x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Teatru Repertoriul Teatrului Național București, 22 - 28 februarie 2021

Repertoriul Teatrului Național București, 22 - 28 februarie 2021

de Magdalena Popa Buluc    |    17 Feb 2021   •   19:34
Repertoriul Teatrului Național București, 22 - 28 februarie 2021

LUNI, 22 FEBRUARIE

 

SALA MARE

Ora 20.00

 

SPECTACOL GĂZDUIT

ALL INCLUSIVE

de Alexandru Popa;

regia: Vlad Zamfirescu;

scenografie: Mădălina Marinescu

cu: Medeea Marinescu, Marius Manole, Mirela Oprișor, Vlad Zamfirescu, Diana Roman.

Spectacol independent găzduit de Teatrul Național din București.

 

Premiera spectacolului All inclusive, cea mai nouă producţie regizată de Vlad Zamfirescu, a avut loc la Palatul Naţional al Copiilor, cu casa închisă. Medeea Marinescu, Marius Manole, Mirela Oprişor, Vlad Zamfirescu şi Diana Roman au oferit un adevărat regal al comediei în faţa unei săli arhipline. S-a râs pe săturate, la o piesă jucată în vervă şi presărată cu situaţii de o ironie comică şi replici de tot hazul. La final, aplauzele furtunoase ce au durat minute în şir au încununat lansarea la apă a unui nou spectacol de succes.

 

Acţiunea gravitează în jurul familiei formate din Maurice (Marius Manole), Margaret (Medeea Marinescu) şi fiica lor Adele (Diana Roman). Ajunşi în preajma vârstei de 40 de ani, cu o fiică de 20, cei doi părinţi par să fie într-o căutare perpetuă a unui ideal nedefinit, tânjind mereu după altceva decât ceea ce le-a oferit viaţa până în acel moment. Existenţa lor ia o turnură neaşteptată atunci când Adele, tânără studentă, anunţă că trăieşte o poveste de dragoste şi aşteaptă un copil de la nimeni altul decât profesorul ei Vincent (Vlad Zamfirescu). Iar tatăl Adelei, Maurice (Marius Manole) traveresează criza vârstei de mijloc crezând că îşi va găsi fericirea chiar în braţele veselei Monique (Mirela Oprişor), sora iubitului fiicei sale. Ce se întâmplă când protagoniştii acesti scenariu ajung faţă în faţă veţi descoperi asistând la spectacol.  

 

Nu pierdeţi întâlnirea cu nume reprezentative ale noii generaţii de aur a teatrului românesc, în această nouă comedie spumoasă în care hohotele de râs se împletesc cu trăirea autentică şi cu momentele de mare tensiune emoţională. Regia spectacolului este semnată de Vlad Zamfirescu, iar scenografia de Mădălina Marinescu.

 

 

MIERCURI. 24 FEBRUARIE

 

SALA MICĂ

Ora 20.00

 

ActOrchestra

creație colectivă. Spectacol de muzică și pantomimă.

regia Horia Suru;

costume: Alina Herescu

cu: Petre Ancuța, Florin Călbăjos, Emilian Mârnea.

un spectacol 9G la TNB

Producție realizată de Centrul de Creație și Cercetare Ion Sava în cadrul programului 9G la TNB.

 

Spectacol muzical care nu e Music Hall. Spectacol de muzică și pantomimă

 

Nu este concert, nici teatru muzical, nici improvizaţie muzicală, nici exerciţiu de actorie… dacă vrem să definim genul. Este doar un joc la care se râde… serios, cu 3 actori şi încă 20 de parteneri… sau instrumente muzicale. Orchestra din această seară transformă concertul într-un spectacol de teatru, pentru că luptele de culise sunt mai spectaculoase decât spectacolul din scenă. Instrumentele o iau razna, iar artiştii devin o prelungire a sunetelor.

