BUCUREŞTI, 17 octombrie 2012 – Media Image Group, cea mai importantă companie de monitorizare de presă şi analiză de conţinut media, anunţă rezultatele analizei media a Festivalului Internaţional al Orchestrelor Radio, RadiRo, desfăşurat în perioada 23 – 29 septembrie 2012 la Bucuresti.
Prima ediţie a Festivalului RadiRo a reprezentat cea mai nouă invitație adresată publicului amator de muzică clasică fiind organizat de Radio România. De-a lungul perioadei monitorizate, festivalul a generat un total de 377 de articole în media.
“Peste 80% din totalul ştirilor despre RadiRo au aparut pe paginile de Internet. Acest lucru reconfirmă faptul că majoritatea jurnaliştilor publică informaţiile culturale online”, a declarat George Domnişoru, Sales Manager Media Image.
Predominant, festivalul “RadiRo” a avut parte de o acoperire media pozitivă, peste 90% din materialele jurnalistice fiind favorabile evenimentului desfasurat in Bucuresti. Mai mult, principalele mesaje-cheie prin care presa a descris festivalul au fost aprecieri la adresa acestuia. Radiro - „artişti de prestigiu”, “o inițiativă fericită”, “un eveniment remarcabil”, “o inițiativă curajoasă”, “un moment istoric, “o premieră muzicală”, “o alternativă a Festivalului George Enescu”, astfel au prezentat jurnaliștii romani acțiunea culturală organizată în București.
În presa scrisă au fost publicate 33 de articole, subiectul cu cea mai mare audienţă fiind anunțarea deschiderii RadiRo la București în perioada 23-29 septembrie (6,9% din populatia adultă, urbană a României, reprezentând 674 000 cititori ).
În timpul festivalului, interesul jurnaliștilor s-a axat în special pe cronici de spectacol și portrete de artiști. De cea mai mare atenție a presei s-au bucurat directorul artistic al festivalului, pianistul și dirijorul Christian Zacharias, violonistul Maxim Vengerov și dirijorul român Ion Marin.
În radio şi televiziune au fost difuzate 35 de ştiri, cea mai mare audienţă netă (3,8% din populaţia adultă a României) atingând-o ştirea transmisă de ProTV despre prezenţa dirijorului Ion Marin la eveniment.
Media Image a monitorizat evenimentul în perioada 24 august - 8 octombrie 2012, relatările despre Festivalul RadiRo în presa scrisa atingând 10,8% din populaţia adultă, procent ce reprezintă un total de 1 049 000 de cititori.
Media Image este o companie de monitorizare de media independentă ce acoperă toate publicatiile din cele 40 de reşedinţe de judeţ şi din capitală, precum şi presa audiovizuala centrală şi cea online (peste 1800 de titluri).
Despre Media Image Group
Media Image Group este cea mai importantă companie de monitorizare de presă şi analiză de conţinut media care activează pe piaţa românească. Compania a fost înfiinţată în 1999, iar în prezent are în portofoliu peste 250 de clienţi din toate domeniile de activitate, printre clienţii companiei regasindu-se Casa Regală a României, Banca Mondială, UNICEF, Dacia, Coca Cola, OMV-Petrom, Orange, Vodafone, Cosmote, Romtelecom, J.W. Marriott, E.ON, GDF Suez, P&G, Unilever, PwC şi mulţi alţii.