Inainte de intalnirea in care s-a "batut in cuie" participarea lui Kempes la noul proiect, Tavi Iepan i-a sugerat lui Adi Popescu ca n-ar fi rau sa fie imprimate vechile piese Cargo, multe necunoscute. Adi a raspuns pozitiv, la fel ca si Christi Podratzky. Lor li s-au alaturat tobosarul timisorean Florin Cvasa si chitaristul "teuton" Matthias Lage.
Alex Revenco
Primul grup de "chitare electrice" in care a cantat Tavi Iepan a fost Autostop (foto jos). Dupa care a facut parte din Progresiv TM si Metamorf. In 1986, Iepan si Adi Barar infiinteaza un nou grup, pe care Tavi, mare fan al trupei Men at Work, il boteaza Cargo, titlul celui de-al doilea album al trupei australiene. In 1988 Iepan paraseste Romania, dar un an mai tarziu isi revede pe Litoral o parte din vechii colegi si este bucuros sa-l cunoasca pe noul vocalist, poreclit "Kempes". In Hamburg, alaturi de fostul coleg de la Metamorf, Dixi Krauser, infiinteaza grupul Sector, care debuteaza in Romania, la acel legendar festival rock din 1991, care a marcat intoarcerea pe scenele romanesti a multor artisti plecati in Occident in anii comunismului. Sector devine Flying Wood, iar la tobe vine Peter Behrens, tobosarul celebrului grup Trio.
POLYDOR SI PHIL MANZANERA
Cristian Podratzky isi incepe activitatea muzicala la Impact, grup pe care il infiinteaza in 1982. Din 1986 canta in legendara formula de trio a grupului Abra (foto stanga), alaturi de care castiga o serie de premii, printre care locul intai cu Abra si titlul de cel mai bun basist la festivalul de la Targu Mures (1986). In 1987 ajunge la cel mai titrat grup din Timisoara acelor ani, Pro Musica, participand la inregistrarea albumului "Rockul Baroc". In 1990, emigreaza in Germania si se stabileste la Berlin, unde ajunge bassistul trupei Poems for Laila. Contractul cu casa de discuri Polydor ii ofera o experienta muzicala de prim rang si imprimarea mai multor albume, printre care celebrul "I shot the Moon", inregistrat la Londra de unul dintre cei mai cunoscuti producatori, Phil Manzanera, chitaristul legendarului grup Roxy Music. Cariera lui continua ca muzician in mai multe grupuri, dar produce si inregistreaza trei albume cu Abra in Romania, printre care si "7" Abra featuring Mircea Baniciu, distribuite in Romania prin A&A Records.
Ovidiu "Kempes" Ioncu este unul dintre cei mai carismatici vocalisti din Romania si, potrivit multor specialisti, vocea numarul 1 din rockul autohton. Dupa atatia ani de absenta de pe scena continua sa aiba un numar impresionant de fani din toate generatiile. Si-a inceput cariera muzicala la grupul rock Capricorn, iar in 1988 se alatura formatiei Cargo. Doi ani mai tarziu face primele imprimari la TVR cu piesele "Doi prieteni" si "89". Urmeaza turnee si concerte in tara si strainatate (Iugoslavia, Franta) si participarea la numeroase festivaluri, popularitatea grupului fiind in continua crestere. Imprima in Franta primul single al grupului, cu piesele "Ana" si "Doi prieteni", dar si o parte din materialul unui viitor album.
POVESTIRI DIN GARA
In 1992, pe compilatia "East Meets West" (White Records), formatia Cargo este prezenta cu piesa "Povestiri din gara" (text si muzica Tavi Iepan). In acelasi an este lansat si primul album, "Povestiri din gara", multe piese devin hituri, iar vocea lui Ovidiu Ioncu, emblema trupei. Timbrul inconfundabil si prezenta scenica a lui Kempes fac ca, dupa Phoenix anii ’60 si ’70, Progresiv TM si Pro Musica anii ’80, Cargo sa devina, in anii ’90, formatia numarul 1 din Timisoara si, cu siguranta, una dintre cele mai bune trupe romanesti. In 1995, apare albumul "Destin" si la scurt timp dupa lansare, Kempes sufera un grav accident de motocicleta. Dupa o dificila perioada de recuperare, activitatea muzicala continua cu aparitia formatiei Cargo pe cateva compilatii. In 1996 Cargo si "Corala Teofana" colaboreaza pentru un album de colinde si obiceiuri de iarna, unde Kempes demonstreaza, inca o data, ca este "o voce mare" in orice context. Disensiunile din sanul formatiei se accentueaza si din cauza directiei muzicale, pe care "Kempes" o considera din ce in ce mai "comerciala". Cu toate acestea, reuseste o interpretare remarcabila si pe albumul "Ziua Vrajitoarelor" (1998). Discografia este completata de "Colinde" si Cargo BoxSet cu albumele "Povestiri din gara", "Destin" si "Ziua Vrajitoarelor". "Kempes" se casatoreste, asteapta primul copil si, in ciuda unei cariere stralucite, a unei imense popularitati si a numarului foarte mare de fani care vin la concertele Cargo, isi da seama ca nu poate intretine decent o familie. In consecinta decide sa plece din Romania, stabilindu-se in Australia.
