-uri publicitare?
Radu Muntean: Habar n-am. Am mai spus-o si cu alte ocazii: nu ma pricep sa fac teoria publicitatii. Eu doar filmez reclamele si le tratez ca pe niste foarte scurtmetraje. Responsabilitatea creativa o poarta agentiile de publicitate.
"Frana" sau "motor"
In publicitate si PR se vehiculeaza mult termeni ca: mesaj, target, imagine, comunicare, campanie. Din experienta personala, care e, de fapt, realitatea? Ajuta un spot difuzat timp de o luna, pe un post tv, imaginii postului? Se "simte" la public?
Daca e bun ajuta, daca nu, incurca. Asta cred. Si mai cred ca uneori e mai important sa produci reclame ceva mai lungi si sa le difuzezi mai putin decat sa dai in prostie o reclama comprimata si inghesuita in 30 de secunde. Clientii ar trebui sa inteleaga asta.
Cand acceptati un proiect, care e principalul mobil? De exemplu, in colaborarea cu Antena 1 pentru spot-urile de creare a identitatii "Impreuna suntem Antena 1", ce v-a motivat?
Cu Antena 1 am colaborat in ultimii ani si m-am inteles foarte bine cu echipa de marketing, asa ca am stiut ca o sa fie flexibili si receptivi la ideile mele si ale agentiei.
In ce fel credeti ca au influentat publicul, de exemplu, spot-urile "Impreuna suntem Antena 1"? Ati reusit sa creati, la nivel de stare, sentimentul de apartenenta la marea familie a Antenei?
Sper.
Un avion de pasageri s-a prăbușit și a luat foc în Kazahstan. Momentul a fost filmat. 32 de oameni au supraviețuit miraculos
Citește pe Antena3.ro
"Cu manusi"...
Care e, din punctul dumneavoastra de vedere, cel mai reusit spot pe care l-ati realizat pana acum?
Sunt mai multe, nu pot sa ma hotarasc asupra unei reclame si nici nu vreau sa jignesc orgoliul creativilor din agentii. Intentionez sa mai lucrez ceva timp in publicitate.
Un personaj dintr-un film il intreaba pe altul, regizor, ce inseamna sa fii regizor. La randul sau, acesta intreaba: "Ce inseamna sa fii un regizor bun sau unul prost?". Va intreb si eu: cum e una, cum e cealalta?
E prea vag... La modul ideal, regizorul e acela care interpreteaza un scenariu conform propriei viziuni. Uneori poate fi creator, alteori doar meserias. In ambele cazuri poate fi considerat bun.
Evident, exista puncte tari ale meseriei de regizor care va stimuleaza. Daca ar fi sa renuntati vreodata, de ce ati face-o? Care ar fi deci "bubele" meseriei?
Imi place meseria mea si va rog sa ma credeti ca nu stiu sa fac altceva. As fi intr-un mare impas daca intr-o zi n-as mai putea sa fiu regizor. As putea sa ma fac sofer, dar ar trebui sa-mi schimb stilul de condus, ca sunt cam agresiv.
Pentru ca v-ati orientat foarte mult activitatea inspre domeniul publicitar, spuneti-mi, ce inseamna spot-ul, in parte, pentru agentie, pentru client, pentru regizor, pentru receptor, pentru industrie si, nu in ultimul rand, pentru... istorie?
Spot-ul e un instrument comercial, pentru toata lumea. Unii sunt platiti ca sa-l faca, altii isi vand produsul folosindu-se de el, iar receptorii il folosesc ca reper la cumparaturi. Pentru istorie, poate fi un reper cultural al epocii.
TEORIE"Nu ma pricep sa fac teoria publicitatii. Eu doar filmez reclamele si le tratez ca pe niste foarte scurtmetraje" CREDINTA
"Imi place meseria mea si va rog sa ma credeti ca nu stiu sa fac altceva. As fi intr-un mare impas daca intr-o zi n-as mai putea sa fiu regizor. As putea sa ma fac sofer, dar ar trebui sa-mi schimb stilul de condus, ca sunt cam agresiv" TARGET
"Spot-ul e un instrument comercial, pentru toata lumea. Unii sunt platiti ca sa-l faca, altii isi vand produsul folosindu-se de el, iar receptorii il folosesc ca reper la cumparaturi" - Radu Muntean, regizor