BIZUL DIN SHOWBUSINESS
De ani de zile, romanii au parte de tot felul de serbari in aer liber. Nu conteaza daca e vara sau iarna, radiouri, televiziuni, marci de bere, telefonie mobila etc. se intrec in a organiza, in piete publice, concerte gratuite si focuri de artificii.
BIZUL DIN SHOWBUSINESS
|
|
De ani de zile, romanii au parte de tot felul de serbari in aer liber. Nu conteaza daca e vara sau iarna, radiouri, televiziuni, marci de bere, telefonie mobila etc. se intrec in a organiza, in piete publice, concerte gratuite si focuri de artificii.
Si de multe ori avem de-a face cu concerte-ghiveci, in care "canta" cu CD-ul,
de-a valma, trupe dance, pop si rock. Obiceiul e pe cat de "incetatenit",
pe atat de pagubos, iar efectele sunt dezastruoase. Pe de o parte organizatorii de spectacole care din ce in ce mai rar "indraznesc" concerte cu artisti romani, fiind interesati sa "aduca" nume cat mai interesante din strainatate. Pe de alta parte e publicul, pe care cu greu il poti convinge sa cumpere bilet la un concert cu artisti romani, pe care, in marea lor majoritate, ii poti vedea gratis, vara sau iarna, la mare, la munte sau in piata. Si nu in ultimul rand sunt artistii, care, in loc sa se bucure de respect, sunt tratati ca o marfa ce poate fi vanduta si cumparata. In Bulgaria, de exemplu, sunt organizate concerte open-air cu bilete ieftine si foarte ieftine (3 sau 5 Euro), dar nu gratuite. Ca sa nu mai vorbim de tarile dezvoltate, unde nimic nu e gratis. Imi amintesc cum la Londra, in urma cu 10 ani, BBC Radio 1 aniversa ceva si a organizat un concert in Finsbury Park, unde aveau bannere peste tot. Au cantat vreo 20 de trupe, Skunk Anansie, Iggy Pop si Sex Pistols au fost vedetele, iar biletul de intrare a costat doar 8 lire sterline, pentru ca BBC Radio 1 sarbatorea nu stiu ce.