Diferiții participanți la înmormântări, vizitatorii fideli sau colegii – groparii, îngrijitorii și un preot – îi frecventează biroul ca să se încălzească, iar acolo râsul, camaraderia și, uneori, lacrimile oaspeților fac casă bună cu cafeaua pe care le-o oferă gazda. Aceasta din urmă își trăiește viața în ritmul confidențelor vizitatorilor ei, după caz, amuzante sau mișcătoare. Programul lui Violette, mereu același, e dat peste cap într-o bună zi de sosirea lui Julien Seul – un comisar de poliţie din Marsilia –, care ține cu tot dinadinsul să împrăștie cenușa mamei sale, răposată de curând, peste mormântul unui necunoscut. În scurt timp devine limpede că gestul inexplicabil al lui Julien e strâns legat de trecutul complicat al lui Violette.
Pandora
Un roman istoric tulburător în care descoperirea unor misterioase antichități grecești pune în mișcare conspirații, revelații și povești de dragoste. În Londra sfârșitului de secol al XVIII-lea, Dora Blake, o tânără care își dorește să devină bijutier, locuiește cu unchiul său deasupra unui magazin de antichități cândva faimos, pe care l-au administrat pe vremuri părinții ei, acum decedați. Descoperirea unui vas grecesc vechi de milenii, pe care unchiul ei îl ținea încuiat în pivniță, îi stârnește fetei curiozitatea. Încercând să dezlege misterul, ea îi va cere ajutorul lui Edward Lawrence, un tânăr care acceptă să i se alăture, sperând că studierea prețiosului obiect îl va ajuta să fie primit în Societatea Anticarilor. Însă descoperirile lui Edward o vor face pe Dora să pună sub semnul întrebării tot ceea ce credea că știe despre ea însăși și despre istoria familiei sale. Pe măsură ce tot mai multe adevăruri cutremurătoare ies la iveală, Dora ajunge să privească viitorul cu alți ochi.
Scânteie din beznă
Când Chloe Davis avea numai 12 ani, din orășelul ei natal din Louisiana au dispărut șase adolescente. Până la sfârșitul verii, tatăl ei a mărturisit că le ucisese pe toate și a fost condamnat la închisoare pe viață, lăsând-o pe Chloe și pe ceilalți membri ai familiei sale să facă singuri față cumplitului adevăr și să încerce să își continue existența.
Au trecut de atunci douăzeci de ani, iar Chloe a devenit psihologă, are un cabinet în Baton Rouge și se pregătește pentru propria nuntă. Se pare că, în sfârșit, va avea parte de fericirea pentru care s-a luptat din greu, deși uneori simte că, asemenea adolescenților cu probleme pe care îi consiliază, nu deține deloc controlul asupra vieții sale. Așadar, când, una după alta, puștoaicele din vecini încep să dispară, amintirea cumplitei veri din copilăria ei revine și o doboară. Oare Chloe e paranoică pentru că descoperă nenumărate asemănări între crimele din trecut și cele din prezent? Dar dacă, pentru a doua oară în viața ei, tânăra e pe punctul de a demasca un criminal în serie?
I love
La început a fost o singură linie de cod. După trei ani, l-am botezat Henry. O intrigă modernă și întunecată care explorează complexitatea și posibilitățile inteligenței artificiale, analizând și teme umane mai ample — răzbunarea, durerea, dragostea și iertarea. Lydia lucrează de mulți ani la crearea unei Inteligențe Artificiale, Henry — încă dinainte de accidentul în care a murit frățiorul său și care-i bântuie coșmarurile; încă dinainte să plece tatăl ei, lăsându-le pe ea și pe mama sa chinuitor de singure; încă dinainte ca prietena ei cea mai bună să-i devină cel mai înverșunat dușman. Acum, Henry e puternic, inteligent, iubitor și înspăimântător de eficient: Lydia și-a construit singură iubitul perfect, într-un hard-disk plin de linii de cod. Dar ce este Henry cu adevărat? Și cât de departe e dispus să meargă ca să fie tot ce-și dorește Lydia?
Anii
La publicarea din Franța, în 2008, Anii a fost primită cu surprindere. Deși Annie Ernaux era deja de decenii o scriitoare iubită și premiată, Anii a reprezentat, în mult feluri, un nou început: atât un volum de memorii al unei întregi generații, dar și povestea unor oameni ce-și relatează istoria unică. Poate de aceea naratoarea cărții evită pronumele „eu”, alegând să folosească „noi”. Anii este o rememorare a perioadei 1941-2006, realizată cu ajutorul senzațiilor trecute și prezente, al fotografiilor, cărților, cântecelor, radioului, televiziunii, reclamelor, știrilor, totul contrastând cu însemnările de jurnal adunate de-a lungul a șase decenii.
Copil de octombrie
Între 2013 și 2017, Linda Boström Knausgård a fost internată periodic într-un salon psihiatric unde a fost supusă terapiei cu electroșocuri. Pe măsură ce terapia înainta, amintirile scriitoarei începeau să dispară. La ce mai e bun un scriitor fără memorie?
Cartea aceasta, bazată pe experiența autoarei, reprezintă o tentativă elocventă de a reține trecutul, de a crea o poveste, de a găsi sens și de a ține în viață legăturile cu familia, cu prietenii, chiar cu propria ființă. Aceasta este povestea luptei unei femei împotriva bolii mintale și a izolării. Este o mărturie crudă asupra felului în care scrisul poate să protejeze și să vindece.