LOCATARII
Inainte de Rezident EX, Tavi Iepan a pus bazele proiectului muzical Locatarii si impreuna cu Adi Popescu produce primul single al grupului, aparut pe CD. Urmeaza un Maxi Multimedia, "Locatarii numarul unu", ce cuprinde piesele "La stana" si "In lumea ta' (muzica si text Tavi Iepan). In 2009, apare albumul "Nu te supara, frate" (A&A Records), bine primit atat de mass-media, cat si de publicul care a avut ocazia sa-l asculte live. "La album s-a lucrat destul de mult, pentru ca a fost imprimat in mai multe sesiuni. Eu am venit de vreo trei-patru ori in Romania, cu un studio mobil. Din cauza asta a durat mai mult, iar la imprimare s-a lucrat aproape doi ani. Am mai inregistrat piese si in Germania si la Paris. Apoi a trebuit imprimata piesa «Lumea», cu muzicieni din Africa de Sud. A fost putin mai neortodox tot, pentru ca in mod normal repeti piesele in sala de repetitii si apoi mergi sa le inregistrezi intr-un loc, dar noi am venit cu piesele si le-am lucrat in functie de cat timp a avut fiecare", a spus atunci Tavi Iepan.
Componenta Locatarii: Mario Florescu (voce, Pro Musica), Horea Crisovan (chitara, Neurotica, Bio, Blazzaj), Lica Dolga (percutie, Pro Musica, Bega Blues Band), Radu Rotaru (clape), Adi Popescu (chitara, Metamorf, Cargo), Victor Miclaus (bass, AG Weinberger), Tavi Iepan (chitara).
REZIDENT EX
Revenit in tara, intr-o zi, Tavi Iepan s-a intalnit la Arad cu Simona, care i-a transmis ca lui Kempes i- ar placea sa se reintoarca pe scena, dupa care a intrebat: "Ce ar fi sa faceti ceva impreuna?". Asa a inceput totul, iar Tavi face o scurta prezentare: "Intamplarea a potrivit lucrurile si acum suntem pe cale sa ne realizam dorintele. Ma bucur ca ni se intampla asta. Altfel ar fi fost trist si nemeritat, si pentru «Kempes» si pentru noi. Este vorba de un vocalist de exceptie, care traieste in Australia, la 30 de ore de zbor. Un inginer de sunet foarte bun, si un chitarist la fel de bun, Adi Popescu, care traieste la Paris. Un tobosar fara compromisuri din Timisoara, Florin Cvasa. Un chitarist de heavy-metal din Hamburg, Matthias Lange. Un basist cu un ritm si o inima de aur din Berlin, Christian Podratzky. Si un compozitor care o ia de la capat cand altii ar vrea sa iasa la pensie, Tavi Iepan". Dupa care povesteste despre noul proiect: "Pentru mine este o premiera, in primul rand pentru ca se imprima cu formula actuala, in care fiecare are influenta lui. Incercam, pe cat posibil, un sunet si o orchestratie cat mai aproape de live. Spre deosebire de albumul «Povestiri din gara», acum particip direct la interpretarea, aranjarea si orchestrarea pieselor mele, care au aparut pe discurile si reeditarile Cargo. Iar piesele care nu au aparut pe discuri pana acum vor deveni pe aceasta cale accesibile celor care nu le-au ascultat si, cumva, se va rotunji informatia sonora a unui grup, sper eu, de referinta in muzica romaneasca. Sigur ca piesele trebuie ascultate si prin prisma momentului cand au fost compuse, dar orchestratia le va ajuta sa faca parte din prezent... Ma bucur acum ca un adolescent sa lucrez, in paralel la un al doilea album cu piese noi pentru trupa noastra... Problemele si divergentele personale pe care le avem, eu si «Kempes», cu unul sau altul nu au legatura cu muzica, iar noi incercam sa le tinem departe de acest proiect. Sigur ca nu putem schimba istoria. Sigur ca nu putem sa nu mai avem nici o legatura cu Cargo. Eu am fost membru fondator si, in prima perioada, am facut o parte importanta din piese, iar «Kempes» este vocea cu care multi identifica Cargo, astfel incat, pe undeva, fiecare dintre noi a avut o contributie la ce inseamna astazi numele asta. Ce facem noi acum nu este o concurenta pentru Cargo si nu dorim in niciun fel sa aducem prejudicii grupului. Ne uneste o traditie comuna, respectam tot ce a facut Cargo, cu si fara noi, si ce va mai face de acum incolo.
Decizia luata in 2003 nu a fost deloc usoara. Aveam in fata doua optiuni clare si fiecare dintre ele insemna un castig si o pierdere. Am decis atunci ca acel castig, care insemna o viata mai buna pentru familia mea, era mai important decat pierderea lumii magice in care simti ca te afli, atunci cand esti pe scena isi aminteste Ovidiu.
Citește pe Antena3.ro