Campania de publicitate facuta pentru aceasta editie a Festivalului George Enescu, in intregul sau, este de o amploare fara precedent si rezultatele s-au oglindit in stimularea si cresterea interesului publicului pentru concertele de la Sala Palatului si Ateneu. Epuizarea biletelor pentru multe dintre aceste evenimente sta marturie. Si totusi... cum de la unele concerte salile nu sunt nici pe jumatate pline? Sa fie oare muzica secolului XXI atat de grea? Sa fi e oare melomanul roman atat de ancorat in clasic si romantic? Sa fi e oare atat de puternica dorinta de a asculta un program diversifi cat? Sau publicului nu i s-au dezvaluit sufi ciente date care sa-i trezeasca interesul in aceasta directie? Poate ca o campanie publicitara indreptata spre aceasta zona ar putea ajuta ...
Recitalul Cvartetului Florilegium de duminica, 4 septembrie, de la Sala Radio a fost o lectie de profesionalism, daruire, de maiestrie artistica pusa in slujba creatiei romanesti de gen, dar un eveniment de care s-au bucurat doar cei cativa melomani prezenti. Format din Ioan Marius Lacraru – vioara I, Ladislau Csendes – vioara a II-a, Maria Ciuduc – viola si Anca Vartolomei – violoncel, Cvartetul Florilegium este in curs de realizare a unui ambitios proiect Panoramic XXXXI, un proiect de valorizare a creatiei camerale romanesti a ultimelor decenii, recitalul din festival inscriindu-se in acest parcurs.
Atentia melomanilor a fost stimulata de programul propus: Dan Timis – Cvartet de coarde, Sorin Lerescu – "Impressions' cvartet de coarde nr .3, Myriam Marbe – Cvartet de coarde nr. 2, Calin Ioachimescu – Cvartet de coarde nr.1 si Doina Rotaru – "Vivarta' pentru cvartet de coarde, creatii ale compozitorilor romani din diferite generatii, cu limbaje muzicale si modalitati de expresie distincte.
La impactul lor asupra publicului a contribuit in mod esential interpretarea Cvartetului Florilegium. Au fost versiuni interpretative de referinta pentru fi ecare opus in parte. Fiecare membru al cvartetului a contribuit in egala masura la realizarea intregului. Sub degetele lor, pe strunele instrumentelor abil manuite, nimic nu pare greu: de la introspectia monodiilor, la realizarea unei singure respiratii, de la acuratetea intonatiei, diversitatea culorilor timbrale, precizia ritmica, expresivitatea trasaturilor de arcus, la coloritul sonor tulburator, totul contribuie la cladirea sound-ului specifi c al acestui cvartet. Este un organism ce rezoneaza perfect la fiecare schimbare de stare, de nuanta, de expresie. Iar cvartetele interpretate (doua dintre ele fi indu-le dedicate: cele de Sorin Lerescu si Doina Rotaru) sunt creatii dificile si ambitioase caci, pentru fiecare compozitor, a scrie pentru cvartet de coarde este de fapt o cufundare in zona esentelor pure.