x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce apără Protecția Consumatorilor și Consiliul Concurenței în pandemie?

0
Autor: Ionuț Bălan 13 Apr 2021 - 07:50
Ce apără Protecția Consumatorilor și Consiliul Concurenței în pandemie?


Relativ recent, pe la sfârșitul anului trecut venisem cu o idee de inflație. Benzinăriile să practice două tarife, unul înainte de a se închide la non-stop, unde era îndemnat Dorel să ajungă în timp util și altul după. Și dacă discutăm de prorociri/rugi împlinite de curând, merită remarcată cea a lui Tetelu, care a implorat divinitatea, încă înainte de a se pronunța falimentul RADET, să aibă apă caldă numai el. Dar și ideea de business a lui Kramer din Seinfeld de a avea o pizzerie în care să-și gătească singuri clienţii e bună. Ea a fost pusă la punct de bănci, e adevărat nu cu sos de roșii și mozarella, ci cu plăți digitale și schimb valutar în regim de autoservire. 

Dar din cele spuse până acum cel mai mult mă interesează ideea de inflație, care poate fi exploatată complex de benzinării în contextul scurtării programului de weekend al non-stopurilor. Adică, furnizorii de benzină și motorină să ofere nu doar ciocolată, care să coste 7 lei ziua și 14 lei noaptea, ci să-și extindă gama de business cu vânzări de cartofi, ceapă, păstârnac și pătrunjel rădăcină: 3 lei kg de cartofi - ziua, 6 - noaptea.

Iar apoi, așa cum se amplifică inflația ca urmare a faptului că după ce că nu avem ofertă internă de bunuri, mai e reprimată și puțina concurență, tot așa se poate accelera creșterea prețurilor din întreaga economie, surprinsă de deflatorul PIB, ca urmare a dezadâncirii diviziunii muncii. Când sunt tot mai puțini cei care participă activ la procesele economice, când scade numărul celor care oferă produse și servicii, ca volum și valoare a schimburilor comerciale, când se reduce viteza de rotație a capitalului, economia se despecializează/deprofesionalizează și episoadele de piață se împuținează, oare cum devine societatea? Mai săracă? Se vede treaba că în această perioadă e o adevărată „luptă” care se poartă cu productivitatea, eficiența, competitivitatea. Și mă miră că în aceste condiții televiziunile nu mai ies să întrebe: „Autoritățile? Oare ce fac autoritățile?!”. Chiar așa, ce atitudine au în legătură cu această problematică Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Consiliul Concurenței?

 


Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de