 

O poveste plină de umor, cu trei personaje pornite pe (mereu) imprevizibilul drum al supremaţiei pe scenă. Un concert împachetat într-o poveste veselă, sonoră, ritmată. Sunteţi pregătiţi pentru un maraton muzical şi teatral de o oră, unde se trece cu viteza luminii, de la Mozart la rock… şi la chansonete? Puneţi-vă centurile de rezistenţă maximă pentru starea de râs.

 

JOI, 25 FEBRUARIE

 

SALA ATELIER

Ora 19.30

 

DOUĂ PE FAȚĂ, DOUĂ PE DOS

de Theresa Rebeck;

regia Ion Caramitru

cu: Irina Cojar, Costina Cheyrouze, Lamia Beligan, Brânduşa Mircea, Raluca Petra, Tomi Cristin, Marius Bodochi.

Proiect realizat în cadrul programului Uși deschise pentru toți.

 

Tricotatul nu este numai pentru doamnele vârstnice! În comedia Theresei Rebeck, cinci femei aflate la a doua tinerețe se întâlnesc săptămânal ca să tricoteze. Dar firul de lână al ghemului nu este principalul fir al poveștii. Aceasta pentru că fiecare dintre cele cinci femei trebuie să facă față provocărilor pe care le ridică viața sau… bărbații. Printre trădări și dezamăgiri, personajele ajung să cunoască puterea vindecătoare a umorului și iertării. Umorul piesei camuflează parțial un tablou dramatic în care relațiile dintre oameni se dezvoltă pe atât de greu pe cât de repede se deșiră, asemenea tricotajelor pe care le împletesc protagonistele piesei.

 

Pusă în scenă în cadrul Programului „Uși deschise pentru toți”, Două pe față, două pe dos este una dintre cele mai inteligente comedii de moravuri, după cum o numea New York Times. O piesă în care abundă dialogurile spirituale, sarcastic și nespus de amuzante. Un spectacol cu partituri generoase pentru actrițele și actorii Naționalului bucureștean.

 

„Sunt femeie, sunt americancă, sunt mamă, câteodată scriu pentru televiziune, câteodată scriu scenarii de film; cânt la pian, tricotez, mă cert cu universul; sunt mânioasă, sunt tristă; am o fibră de un realism comic, dar și o notă de mizantropie și idealism. Mă puteți cataloga în multe feluri atât pe mine, cât și opera mea. Dar eu, personal, aș prefera cel mai mult să fiu considerată dramaturg.” Theresa Rebeck

 

 

VINERI 26 FEBRUARIE,

 

SALA MICĂ

Ora 20.00

 

ActOrchestra

creație colectivă. Spectacol de muzică și pantomimă.

regia Horia Suru;

costume: Alina Herescu

cu: Petre Ancuța, Florin Călbăjos, Emilian Mârnea.

un spectacol 9G la TNB

Producție realizată de Centrul de Creație și Cercetare Ion Sava în cadrul programului 9G la TNB.

 

Spectacol muzical care nu e Music Hall. Spectacol de muzică și pantomimă

 

Nu este concert, nici teatru muzical, nici improvizaţie muzicală, nici exerciţiu de actorie… dacă vrem să definim genul. Este doar un joc la care se rîde… serios, cu 3 actori şi încă 20 de parteneri… sau instrumente muzicale. Orchestra din această seară transformă concertul într-un spectacol de teatru, pentru că luptele de culise sunt mai spectaculoase decât spectacolul din scenă. Instrumentele o iau razna, iar artiştii devin o prelungire a sunetelor.

 

O poveste plină de umor, cu trei personaje pornite pe (mereu) imprevizibilul drum al supremaţiei pe scenă. Un concert împachetat într-o poveste veselă, sonoră, ritmată. Sunteţi pregătiţi pentru un maraton muzical şi teatral de o oră, unde se trece cu viteza luminii, de la Mozart la rock… şi la chansonete? Puneţi-vă centurile de rezistenţă maximă pentru starea de râs.

