x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Amelie a devenit Chanel

Amelie a devenit Chanel

de Cristina Bazavan    |    25 Apr 2009   •   00:00

Săptămâna aceasta, lumea filmului s-a reunit cu cea a modei, şi-au arcuit sprâncenele superior şi au privit ecranizarea vieţii lui Coco Chanel.



Regizat şi scris de Anne Fontaine, filmul Coco avant Chanel o are pe Audrey Tatou (fosta Amelie) în rolul principal şi se ocupă de perioada de dinaintea debutului ca brand de fashion a franţuzoaicei misterioase şi seducătoare.

Anul acesta sunt anunţate trei filme inspirate din viaţa lui Coco Chanel, unul dintre ele cu Sharon Stone, aşa că prima lansare a fost aşteptată cu sufletul la gură.

"E un film despre modă care arată bine", a scris Variety, lăudând-o apoi pe Tatou pentru interpretarea ei puternică. "Are un titlu care va provoca furtuni în multiplexurile din toată lumea", a comentat Hollywood Reporter, în timp ce revistele de modă au făcut pictoriale Chanel pentru coperte.

Chanel e la modă acum? Poate că noua colecţie e mai spectaculoasă decât precedentele, poate că vânzările de la Chanel 5 au rămas constante şi în perioada crizei - la fiecare 5 secunde se vinde o sticuţă de parfum undeva în lume -, dar nu doar de aici vine interesul pentru filmul Coco avant Chanel.

Fontaine, actriţă, scenaristă şi regizoare, a făcut o mişcare foarte deşteaptă. S-a aşezat pe valul de simpatie pe care l-a creat chick lit-ul (literatura cu şi despre shopping, modă, bârfe şi alte drăgălăşenii pentru fete) şi a ales să prezinte viaţa lui Coco Chanel aşa cum nu apare în CV-urile unui designer. A urmărit îndeaproape partea de început a intrării pe piaţa mondenă şi socială, apoi a afacerilor tinerei care se numea Gabrielle Chanel. Filmul livrează astfel varianta reală, dar în imagini, a poveştilor cu Cenuşărese ale modei pe care pelicule ca "Mă dau în vânt după cumpărături" ori "Diavolul se îmbracă de la Prada" le-au promovat în anii trecuţi.

Filmul nu i-ar plăcea lui Coco, deşi Audrey e mai frumoasă decât ceea ce vedea Chanel în oglindă dimineaţa. Dar designerul şi-a negat întotdeauna sărăcia şi originea fără pedigree, consumându-şi câţiva ani buni ca să alimenteze biografii cu minciuni în care îşi schimba anul naşterii, făcându-se cu 10 ani mai tânără, spunea că mama a murit când avea 2 ani, în loc de 12.

Ea ar fi îndrăgit mai degrabă misterul din reclama lui Buzz Luhrmann (cu Nicole Kidman eroină) sau pasiunea pe care Luc Besson a pus-o în Estella Warren pentru precedentul clip publicitar al parfumului No 5.

Amuzant, cu dialoguri deştepte, onest cu realitatea, cu actori buni şi costume frumoase, aşa e descris filmul în majoritatea cazurilor. E deci de căutat în cinematografe.

Coco avant Chanel se află pe lista de distribuţie în România, dar nu are încă o dată stabilită pentru acest an.

×
Subiecte în articol: editorial chanel