x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Apropo de inflaţia parcărilor: Mediul economic din Bucureşti e mai poluat decât cel natural!

Apropo de inflaţia parcărilor: Mediul economic din Bucureşti e mai poluat decât cel natural!

de Ionuț Bălan    |    16 Aug 2022   •   07:40
Apropo de inflaţia parcărilor: Mediul economic din Bucureşti e mai poluat decât cel natural!

Cuvântul inflaţie este probabil cel mai des întâlnit în ştirile şi reportajele economice ale momentului. Cu precizarea că laureatul Nobel Milton Friedman obişnuia să spună că inflaţia e o formă de taxare nelegiferată. Şi care sunt zonele „producătoare” de majorări de preţuri? Păi, cum care? Energia, sub toate formele sale, dar şi parcările bucureştene!

Apropo de parcări, când primarul general Sorin Oprescu a inaugurat-o pe cea de la Universitate - în noiembrie 2012 - i-a avertizat pe șoferii că dacă vor mai parca ilegal vor avea probleme, iar tabloidele au titrat: Află cât e tariful? Am dat clic și am văzut că era 2,5 lei/oră. Știți cât e acum preţul pentru parcarea în centru? 5 -10 lei pe oră? Oare la ce nivel se plasează inflaţia parcărilor şi câtă taxare ascunde? La fel de multă precum cea de la gaze?

Iată cum mediul economic din Capitală e mai poluat decât cel natural! Şi nimeni nu ridică problema să fie pusă să plătească şi forţa de vot - pensionarii - când foloseşte mijlocul de transport ecologic tramvai, ci se arată cu insistenţă către poluator şi poluare, chiar dacă cea din Bucureşti are legătură cu infrastructura deficitară. Adică, în ciuda faptului că tramvaiul ecologic subteran din Drumul Taberei care a fost dat în folosință îi lipsesc stațiile Hasdeu, Cișmigiu şi Universitate 2, exact acelea pe care le puteau folosi locuitorii cartierului ca să-și lase mașinile acasă și să vină la serviciul din centru. Ele trebuiau finalizate, potrivit declarațiilor oficiale, în 2017!

De asemenea, lucrările la Pasajul Colentina și lărgirea Prelungirii Ghencea stagnează. Nu se poate să abandonezi elementele de infrastructură începute sau proiectate, necesare fluidizării circulației și apoi să zici că de vină sunt poluatorii auto buni de taxat, în contextul în care România e o țară aglomerată cu mașini puține, deci are clar o problemă de infrastructură!

Iar o altă idee cât se poate de logică e aceea că dacă bucureștenii locuiesc supraetajat, la fel ar trebui parcate și mașinile lor. Și abia după ce există infrastructură să fie amendat acela care nu o utilizează şi îşi lasă maşina în zonele interzise.

Problema se rezolvă cu infrastructură, nu cu poliţia!

×