 

SÂMBĂTĂ, 27 FEBRUARIE

 

SALA MARE

Ora 19.00

 

CURSA DE ȘOARECI

de Agatha Christie

regia: Erwin Șimșensohn

cu: Ileana Olteanu, Dragoş Stemate / Florin Călbăjos, Lari Giorgescu / Petre Ancuța, Adela Mărculescu, Tomi Cristin, Ada Galeș / Cosmina Olariu, Mihai Calotă / Silviu Biriş, Gavril Pătru / Răzvan Oprea.

 

„În fiecare dintre noi zace un mister...”

 

Cursa de șoareci, în regia lui Erwin Șimșensohn, spectacolul care pune micile celule cenușii la treabă, este un irezistibil thriller clasic care îmbină umorul negru, suspansul, situațiile-limită, emoția și jocurile întortocheate ale minții. Fiind vorba de Agatha Christie, „regina crimei”, bineînțeles că nimic nu este ceea ce pare, toată lumea are ceva de ascuns, iar surprizele se dezvăluie la fiecare pas... greșit. Astfel, un idilic decor britanic devine peste noapte locul de desfășurare a unui formidabil policier, în care fiecare gest reprezintă o potențială probă judiciară.

 

Într-un conac al Angliei rurale, în plină (și convenabilă) furtună de zăpadă, mai mulți călători excentrici rămân înzăpeziți, rupți de civilizație și de lumea din jur. Însă ce pare la început doar o situație neplăcută, la îndemâna protecției consumatorilor, se transformă rapid într-o cursă a suspiciunilor, temerilor și adevărurilor tăinuite. Și-asta pentru că la radio, printre știrile despre starea drumurilor și puțin jazz, se strecoară un anunț neliniștitor. O crimă s-a petrecut în Londra, iar suspectul, ale cărui semnalmente se potrivesc oricui (chiar și neobișnuiților vizitatori), este în libertate. Printr-un ultim apel înainte de căderea liniilor telefonice, poliția anunță că va trimite un agent la pensiunea izolată. Oare vinovatul se află chiar printre oaspeți?

 

Cursa de șoareci, al doilea spectacol regizat de Erwin Șimșensohn la TNB, după Memoria apei, este o montare captivantă, cu o distribuție de excepție, replici istețe, umor britanic rafinat și o intrigă palpitantă, al cărei deznodământ pare să se rescrie în mintea fiecăruia dintre noi, pe măsură ce apar noi indicii. Fiecare personaj devine suspect, iar fiecare răsturnare de situație – o lovitură de teatru, în această nouă punere în scenă a uneia dintre cele mai faimoase piese de teatru din lume.

 

În Londra, Cursa de șoareci a avut premiera pe West End în 1952. Este considerat cel mai longeviv spectacol din istoria teatrului, jucându-se de aproape 66 de ani fără întrerupere: a avut deja peste 27000 de reprezentații, iar din distribuție au făcut parte de-a lungul timpului mai mult de 400 de actori.

 

 

 

SALA PICTURĂ

Ora 19.30

 

ORCHESTRA TITANIC

de Hristo Boicev

regia Felix Alexa

cu: Mihai Constantin, Richard Bovnoczki, Claudiu Bleonţ, Mihai Călin, Tania Popa.

 

O comedie filosofică și absurdă despre dorința de evadare în iluzie. Într-o gară dezafectată, patru marginali ai societății, patru personaje burlești așteaptă un tren care nu oprește niciodată. În acest sens, piesa ne trimite cu gândul la textul lui Beckett, Așteptându-l pe Godot. Dar, spre deosebire de acesta, aici avem de-a face cu apariția lui Harry și urcarea în tren. Însă, dincolo de această așteptare încheiată, o nouă așteptare începe. Încotro se vor îndrepta? Către ce tărâmuri? Poate spre o Europă a prosperității? Ori un Eden al fericirii eterne? Sau, de fapt, spre marele final? O întrebare dureroasă pe care o ridică Hristo Boicev, cel mai cunoscut și mai jucat dramaturg bulgar al zilelor noastre.

