Romăni, bucuraţi-vă! Se innoieşte asfaltul in Cotroceni! Dacă există in Romănia un cartier, care mai poate fi amănat căţiva ani lungi la asfaltare, acesta e Cotroceniul. Cu toate acestea, nici nu s-a urnit bine proiectul de reabilitare a reţelei stradale, că primarii i-au şi trimis pe cei mai buni asfaltatori in cel mai scump cartier şi mai ingrijit sector al Bucureştiului.
Romăni, bucuraţi-vă! Se innoieşte asfaltul in Cotroceni! Dacă există in Romănia un cartier, care mai poate fi amănat căţiva ani lungi la asfaltare, acesta e Cotroceniul. Cu toate acestea, nici nu s-a urnit bine proiectul de reabilitare a reţelei stradale, că primarii i-au şi trimis pe cei mai buni asfaltatori in cel mai scump cartier şi mai ingrijit sector al Bucureştiului. Ca să vadă preşedinţia, boierimea şi şmecherimea de aici ce harnică şi orientată e Primăria.
Are nevoie Cotroceniul de incă un strat de asfalt, pe uliţele sale europeneşti, la fel cum au şi proprietarii de Mercedesuri de aici nevoie de Bentleyuri. Un arheolog al balcanismelor ar putea citi, in straturile de asfalt din Cotroceni, intreaga istorie a servilismului funcţionăresc şi a lipsei de demnitate la nivel inalt. Cotroceniul e insă locul din Romănia unde schimbarea bordurilor se justifică. Dar nu fiindcă s-ar fi tocit sau sfărămat, ci din cauza abuzului de asfaltări. In Cotroceni, trotuarele au ajuns la acelaşi nivel cu asfaltul străzii. In multe locuri, nici nu se mai văd. Cotroceniul se găseşte in situaţia caraghioasă că, adăugănd un nou strat de asfalt pe carosabil, vor trebui inălţate intăi trotuarele cu vreo douăzeci de centimetri. Dar trotuarele nu pot fi inălţate, decăt ingropănd cu douăzeci de centimetri vilele in asfalt.
Cu incă două-trei campanii de servilism omagial, vilele din Cotroceni vor deveni nişte bordee de lux, adănc infundate in stratigrafia generoasă a asfaltărilor. Nici nu se răceşte bine un asfalt, in Cotroceniul stăpănilor şi al noilor inbogăţiţi, că imediat e aşternut altul. Nici nu apucă să iasă din casă proprietarii din preajma Palatului, că gospodarii municipiului se şi reped să le lustruiască pantofii. Fiecărui strat nou de asfalt politic in Cotroceni ii corespund căteva străzi veşnic desfundate in celelalte cartiere al Capitalei. Totuşi, oricăt de trainic ar fi asfaltul de protocol, intins ca untul pe păine de cei mai buni asfaltatori, in Cotroceni străzile vor trebui permanent reasfaltate. Altfel, de unde să se fure mai mult, dacă nu de acolo de unde se cheltuie mult? Nici unde in lume nu se poate măsura, ca in Romănia, in grosimea şi desimea pojghiţelor de asfalt ideologic, importanţa vizitelor de lucru ale lui Ceauşescu, frecvenţa delegaţiilor străine, momentele de intensă asfaltare politică la sosirea preşedinţilor ruşi şi americani, precum şi căştigarea alegerilor de către un partid sau altul. In curţile vilelor de politicieni, asfaltate cu material public, descoperim toată frumuseţea doctrinelor liberale, pesediste, udemeriste şi pediste. Romănia a inventat asfaltul politic. Şi dacă lucrurile, la recondiţionarea reţelelor de canalizare, vor merge la fel ca la asfaltări, vom inventa şi deversarea preferenţială a fecalelor de lux.