Un album trebuie să fie pe gustul tuturor. Iar eu cănt pentru toată lumea. Şi atunci, cum să fac pentru ca prin această placă neagră şi tare să pot transmite acelaşi mesaj de iubire, de bucurie sau de tristeţe unor oameni atăt de diferiţi? Cred că pur şi simplu făcăndu-mi bine meseria.
Alături de cei mai buni tehnicieni, Julio lucrează mereu in cel mai performant studio din lume.
Un album trebuie să fie pe gustul tuturor. Iar eu cănt pentru toată lumea. Şi atunci, cum să fac pentru ca prin această placă neagră şi tare să pot transmite acelaşi mesaj de iubire, de bucurie sau de tristeţe unor oameni atăt de diferiţi? Cred că pur şi simplu făcăndu-mi bine meseria. Dar, avănd in vedere că eu sunt cel care primeşte cel mai mult, trebuie să fiu şi cel care dă cel mai mult. In plus, fiecare versiune trebuie să aibă, in limba in care a fost scrisă, propriul limbaj, propriul accent, un anumit mod personal de adresare, in funcţie de emisfera căreia i se adresează. Ramón şi cu mine ştim foarte bine asta. El e foarte meticulos şi tocmai de aceea mă bucur mult că-i sunt coleg şi că-mi este producător. In studioul de inregistrări nu există nici un obiect personal. Numai ce aducem noi cănd venim. In fiecare noapte, pănă şi tehnicienii sunt americani. Mulţi au barba lungă, ţigări interminabile şi poartă cămăşi mulate pe corp. Sunt genii ale electronicii, cei mai buni - mie imi par de pe altă planetă - oameni care imi umplu sufletul de bucurie cănd ii văd zămbind, cănd descopăr că ţin ritmul melodiei bătănd in podea cu tenişii sau cu cizmele lor texane, sau cănd văd că ridică degetul mare, acelaşi cu care fac semnul victoriei, cănd lansează cu succes o rachetă pe Lună: "OK, Julio". Albumul este o chestiune delicată. Pentru că este laboratorul cu elemente de alchimist, de vrăjitor şi de tehnician spaţial in care se naşte ceea ce trebuie să fie, fără nici cea mai mică posibilitate de a da greş, albumul care trebuie să devină imediat un succes. De multă vreme nu m-am inşelat in această privinţă. Pentru asta lucrăm in cel mai bun studio din lume, ştiu. Imi place să fiu inconjurat de cei mai buni. Nu vreau să-mi reproşez că am dezamăgit pentru că mi-a lipsit una sau alta.
Cel mai nou disc din 2007
Un nou album al lui Julio Iglesias, scris şi compus de Pascal Obispo, David Gategno şi Didier Barbelivien. Artistul care a văndut peste 250 de milioane de albume şi a primit peste 1.500 de discuri de aur şi de platină revine cu un nou album in limba franceză. Fiind un omagiu adus unei ţări căreia ii datorează atăt de mult, Franţa, albumul surprinde prin calitatea sa, prin piesele sale actuale ("Donner", "De vous à moi") şi prin eleganţa textelor ("Quelque chose de France"), la care se adaugă participarea lui Francoise Hardy ("Partir quand mÃşme").
Pentru Julio, Ramon Arcusa e personajul-cheie
"Sunt zile in care vine la mine acasă, pe insulă, dimineaţa, dispus să lucrăm puţin la versurile vreunui căntec pe care l-am lăsat in noaptea de dinainte pentru zorii zilei următoare. Ramón uneori ştie foarte bine că pierdem timpul, dar imi place să ne vedem feţele aşa, la soare, intr-o atmosferă atăt de diferită de aceea in care compunem, vorbim, căntăm, mănuim această lume minunată a manetelor, clapelor, butoanelor,
intotdeauna la lumina artificială. Colaborarea noastră este intensă, explozivă, bazată pe dialog, dar sunt şi nopţi in care eu aduc la studio o parte din problemele personale. Şi el o face, dar trebuie să recunosc neintărziat că fie nu le are, fie nu se observă că le are, şi astfel devine intr-un fel sfătuitorul meu, fratele meu mai mare, pe umărul căruia plăng de multe ori. Dacă ne e poftă de ceva, ne ducem la automatele din studio şi uneori ne intălnim, spre exemplu, cu Bee Gees, care sunt aproape de noi şi locuiesc tot in Miami, legaţi de această a doua casă a noastră, de acest miraj al Miamiului, locul nostru obişnuit de muncă."
Albumul e cheia succesului
"Studioul de inregistrări este magic, te nelinişteşte. Pare a ţine de o altă lume. Pentru că aici se naşte albumul, şi deşi eu cred că sunt mult mai mult decăt un om-album, inţeleg, totodată că albumul in muzica modernă este ca vaporul pentru marinar, ca avionul pentru pilot. Pentru interpretul de muzică modernă, albumul este vehiculul care-l duce rapid la destinaţie. Este, pe de altă parte, vehiculul care iţi face cunoscută arta cel mai repede posibil. Albumul mai este cheia succesului interpretului care vinde mult, milioane de unităţi, ca mine."