 

Aflat la a doua întâlnire cu dramaturgia lui Boicev (după Spitalul comunal de la Teatrul Metropolis), Felix Alexa creează un univers de un realism magic, potențat și de excelentul decor al Andradei Chiriac. Unii dintre cei mai cunoscuți actori ai Teatrului Național dau naștere unor nebuni tragici, dotați cu un acut simț al umorului. Un spectacol tragi-comic în care momentele muzicale răsună asemenea acordurilor intonate de orchestra de pe Titanic, în timp ce vaporul se scufundă. Și ce poate fi mai ironic și mai absurd decât să auzi, în ultimele clipe ale vieții, sonoritățile vibrante din Oda bucuriei?

 

 

 

 

SALA ATELIER

Ora 20.00

 

LUMINIȚA, DE LA CAPĂTUL TUNELULUI

de Radu F. Alexandru

regia Mircea Cornișteanu

cu: Constantin Cotimanis, Monica Davidescu / Iuliana Moise, Dragoş Stemate, Alexandra Poiană.

 

Luminița, de la capătul tunelului este o comedie amară despre cinismul politic și moftangii vremurilor noastre, despre iubirea dată în schimbul carnetului de partid, despre infidelități validate de sondaje și despre mentalități corupte.

 

Într-o lume în care contează mai mult cu ce ți-ai mobilat casa decât cu ce ți-ai mobilat mintea, versatul politician Virgil Neacșu își înțelege bine rolul în carnavalul manipulărilor. De-asta îi tolerează amabil pe amanții soției lui, până când nevasta unuia dintre ei îi amenință poziția de forță. Și-atunci începe un joc periculos, punctat de zâmbete amare, la finalul căruia presupusa pradă devine vânător, iar sistemul se regenerează cu „oamenii noi”.

 

Spectacolul surprinde aceste resorturi interioare care pervertesc relații, comportamente, percepții, într-o propunere scenică plină de ritm, energie, luciditate comică, făcându-ne atenți la realitatea noastră de fiecare zi.

 

Iar propunerea scenografului Puiu Antemir, de a invita publicul în casa familiei Neacșu, prin inspirata plasare a gradenelor în spațiul de joc, decupează clar ideea că nu mai suntem doar spectatori, ci avem un rol important în tot ceea ce se întâmplă, fie că alegem să privim sau să acționăm.

 

 

SALA MICĂ

Ora 18.00

 

FETIȚA SOLDAT

de Mihaela Michailov

regia Silvia Roman

cu: Silvana Mihai / Cristina Juncu. Vocea bunicii (înregistrare audio): Mariana Mihuț

un spectacol 9G la TNB

Producție realizată de Centrul de Creație și Cercetare Ion Sava în cadrul programului 9G la TNB.

 

Fetița soldat este o poveste pentru toate vârstele și toate timpurile, purtând cu ea parfumul copilăriei dintotdeauna. Lumea văzută prin ochii unei fetițe de 9 ani este plină de candoare și imprevizibilă ca o joacă serioasă de-a viața și moartea.

 

Spectacolul se compune ca un puzzle copilăresc din amintirile despre Bunica, personajul central al acestui Cosmos, stăpâna jocurilor și deținătoarea tuturor micilor și marilor întrebări din univers. Bunica este copilăria, este lumea, este viața. De aceea ea nu are voie să dispară, iar micuța Ami se hotărăște să își salveze bunica de la moarte, antrenând în apărarea ei o întreagă armată de soldăței…

 

Un one woman show – în două interpretări (Silvana Mihai și Cristina Juncu) –, puternic, sensibil, cu umor, actual ca mesaj și abordare, unde realismul psihologic poate atinge profunzimi ale abisului. Un spectacol care, cu delicatețea inocenței, ridică întrebări necesare despre viață, moarte, societate, educație, toleranță.

 

„Fetița soldat este o piesă despre politica afectelor. O piesă despre o fetiță care-și imaginează o întreagă lume, un complex de acțiuni de apărare pentru a-și salva bunica. O piesă despre o materie care nu se învață la școală: empatia. O piesă despre ce vrem să ne facem atunci când o să fim mari. Sau despre ce n-am apucat să ne facem pentru că oamenii mari ne-au făcut ce-au vrut ei.

 

O piesă despre bunicile și bunicii care ne-au creat copilării solare, ajutându-ne să înțelegem ce-i cu lumea asta. O piesă despre copii care inventează cel mai tare joc de strategie: apărarea celor dragi. Pentru că solidaritatea și iubirea pot schimba ceva. Și pentru că neimaginată, schimbarea nu poate apărea. Fetița soldat este o piesă despre legături afective care nu se pierd niciodată”. Mihaela Michailov

 

Un moment scurt de respiro, de reflecție, de sinceritate față de noi. Un amalgam de întrebări fără răspuns despre iubire, curaj, empatie, dor, viață și moarte prin prisma unei fetițe cu o imaginație imprevizibil de bogată și o curiozitate specifică vârstei. Un univers ludic, candid care cu siguranță ne va reactiva amintiri de demult. Un exercițiu colectiv de reîntoarcere la copilărie. Un spectacol despre și pentru toți cei care și-au dorit să salveze pe cineva drag, cu drag”. Silvia Roman

 

 

 

 

DUMINICĂ, 28 FEBRUARIE

 

SALA MARE

Ora 20.00

 

ALLEGRO, MA NON TROPPO

de Ion Minulescu

regia Răzvan Popa

cu: Gavril Pătru / Răzvan Popa, Marius Rizea, Eugen Cristea, Monica Davidescu / Costina Cheyrouze, Aylin Cadîr / Ileana Olteanu, Victoria Dicu / Raluca Petra.

 

Autor dramatic jucat cu mare succes pe vremea sa, Ion Minulescu (1881 – 1944) este cunoscut astăzi mai ales ca poet al Romanțelor. Teatrul său merită a fi redescoperit pentru dialogurile vii, umorul alert, naturalețea poveștii, verva intelectuală, originalitatea scriiturii.

 

O comedie sentimentală, cu încurcături amoroase și suspansuri dramatice. O satiră de moravuri cu un milionar, o soție și un dramaturg, alături de alte personaje pitorești – o amantă, un samsar, o slujnică – vă va ține, timp de o oră și jumătate, captivați de farmecul și savoarea epocii interbelice.

 

Apariții neașteptate și răsturnări de situație, un ingenios melanj între teatru și realitate, un adulter care se comite sub ochii soțului, sub masca unei piese fictive. O pledoarie pentru firescul în teatru, care trebuie să se inspire din viață.

 

 

 

 

SALA STUDIO

Ora 20.00

 

FRUMOS E ÎN SEPTEMBRIE LA VENEȚIA

după Teodor Mazilu

regia Mariana Cămărășan

cu: Oana Pellea, Mircea Rusu.

 

O neașteptată poveste de dragoste se dezvăluie acolo unde suntem prea obișnuiți să vedem doar neajunsurile, într-o realitate pe care doar visul pare că o mai face suportabilă. Dar el nu poate și nu trebuie să o substituie, ci doar să-i aducă la lumină profunzimea, sensul și frumusețea.

 

Această parabolă teatrală îi aduce împreună pe actorii Oana Pellea și Mircea Rusu, însoțiți de o echipa de creație deja consacrată cu care Oana Pellea a realizat N(AUM), Efectul razelor gama asupra crăițelor lunaticeIdolul și Ion Anapoda: Ștefan Vasilescu, Vladimir Turturică, Vlad Lăzărescu și Mariana Cămărășan.

 

„Îndrăgostiți de însuși faptul de a fi îndrăgostiți, milioane de oameni visează Veneția. Adriatica bate cu valurile sale malurile de cărămidă ale insulei. Felinarele se aprind unul câte unul, dintr-un tonomat se aude incredibila muzică a lui Lucio Dalla. Totul e ireal de frumos. În mirajul romantismului absolut, o femeie și un bărbat se redescoperă, așa cum nu și-au imaginat vreodată că ar putea fi. Realitatea, mijlocită de vis și dincolo de vis, este, de fapt, fabuloasă, iar lucrurile pe care abia îndrăznim să le visăm există deja în sufletul fiecăruia dintre noi. Ele prind viață atunci când… atunci când trăim acea… acel… nu găsesc cuvântul… care e antonimul singurătății?” Mariana Cămărășan

 

Mazilu avea un spirit de combatant. În fiecare clipă era pregătit să participle la o cruciadă  împotriva confortului intelectual, a certitudinilor și a clișeelor. Aveam impresia că inteligența lui începea acolo unde a noastră obosea, dizlocându-ne cu flacăra ei rece din cotloanele amăgirilor și prejudecăților.

 

Există artiști la care puntea între viață și operă e greu de identificat, contururile ei se pierd  în cețurile și contorsionările ființei. La Mazilu această punte e limpede  desenată. Regăsim în teatrul lui toate componentele dramatice ale omului Mazilu: alegerea deliberată a singurătății, refuzul  oricărui tip de cârje (de la cea socială până la cea metafizică), înclinarea spre sinceritatea dusă până la frontierele auto-mutilãrii.

 

Frumos e în septembrie la Veneția... face parte din invitațiile la o luciditate împinsă până la extremele ei consecințe. Scenariul propus e radical, posibilitățile sunt numai două: ori trăim, ardent și total în prezent, cu toate spaimele, fragilitățile și deliciile lui, ori, precum protagoniștii piesei, ne refugiem într-un alt timp - trecut sau viitor - și ratăm întâlnirea noastră cu viața.

 

„Totalitarismul" scenariului propus e îmblânzit de farmecul dialogului și de o evanescență, dar reală tandrețe a autorului fațã de cei care, din frică fațã de nemilosul prezent, se refugiază în brațele ocrotitoare ale himericului. Cu siguranță, precum Sfântul Antonie cel Mare în pustiu, a fost și el vizitat de această ispită. Rezistându-i, a dobândit, cu un preț dureros, dreptul de a ne vorbi despre ea.

 

A trăit într-o neîncetată exigență față de sine, în refuzul (sau neputința?)  compromisurilor. Și cum spunea unul din personajele lui: „Cine nu iubește compromisurile, nu iubește viața.” Dar e vorba de o cu totul altă viață decât cea care a fost, scurtă și mistuitoare, viața lui Teodor Mazilu.” Ioana Mazilu

 

 

SALA PICTURĂ

Ora 20.00

 

FIGURANTA

One - Woman - Show

de Andreas Petrescu;

regia Tania Popa;

Muzica originală: Liviu Elekes;

cu: Tania Popa.

 

Spectacol prezentat în cadrul programului „Uși deschise pentru toți"

One Woman Show

 

După succesul cu „Fata din curcubeu”, Tania Popa revine pe scena TNB cu un nou one-woman-show de excepție: Figuranta, de Andreas Petrescu.

 

Un text emoționant care prezintă povestea tragi-comică a Aniei, o actriță aspirantă, a cărei viață se împarte între încercarea disperată de a-și face o carieră în teatru și neîmplinirile din viața personală.

 

Tania Popa este o bombă cu ceas. O bombă cu ceas de lux. Nu stii niciodată când va exploda iar atunci când o face, reacția e puternică, mătură totul în jur. Dar nu cu violență ci cu sensibilitate. Cu multă căldură.

 

Figuranta este un text scris special pentru ea. De cum l-a primit s-a aruncat asupra lui ca un om flămând. L-a desfăcut, s-a îmbrăcat cu el, l-a consumat si apoi a devenit al ei. Sunt foarte mulți actori în România. Mulți dintre ei sunt buni. Foarte buni. Tania nu e printre ei. Pentru că Tania este printre cei mai buni. Si acestia sunt puțini. Cuvintele mele se aud pe scenă prin gura Taniei Popa si asa devin mai frumoase. Cuvintele mele înseamnă ceva, au viață în ele, datorită ei. Pentru că asta stie ea să facă. Să explodeze viață pe scenă”. Andreas Petrescu

 

 

 

 

SALA ATELIER

Ora 19.30

 

INCOGNITO

de Nick Payne; regia Zsuzsanna Kovacs

cu: Monica Davidescu, Aylin Cadîr, Ovidiu Cuncea, Lari Giorgescu.

 

În ce măsură creierul ne poate determina nivelul de inteligență, memoria, comportamentul, afectivitatea? Cine suntem și ce anume ne face să fim ceea ce suntem? Pentru cei interesați de profunzimile creierului uman, dar și de mai profunda noastră ignoranță, Teatrul Național București prezintă spectacolul Incognito de Nick Payne (un proiect în cadrul Programului „Uși deschise pentru toți”).

 

Unul dintre cei mai cunoscuți tineri dramaturgi și scenariști englezi, Nick Payne este pasionat în egală măsură de știință, presa supranumindu-l pe dramaturg „Mr. Science”. După succesul internațional cu piesa „Constellations”, al cărei personaj principal era mecanica cuantică, în Incognito personajul central, unul foarte capricios și imprevizibil, este creierul uman. Alcătuită din mai multe episoade întrețesute, asemenea unor universuri multiple într-o evoluție non-liniară, Incognito prezintă trei povești, două dintre ele inspirate din fapte reale. Prima vorbește despre furtul creierului lui Albert Einstein, a doua prezintă cazul unui pianist care, în urma unei operații experimentale pe creier, își pierde memoria de scurtă durată; a treia, ficțională, o are în centru pe Martha, neuropsiholog, care încearcă să se cunoască pe sine însăși în timp ce sondează mintea pacienților săi.

 

Sub conducerea regizoarei Zsuzsanna Kovacs și în scenografia Corinei Boboc,  Monica Davidescu, Aylin Cadîr, Ovidiu Cuncea și Lari Georgescu realizează o extraordinară performanță actoricească, interpretând peste 20 de roluri, trecând cu inteligență de la un personaj la altul, într-o călătorie imaginară prin labirintul creierului uman. Fiindcă, așa cum spunea Einstein, „imaginația este mai importantă decât cunoașterea. Cunoașterea e limitată”.  

 

 

 

SALA MICĂ

Ora 18.00

 

FETIȚA SOLDAT

de Mihaela Michailov

regia Silvia Roman.

cu: Silvana Mihai / Cristina Juncu. Vocea bunicii (înregistrare audio): Mariana Mihuț.

un spectacol 9G la TNB

Producție realizată de Centrul de Creație și Cercetare Ion Sava în cadrul programului 9G la TNB.

 

Fetița soldat este o poveste pentru toate vârstele și toate timpurile, purtând cu ea parfumul copilăriei dintotdeauna. Lumea văzută prin ochii unei fetițe de 9 ani este plină de candoare și imprevizibilă ca o joacă serioasă de-a viața și moartea.

 

Spectacolul se compune ca un puzzle copilăresc din amintirile despre Bunica, personajul central al acestui Cosmos, stăpâna jocurilor și deținătoarea tuturor micilor și marilor întrebări din univers. Bunica este copilăria, este lumea, este viața. De aceea ea nu are voie să dispară, iar micuța Ami se hotărăște să își salveze bunica de la moarte, antrenând în apărarea ei o întreagă armată de soldăței…

 

Un one woman show – în două interpretări (Silvana Mihai și Cristina Juncu) –, puternic, sensibil, cu umor, actual ca mesaj și abordare, unde realismul psihologic poate atinge profunzimi ale abisului. Un spectacol care, cu delicatețea inocenței, ridică întrebări necesare despre viață, moarte, societate, educație, toleranță.

 

„Fetița soldat este o piesă despre politica afectelor. O piesă despre o fetiță care-și imaginează o întreagă lume, un complex de acțiuni de apărare pentru a-și salva bunica. O piesă despre o materie care nu se învață la școală: empatia. O piesă despre ce vrem să ne facem atunci când o să fim mari. Sau despre ce n-am apucat să ne facem pentru că oamenii mari ne-au făcut ce-au vrut ei.

 

O piesă despre bunicile și bunicii care ne-au creat copilării solare, ajutându-ne să înțelegem ce-i cu lumea asta. O piesă despre copii care inventează cel mai tare joc de strategie: apărarea celor dragi. Pentru că solidaritatea și iubirea pot schimba ceva. Și pentru că neimaginată, schimbarea nu poate apărea. Fetița soldat este o piesă despre legături afective care nu se pierd niciodată”. Mihaela Michailov

 

Un moment scurt de respiro, de reflecție, de sinceritate față de noi. Un amalgam de întrebări fără răspuns despre iubire, curaj, empatie, dor, viață și moarte prin prisma unei fetițe cu o imaginație imprevizibil de bogată și o curiozitate specifică vârstei. Un univers ludic, candid care cu siguranță ne va reactiva amintiri de demult . Un exercițiu colectiv de reîntoarcere la copilărie. Un spectacol despre și pentru toți cei care și-au dorit să salveze pe cineva drag, cu drag”. Silvia Roman

 

 

 

 

SALA MEDIA

Ora 11.00

 

TEATRUL NAŢIONAL PENTRU COPII

spectacol pentru 5-12 ani.

În această stagiune, am construit pentru voi Cetatea poveștilor.

 

Căsuțele din cetate au fiecare câte o poveste. Voi va trebui să alegeți "căsuța" iar personajele bune sau rele se vor prezenta în fața dumneavoastră.

 

Jocul de-a teatrul continuă și în acest an ciudat, la Teatrul Național! Vă așteptăm cu drag! Mare atenție! Să nu care cumva să uitați măscuțele acasă!

 

Teatrul Naţional pentru Copii, proiect iniţiat de Fundaţia Abracadabra, condusă de actorul Marian Râlea, în parteneriat cu Teatrul Naţional din Bucureşti, este locul unde copiii urcă pe scenă şi devin eroii cei buni şi frumoşi ai basmelor. Ca într-o adevărată magie, « înarmaţi » cu doar câteva elemente de costum şi de decor, ei învaţă să-şi înfrângă teama şi să lupte  vitejeşte cu duhurile rele, cu forţele cele întunecate din poveştile românilor, de ieri şi de azi.

 

Înarmaţi cu multă fantezie şi poftă de joc, dar şi cu o recuzită neaşteptată, urcând pe scenă şi învingându-şi teama, micuţilor actori li se oferă şansa ca, la capătul premierei să concureze pentru un rol special, erou de poveste. În lumea magică a teatrului şi a copilăriei, totul este permis. Poţi să lupţi cu forţele rele, ţinând în mână un balon pe post de sabie, şi să le învingi, pentru că la Teatrul Naţional pentru Copii Binele triumfă întotdeauna prin luptă dreaptă.

 

Fiind vorba numai despre spectacole interactive, copiii trebuie să ştie că există câte un rol pentru fiecare dintre ei şi, odată cu evoluţia poveştii, apare şi şansa de a fi învingător. De-a lungul stagiunii, toţi copiii vor urca pe scenă şi vor deveni Eroi în nemuritoarele basme ale românilor.

×